Svårt att lägga i växel (automatlåda)

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Bratten
Nykomling
Nykomling

Svårt att lägga i växel (automatlåda)

Inlägg av Bratten »

Ibland när jag startar så har jag svårt att få ur P och lägga i en växel. Den är liksom låst och jag får trycka rätt hårt och bestämt ett par gånger på knappen på växelföraren... någon som har någon aning om vad det kan vara för problem?
Inge andra missljud eller så när jag åker.
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Svårt att lägga i växel (automatlåda)

Inlägg av Vettemannen »

Bratten skrev:Ibland när jag startar så har jag svårt att få ur P och lägga i en växel. Den är liksom låst och jag får trycka rätt hårt och bestämt ett par gånger på knappen på växelföraren... någon som har någon aning om vad det kan vara för problem?
Inge andra missljud eller så när jag åker.
Det är inte så att du bara använder P-läget och inte handbroms och bilen står i uppförsbacke eller nerförsbacke för då kan jag tänka mig att det kan vara svårigheter att få ur P-läget. P-läget ersätter inte på något sätt handbromsen.

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Bratten
Nykomling
Nykomling

Re: Svårt att lägga i växel (automatlåda)

Inlägg av Bratten »

Den kan vara så när bilen stått i garaget dvs helt plant. När det funkar som det ska (som det oftas gör) så trycker man på knappen och det går ner lätt och det är bara att dra i R eller D. När det inte funkar så känns knappen trög och den går inte hela vägen ner... svårt att förklara. Vet inte om det är något elektroniskt eller mekaniskt i själv knappen (när man trycker ner den).

Känns inte som något stor problem men kan ju vara värt att höra med er andra så det inte är något större problem som är på G.
Skriv svar