En del hävdade att bilen skulle lära sig och att effekten skulle öka när man kört ett tag och andra småbekymmer som ryckningar skulle försvinna.
Vi efterlyste en frivillig med en originalbil här på forumet och bilen blev en helt original 2002 C5 Z06.
Idag har vi fått tillbaks bilen för den avslutande effektmätningen och bilen har gått 117mil sen förra mätningen. Nedan är effektkurvorna från de olika körningarna med följande effekter:
Original: 347,2hp/442,6Nm
2 timmar senare med Vararam monterat: 353,4hp/451Nm
Efter 117 mils körning: 352,4hp/450,5Nm
Dvs effektvinsten direkt efter monteringen var 6,2hp/8,4Nm och efter 117mils körning 5,2hp/7,9Nm - skillnaden är alltså -1hp/-0,5Nm efter 117mils körning ! och det är inom dynons mätnoggrannhet så vi kan konstatera att det INTE är någon skillnad när bilen är körd ett tag.
Några andra kommentarer från ägaren efter monteringen är:
"Märker ingen större skillnad ,kanske varvar ur något snabbare nu, kanske inbillning..."
"Inte tänkt så mycket på det men ryckningar vi låglast"
Nedan är alla dynokurvor, först alla samlade på samma graf vilket ger en bra översikt och sen varje körning för sig.
Alla:

Original:

Direkt efter montering:

Efter 117mils körning:
