Trimkam och headers

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Petersverkedal
Nykomling
Nykomling

Trimkam och headers

Inlägg av Petersverkedal »

Någon som vet en lämplig trimkam (ej för vass)och headers och om man bör ha kvar rören till avgasreningen el.om man kan plocka bort luftpumpen med tillhörande delar och ändå komma genom besiktningen?
Det är en corvette 90:a tpi. 6 vxl. med mapsensor som jag har hört att kan vara känslig om man sätter i för vass kam.
chevette
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Re: Trimkam och headers

Inlägg av chevette »

Hmmm, Jag tror faktiskt att alla TPI har MAF om det inte är ombyggt. Eller har jag fel? (Igen :roll: )
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

chevette skrev:Hmmm, Jag tror faktiskt att alla TPI har MAF om det inte är ombyggt. Eller har jag fel? (Igen :roll: )
Det har suttit både MAF och MAP på C4orna. Kommer inte ihåg vilka årsmodeller som har vad. Men det var nästa varannatårs syndrom.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Christer
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Christer »

Corvette årsmodel -91 har en MAP sensor som standard.

En kam som gav väldigt mycket effekt och behöll körbarhet och möjlighet att kunna besiktiga är denna kam:Lingenfelter Part Number: L210025087. Lite data:213/219 .493/.502 LSA112

Jag har monterat den i många L98 motorer med utmärkt resultat och du behöver inte ens mappa om den.
Min bil gick från 14.4 till 13.65 på kvartsmilen med denna kamaxel.

Lycka till!
Christer
C6 Z06 -07 QM550, A/R Headers, Corsa Sport, Callaway Intake, Pfad Coil Overs, Coleman Racing, mm
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Visst kom Map med den lutande kylaren?,alltså redan 1990......
så 90-91 var var det map på tpi bilarna.
92 kom ju LT1,an..
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

För att svara på frågan. så har COMP några bra cammar för TPI i "olika vildhetsgrad" Själv har jag 222int 224 exh @ .454 LCA 114, det är ganska mycket duration i förhållande till lyft och den bygger höga cylindertryck från låga varv.
Tycker du skall titta efter en cam med mindre dur och mer lyft. Nu funkar inte comps hemsida, men det är gratis att fråga dem om en rekomenderad cam.
http://www.compperformancegroupstores.c ... de=SBCAMS

Ang hedders så är det Hooker super competition som gäller. De är HUTLÖST dyra, men kanske passar (hedman och annat brukar kräva tillång till gassvets för att få till det).
http://www.summitracing.com/search/Part ... s=Rank|Asc
Överladdad, E85

(_!_)
stand
Nykomling
Nykomling

Inlägg av stand »

Hej Peter!
Intressant fråga du ställer då jag åker likadan bil, dock en 91a.
Jag har monterat Hedman headers, billiga,ca 2000 kr gav jag, Persåker tog hem dom, det var lite på chans då jag hört en del negativt om detta fabrikat.
De var bara lackade då jag ändå skulle linda dom för att hålla ner tempen i motorrummet.
Behövdes inga modifieringar förutom en liten urslipning i montageflänsen mot toppen på ena sidan.
Har åkt 2 säsonger utan problem, var bara noggrann när du monterar, lite värmebeständigt tätningsmedel på packningen och låsvätska på skruvarna och dra jämnt, då sitter dom sen.
Jag har dock flyttat oljefiltret från ordinarie plats pga att det låg nära headern, vill ju inte driva upp oljetempen i onödan, den blir ju varm ändå ibland :lol:
Jag har ingen luftpump kvar, EGR-ventil borttagen mm, har inte haft några problem med SBP, dock är min en flyttgodsbil, så den är avgasbefriad vilket underlättar.
Jag ska forska i Lingenfelterkammen som Christer nämner, då detta är nästa steg att göra på min bil,dock tiderna han nämner känns höga, jag åkte 13,88 på Mantorp innan jag monterade headers och det var ingen optimal resa
Röd C4 / -91 Coupe 6-vxl manuell
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

Jake skrev:För att svara på frågan. så har COMP några bra cammar för TPI i "olika vildhetsgrad" Själv har jag 222int 224 exh @ .454 LCA 114, det är ganska mycket duration i förhållande till lyft och den bygger höga cylindertryck från låga varv.
Tycker du skall titta efter en cam med mindre dur och mer lyft. Nu funkar inte comps hemsida, men det är gratis att fråga dem om en rekomenderad cam.
http://www.compperformancegroupstores.c ... de=SBCAMS

Ang hedders så är det Hooker super competition som gäller. De är HUTLÖST dyra, men kanske passar (hedman och annat brukar kräva tillång till gassvets för att få till det).
http://www.summitracing.com/search/Part ... s=Rank|Asc

Japp kommer bli Hooker super comp här , ingen större ide att köpa typ shortys då skillnaden mot orginal torde vara blygsam utan gå på long tube hedders det känns som det ger mer.
Har för mig att det finns en färdig y-pipa att köpa till hookers long tube också så slipper man yxa till en själv.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Christer
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Christer »

stand skrev:Hej Peter!
Intressant fråga du ställer då jag åker likadan bil, dock en 91a.
Jag har monterat Hedman headers, billiga,ca 2000 kr gav jag, Persåker tog hem dom, det var lite på chans då jag hört en del negativt om detta fabrikat.
De var bara lackade då jag ändå skulle linda dom för att hålla ner tempen i motorrummet.
Behövdes inga modifieringar förutom en liten urslipning i montageflänsen mot toppen på ena sidan.
Har åkt 2 säsonger utan problem, var bara noggrann när du monterar, lite värmebeständigt tätningsmedel på packningen och låsvätska på skruvarna och dra jämnt, då sitter dom sen.
Jag har dock flyttat oljefiltret från ordinarie plats pga att det låg nära headern, vill ju inte driva upp oljetempen i onödan, den blir ju varm ändå ibland :lol:
Jag har ingen luftpump kvar, EGR-ventil borttagen mm, har inte haft några problem med SBP, dock är min en flyttgodsbil, så den är avgasbefriad vilket underlättar.
Jag ska forska i Lingenfelterkammen som Christer nämner, då detta är nästa steg att göra på min bil,dock tiderna han nämner känns höga, jag åkte 13,88 på Mantorp innan jag monterade headers och det var ingen optimal resa
Hej Stand!
Tycker du att 13.65 med gatdäck är högt!!
Dom C4:orna jag körde mot på den tiden körde allihop på ca 14,5 - 15,0 sekunder med gatdäck.
Om din 91:a som är helt orginal går på 13.88 så hade du spöat hela gänget!! Inklusive LT1:orna.
Då har du ett riktigt plusexemplar.

Lingenfelterkammen är helt suverän!! Jag lovar!!
Jag byggde om min motor till en 383:a och körde höga 11 sekunders repor med kammen.

Hälsningar
Christer
C6 Z06 -07 QM550, A/R Headers, Corsa Sport, Callaway Intake, Pfad Coil Overs, Coleman Racing, mm
stand
Nykomling
Nykomling

Inlägg av stand »

Hej Christer!

Nja, jag var väl inte helt tydlig kanske, bilen är inte helt original, det har ju givetvis betydelse, dock så är det dags för kambyte nu för att komma vidare i effektutvecklingen.
Jag har ju manuell låda med Dana 44 vilket säkert gynnar accelerationen lite oxå då det är en annan utväxling i bakaxeln, om man nu klarar av att växla vid rätt tillfälle, haha....
Stroka motorn är något man leker med i tanken då det inte är så stora pengar med en kmpl omb-sats, dock så går maskinen så bra att jag inte vill röra den, men vid ett ev ras så får man tänka till om det inte är läge att öka volymen lite.
Tack iaf för tipset ang kammen
Christer
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Christer »

stand skrev:Hej Christer!

Nja, jag var väl inte helt tydlig kanske, bilen är inte helt original, det har ju givetvis betydelse, dock så är det dags för kambyte nu för att komma vidare i effektutvecklingen.
Jag har ju manuell låda med Dana 44 vilket säkert gynnar accelerationen lite oxå då det är en annan utväxling i bakaxeln, om man nu klarar av att växla vid rätt tillfälle, haha....
Stroka motorn är något man leker med i tanken då det inte är så stora pengar med en kmpl omb-sats, dock så går maskinen så bra att jag inte vill röra den, men vid ett ev ras så får man tänka till om det inte är läge att öka volymen lite.
Tack iaf för tipset ang kammen
Hej igen Stand,
Lycka till med dina planer...det ser ju ut som om du är en bit på väg..

Ett annat tips om du kör orginalinsug är ju high flow runner och ett 52mm trottlebody. Du vet säkert att TPi insuget var designat för 305:an och är väldigt restriktivt för en 350 motor.

Ha det så bra..
Christer
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

Kan varmt rekomendera HSR insug
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
stand
Nykomling
Nykomling

Inlägg av stand »

Hej igen!
Jo, jag vet att insuget är en begränsning på TPI-motorerna.
Jag har ett 52 mms spjällhus idag samt upptaget plenum, även vid runnersen, dock har jag inte bytt ut dom.
Har även tittat på HSR-insuget som Scania nämner och som verkar göra underverk om man får tro vad som skrivs om det.
Leker oxå lite med tanken på överladdning, då faller ju tanken att byta ut insuget.
Gissar ett tidigare nämnda kam skulle fungera bra ihop med lite laddtryck då man inte behöver mappa om för att bibehålla körbarheten med den.
Sen att man kanske får ut ytterligare lite mer effekt om man gör det är nog troligt, och givetvis ommappning efter montering av turbo.
Det blir ju lite mer snickeri att bygga dit överladdning, men rätt så fränt....
Så vi får se var vi hamnar, kul att spåna är det iaf.
Petersverkedal
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Petersverkedal »

Tack för alla intressanta svar.
Kammen från Lingenfelter låter vettig,men den får man väl själv ta hem från USA.
Comp cams har en liknande som Hansen har på lager men det står något om TPI motorer med modifierad databox och det står något liknande hos Lingenfelter om PCM programering,men det går kanske bra ändå?
Blir det väldigt ojämn tomgång med kammen från Lingenfelter och vet någon något om modifierad databox?
Mvh.Peter
Christer
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Christer »

Petersverkedal skrev:Tack för alla intressanta svar.
Kammen från Lingenfelter låter vettig,men den får man väl själv ta hem från USA.
Comp cams har en liknande som Hansen har på lager men det står något om TPI motorer med modifierad databox och det står något liknande hos Lingenfelter om PCM programering,men det går kanske bra ändå?
Blir det väldigt ojämn tomgång med kammen från Lingenfelter och vet någon något om modifierad databox?
Mvh.Peter
Hej igen,
Nej tomgången påverkas inte nämnvärt och du behöver inte modifiera databoxen.
En bra grej kan vara att montera en ställbar bränsletrycksregulator och ge den lite mer bränsletryck.

Hälsningar
Christer
stand
Nykomling
Nykomling

Inlägg av stand »

Man kan bygga om den befintliga regulatorn oxå, kostar ingenting,bara ev en manometer att ställa trycket med om man inte kan låna någon....
Sven Labil
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Sven Labil »

stand skrev:Hej igen!
Har även tittat på HSR-insuget som Scania nämner och som verkar göra underverk om man får tro vad som skrivs om det.
Leker oxå lite med tanken på överladdning, då faller ju tanken att byta ut insuget.
Klart att du ska ha ett par turboaggregat :)
Ett HSR-insug vore inte fel ändå (om du har tid och råd) ifall du gillar att varva och inte monterar jättestora aggregat.
Callaways 100+ paket bestod av ett HSR-liknande insug, Lingenfelter-portade toppar och en gladare kam. Som namnet antyder gav det 100 hästar extra. (Riktiga, inte jämfört vid ett varvtal där orginal TPI tappat suget som tex. i TPIS reklam för MiniRam...)
Att få tag på ett 100+ till min bil är ingen idé att hoppas på, men att bygga något liknande med ett HSR vore inte så dumt :) (Förutom ekonomiskt...)
Callaway Twin Turbo -87
Medlem nr. 3268
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

