Fronten ska jag försöka få strax under decimetern ovanför marken.


Det viktigaste är att den är högre bak än fram, annars blir det väldigt intressant i höga farter. Det ska vara ca 1/2-1" högre bak om du möter från respektive lyftpunkt fram/bak till backen (på slätt underlag - i våg)fulingbusen skrev:Jag skulle vilja veta om någon har erfarenet av hur mycket/lite luft man kan ha mellan skärm och däck innan bilen skrapar i vid kurvtagning och vanlig guppig svensk väg.
Fronten ska jag försöka få strax under decimetern ovanför marken.
Original Z06 fälgar med Z06 skärmar så sitter de lite innanför skärmkanten så det borde vara optimalt i det avseendet. Med originalfjädring skulle jag nog vilja ha den marginal jag skrev tidigare, annars är det relativt enkelt att testa genom att ställa ratten på max styrutslag och gunga bilen så mycket det går med två personer i bilen - primitivt, men det borde fungerafulingbusen skrev:Tack för ett jättebra svar.
Jag kommer köra org C6 fjädring till att börja med, det jag är mest rädd för är att framdäcken ska hugga i skärmarna när jag svänger och det fjädrar. Org Z06 fälgar/däck och z06 bredd på skärmar