Krom släpper på Superstar Grandeur S6 fälgar

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
xymonthra
Nykomling
Nykomling

Krom släpper på Superstar Grandeur S6 fälgar

Inlägg av xymonthra »

Någon i Sverige som har Superstar Grandeur S6 fälgar på sin C5:a eller C6:a? Abbozzo i Torslanda är återförsäljare av dessa fälgar. Jag köpte mina förra året och nu har kromet börjat släppa runt "center-cap" på alla fyra fälgarna. Detta reklamerades och mailkorrespondens Med Japan upprättades, memn de godkänner inte reklamationen. Jag hävdar att jag pysslat om mina fälgar som 4 st små sööta barn. Nu är jag tvungen att bita i det sura äpplet och beställa 4 st nya splittar/ytterdelar till dessa fälgar som Abbozz i Torslanda i sin tur gör från Japan. Detta är sådär lagom roligt. Det tar tid, tid, tid och kostar pengar. Någon som är eller har varit med om liknade scenario?
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Krom släpper på Superstar Grandeur S6 fälgar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Tråkigt sånt här skit och j-ligt dåligt av både tillverkare och återförsäljare!
Har du varit rädd om grejerna så syns det ju på dom!
Mycket tveksamma företag det där!
Hoppas det är många som läser din tråd så kanske det påverkar deras affärer så dom får sig en liten tankeställare!
Jag blir skogstokig på sådana här saker!
Jag tycker du ska kriga ända till konsumentverket!

Ha de & lycka till!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

Vad säger konsumentvägledare / ARN :?:
Om kromningen är dåligt utförd, varför låter du då inte någon annan kroma om de fälgar som du har :?:
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
xymonthra
Nykomling
Nykomling

Inlägg av xymonthra »

745 skrev:Vad säger konsumentvägledare / ARN :?:
Om kromningen är dåligt utförd, varför låter du då inte någon annan kroma om de fälgar som du har :?:
Jag har stadig kontakt med abbozzo i Torslanda och dom verkar stå på min sida. Dom har mailat Japan igen och ber om att få en goowill eller kompensation för detta missöde. Vi skall invänta svar. Som situationen ser ut nu så får jag troligtvis köpa nya sidor/ytterdelar. Jag behöver inte byta hela fälgarna med tanke på att det är äkta splitfälgar. Jag har även smort/polerat in fälgarna med ett polish medel som heter POL Metallpolish som urmakare och silversmeder använder. Fungerar perfekt och skyddar även mot bromsdamm och asfalts film/damm. Men jag tror att problemet kan ligga i att jag inte gjorde det direkt när jag fick fälgarna. Jag körde nämligen med helt opolerade/oskyddade kromade splitfälgar från Jönköping till vette.se i Arlandastad för att de skulle montera kompressor i bilen i mitten av mars förra året. Då va det slaskigt och blött med torligtvis en del salt kvar på E4:an. Sedan stod bilen otvättad i 4-5 veckor på vette.se. Undrar om det var i samband med det som "processen" började. Jag upptäckte inte att fälgarna hade börjat flagna förrens i mitten/slutet av april i år. Se det måste ha tagit drygt ett år för fälgarna att börja flagna efter första åket till Arlandastad. Jag har letat å letat överallt i Sverige för andra grejer jag behöver/vill kroma om, men jag hittar verkligen ingen som vill eller kan ta sig an sådana jobb.
xymonthra
Nykomling
Nykomling

Inlägg av xymonthra »

magnum skrev:Hejs

Tråkigt sånt här skit och j-ligt dåligt av både tillverkare och återförsäljare!
Har du varit rädd om grejerna så syns det ju på dom!
Mycket tveksamma företag det där!
Hoppas det är många som läser din tråd så kanske det påverkar deras affärer så dom får sig en liten tankeställare!
Jag blir skogstokig på sådana här saker!
Jag tycker du ska kriga ända till konsumentverket!

Ha de & lycka till!

Kjell
Tack för ditt medhåll :) Jag har stadig kontakt med abbozzo i Torslanda och dom verkar stå på min sida. Dom har mailat Japan igen och ber om att få en goodwill eller kompensation för detta missöde. Vi skall invänta svar. Som situationen ser ut nu så får jag troligtvis köpa nya sidor/ytterdelar. Jag behöver inte byta hela fälgarna med tanke på att det är äkta splitfälgar. Jag har även smort/polerat in fälgarna med ett polish medel som heter POL Metallpolish som urmakare och silversmeder använder. Fungerar perfekt och skyddar även mot bromsdamm och asfalts film/damm. Men jag tror att problemet kan ligga i att jag inte gjorde det direkt när jag fick fälgarna. Jag körde nämligen med helt opolerade/oskyddade kromade splitfälgar från Jönköping till vette.se i Arlandastad för att de skulle montera kompressor i bilen i mitten av mars förra året. Då va det slaskigt och blött med torligtvis en del salt kvar på E4:an. Sedan stod bilen otvättad i 4-5 veckor på vette.se. Undrar om det var i samband med det som "processen" började. Jag upptäckte inte att fälgarna hade börjat flagna förrens i mitten/slutet av april i år. Se det måste ha tagit drygt ett år för fälgarna att börja flagna efter första åket till Arlandastad. Jag har letat å letat överallt i Sverige för andra grejer jag behöver/vill kroma om, men jag hittar verkligen ingen som vill eller kan ta sig an sådana jobb.

/ Andreas (black C5 cab 383 stroker)
mse
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av mse »

Jag har letat å letat överallt i Sverige för andra grejer jag behöver/vill kroma om, men jag hittar verkligen ingen som vill eller kan ta sig an sådana jobb.
Har du kollat med Stockholms Metallsliperi AB?
Ex C5 Z06 2002
Skriv svar