Sven Labil skrev:
stand skrev:Hej igen!
Klart att du ska ha ett par turboaggregat :)
Ett HSR-insug vore inte fel ändå (om du har tid och råd) ifall du gillar att varva och inte monterar jättestora aggregat.
Callaways 100+ paket bestod av ett HSR-liknande insug, Lingenfelter-portade toppar och en gladare kam. Som namnet antyder gav det 100 hästar extra. (Riktiga, inte jämfört vid ett varvtal där orginal TPI tappat suget som tex. i TPIS reklam för MiniRam...)
Att få tag på ett 100+ till min bil är ingen idé att hoppas på, men att bygga något liknande med ett HSR vore inte så dumt :) (Förutom ekonomiskt...)
Tar inte så mycket tid att modda insuget bara en bra alufräs på en tryckluftmaskin och sen nån som kan svetsa aluminum, jag gick till en firma i stan och betalade några hundralappar så var det löst. Sen kommer ju lite andra problem, man får tex köra med ett äldre spjällhus då det krockar med fuelrailsen vid mer än halvgas (88 och äldre har jag för mig) och kapa bort pinnen som håller wiren till farthållaren och sen bytte jag gaswire till en äldre modell, småsaker men visst lite tid tar det. Men det finns många att fråga har man upptäckt om man kör fast.
Jag kör edelbrocktoppar och en kam från compcam som dom tyckte passade till Hsr och 1.6 vippor, lirar väldigt bra ihop allting
Så man bör nog byta toppar också om man ska ha ut maximalt
Jag kör dock med org spjällhus vet inte om det gör så där mycket att byta mot ett 52mm så det är värt pengarna.
Lägger nog hellre pengarna på en uppsättning long tube hedders
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Christer
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Christer »

Jag kör dock med org spjällhus vet inte om det gör så där mycket att byta mot ett 52mm så det är värt pengarna.
Lägger nog hellre pengarna på en uppsättning long tube hedders[/quote]

Hej Scania,
Ett 52 eller 58 mm spjällhus skulle göra underverk på din maskin,
Undrar om inte det skulle ge mer än headers,
Om du har tillgång till en fräsmaskin och ett ursvarvningsverktyg så kan du göra det själv...
Jag svarvade ur mitt orginal spjällhus till 52mm och gjorde plattorna i aluminium. Lite trix är det med inpassning men det går och ger bra effekt.
Christer
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

Ja frågan är om det är overkill med 58 eller om man ska ta det när man ändå är igång.
Köper nog ett nytt isåfall om det ger mer pulver :)
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan scania !

Bra ide, mera pulver, så ska det vara ! :D
Har man sagt A får man säga B, är det inte
så det heter ? :mrgreen: !!
stand
Nykomling
Nykomling

Inlägg av stand »

Hej alla!
Mycket teorier är det......
Ang Svens inlägg så håller jag med, turbo är inte fel, dock är jag inte säker på att två aggregat är att föredra.
Om man nu monterar överladdning så har det ingen större roll med HSR eller ej, bara lite pengar i onödan, givetvis lite beroende på var man vill ha maxeffekten ligga i vavtalsregistret.
Däremot om vi pratar sugmotor är det ett krav att modda insuget eller hellre byta det för kunna knalla upp i effekt.
Och så länge vi pratar sugmotor så är headers nyttigt..
Så vi börjar med en lämplig kam som accepterar överladdning, monterar och kör en sommar samt försöker lösa turbomontaget i teorin först där vi kalibrerar aggregatet så vi har en hygglig maxeffekt vid inte alltför mycket varv.

Sen undrar jag lite över Scanias bygge, du har ju bytt toppar, kam, insug, vippor och säkert mer, donat på bränslesidan samt mappat mm.
Varför inte long tube headers och ett större spjällhus?
Det måste ju vara småpengar mot det du lagt ner på din motor?
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

stand skrev:Hej alla!
Mycket teorier är det......
Ang Svens inlägg så håller jag med, turbo är inte fel, dock är jag inte säker på att två aggregat är att föredra.
Om man nu monterar överladdning så har det ingen större roll med HSR eller ej, bara lite pengar i onödan, givetvis lite beroende på var man vill ha maxeffekten ligga i vavtalsregistret.
Däremot om vi pratar sugmotor är det ett krav att modda insuget eller hellre byta det för kunna knalla upp i effekt.
Och så länge vi pratar sugmotor så är headers nyttigt..
Så vi börjar med en lämplig kam som accepterar överladdning, monterar och kör en sommar samt försöker lösa turbomontaget i teorin först där vi kalibrerar aggregatet så vi har en hygglig maxeffekt vid inte alltför mycket varv.

