Automatlåda 700

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Bear
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: ons maj 11, 2011 21:57

Automatlåda 700

Inlägg av Bear »

Hej undra varför övervarvningsskyddet går vid fyllt påslag man får då släppa lite på gasen så kommer nästa växel.kan det vara tv vajer som ska justeras och hur gör man då,detta händer nästan jämnt men inte alltid.Tacksam om någon har något förslag.Bilen är en corvette 350 lt1 -92. :D kAN ÄVEN PASSA PÅ ATT FRÅGA OM HEADERS GÖR NÅGON SKILLNAD PÅ EN SÅDAN HÄR MOTOR SOM ÄR CHIPPAD, SPORTAVGASSYSTEM,ÖPPNADLUFTBURK, MED KN FILTER
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Automatlåda 700

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs Bear

Jag kan inget om 700 lådor, vakum kanske, det är ju det som styr på äldre lådor, men flytta det till C4 så får du nog svar!
Headers: Ja, det förbättrar nästan helt säkert effekten! Om det nu inte är något annat i avgassystemet som bromsar!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2090
Blev medlem: sön feb 08, 2004 14:52
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Automatlåda 700

Inlägg av Ingo »

Alltså visst heter lådan till LT1 något annat än Th700?
Är väl någon utveckling med mer elektronik..

Luftburken på de senare c4orna flödar rätt så bra orginal,headers med chip är väl att du kan få lite mer effekt högre upp i varvtalet,men eljest är väl headers något man börjar slåss med när motorn trimmats hårdare..
kan vara justering .. finns trådar på C4 forumet..
min fick en tendens att tjuta när växlarna gick i vid fullgasväxlingar,så jag bytte olja och den blev tyst,tillfälligt i varje fall..
men när behöver man göra fullgasväxlingar? :roll:
Skriv svar