Behöver tips, ska plocka ner manuell vxl.låda.

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Lea
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Behöver tips, ska plocka ner manuell vxl.låda.

Inlägg av Lea »

Hej.
Håller på att plocka ner min växellåda (manuell) som läcker olja.
Bakvagnen är nere men funderar på om ska ta ner transaxeln också eller ska jag dela den så jag bara tar ner
växellåda och diff? Vilket är lättast. Har inte riktigt koll på hur växellänkaget sitter.
Tacksam för lite goda råd.

Mvh Martin Leandersson
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Behöver tips, ska plocka ner manuell vxl.låda.

Inlägg av vette.se »

Lea skrev:Hej.
Håller på att plocka ner min växellåda (manuell) som läcker olja.
Bakvagnen är nere men funderar på om ska ta ner transaxeln också eller ska jag dela den så jag bara tar ner
växellåda och diff? Vilket är lättast. Har inte riktigt koll på hur växellänkaget sitter.
Tacksam för lite goda råd.

Mvh Martin Leandersson
Dela mellan tuben och växellåda, du måste i vilket fall som helst ta loss mittkonsolen och lossa växellänkaget från spaken (1 bult). Dra sedan bakvagnen med diff och låda sakta bakåt tills diffen tar i glasfiberlådan som sticker ner, nu kan du se växellänkaget mellan tuben och lådan. Nu kan du antingen knacka ur låssprinten som håller växellänkaget till lådan eller sakta höja bilen samtidigt som du backar bakvagnen (håll koll på länkaget) så det följer med ut.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Lea
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Re: Behöver tips, ska plocka ner manuell vxl.låda.

Inlägg av Lea »

Tack så mycket för hjälpen.
Ska se om jag lyckas.

Mvh Martin
Skriv svar