Hej.
Håller på att plocka ner min växellåda (manuell) som läcker olja.
Bakvagnen är nere men funderar på om ska ta ner transaxeln också eller ska jag dela den så jag bara tar ner
växellåda och diff? Vilket är lättast. Har inte riktigt koll på hur växellänkaget sitter.
Tacksam för lite goda råd.
Mvh Martin Leandersson
Behöver tips, ska plocka ner manuell vxl.låda.
Re: Behöver tips, ska plocka ner manuell vxl.låda.
Dela mellan tuben och växellåda, du måste i vilket fall som helst ta loss mittkonsolen och lossa växellänkaget från spaken (1 bult). Dra sedan bakvagnen med diff och låda sakta bakåt tills diffen tar i glasfiberlådan som sticker ner, nu kan du se växellänkaget mellan tuben och lådan. Nu kan du antingen knacka ur låssprinten som håller växellänkaget till lådan eller sakta höja bilen samtidigt som du backar bakvagnen (håll koll på länkaget) så det följer med ut.Lea skrev:Hej.
Håller på att plocka ner min växellåda (manuell) som läcker olja.
Bakvagnen är nere men funderar på om ska ta ner transaxeln också eller ska jag dela den så jag bara tar ner
växellåda och diff? Vilket är lättast. Har inte riktigt koll på hur växellänkaget sitter.
Tacksam för lite goda råd.
Mvh Martin Leandersson
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: Behöver tips, ska plocka ner manuell vxl.låda.
Tack så mycket för hjälpen.
Ska se om jag lyckas.
Mvh Martin
Ska se om jag lyckas.
Mvh Martin