Sen undrar jag lite över Scanias bygge, du har ju bytt toppar, kam, insug, vippor och säkert mer, donat på bränslesidan samt mappat mm.
Varför inte long tube headers och ett större spjällhus?
Det måste ju vara småpengar mot det du lagt ner på din motor?
Hehe nää inte så dyrt, det mesta kommer från en krockad Camaro (kam och vippor hade gått typ 200mil så det var mer eller mindre nytt), köpt för billiga pengar och renoverat och byggt om :) Försöker göra och ev tillverka så mycket jag bara kan själv.Man simmar ju inte i pengar direkt som den 4 barnspappa jag snart är :) Sen är det kul att bygga saker själv och inte bara köpa nytt eller lämna bort till nån annan som fixar, man lär sig ju inte direkt ngt på det :)
Angående turbomontage så har jag sett några varianter. Dels monterat på undersidan och sen en kluriglösning där aggregatet sitter ibakpå bilen. Sök runt lite så hittar man ganska mycket. Digitalcorvette har ett bra forum sen finns det ett som jag hittade för några år sedan som var galet kul , forumet gick ut på att bygga överladdade bilar med ungefär vad som fanns hemma. Grymt roliga lösningar. Minns inte vad det hette men typ scrapheap turboforum eller nått dylikt
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Jake »

Christer skrev:Jag kör dock med org spjällhus vet inte om det gör så där mycket att byta mot ett 52mm så det är värt pengarna.
Lägger nog hellre pengarna på en uppsättning long tube hedders
Hej Scania,
Ett 52 eller 58 mm spjällhus skulle göra underverk på din maskin,
Undrar om inte det skulle ge mer än headers,
Om du har tillgång till en fräsmaskin och ett ursvarvningsverktyg så kan du göra det själv...
Jag svarvade ur mitt orginal spjällhus till 52mm och gjorde plattorna i aluminium. Lite trix är det med inpassning men det går och ger bra effekt.
Christer[/quote]

Det som händer när man går upp i trotteldiameter är att man gasar mer än man gjorde tidigare och därför upplever bilen som piggare. Ställer man upp den på dynon så kommer man att se att toppeffekten är marginellt förändrad. detta eftersom

Att byta TB är det sista man gör i trimkjedjan på en TPI maskin.
1. hedders, avgass och luftfilter.
2. bestäm om det skall vara överladdad eller inte.
3. nya toppar, cam och moddat/annat insug
4. TB
Överladdad, E85

(_!_)
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Scania »

Tack Jake då var jag inte helt fel ute
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Sven Labil
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Sven Labil »

stand skrev:Ang Svens inlägg så håller jag med, turbo är inte fel, dock är jag inte säker på att två aggregat är att föredra.
Ifall man inte bara är ute efter toppeffekt så är två mindre aggregat bättre än ett stort med samma kapacitet eftersom de kan bygga upp laddtryck snabbare. Däremot kan det bli besvärligare att få plats med två och så blir det ju dyrare.
Placeringen vid oljetråget som Callaway valde för mina är inte optimal eftersom det behövs en separat oljepump och sump för dem när de sitter så lågt.
stand skrev:Så vi börjar med en lämplig kam som accepterar överladdning, monterar och kör en sommar samt försöker lösa turbomontaget i teorin först där vi kalibrerar aggregatet så vi har en hygglig maxeffekt vid inte alltför mycket varv.
Min bil har standardkam. Det är knappast perfekt, men funkar bra... Effektkurvan enligt Callaway är väldigt lik standardmotorn, men enligt OBD1-loggen verkar den inte tappa effekt förrän vid 4800.
Callaway Twin Turbo -87
Medlem nr. 3268
gta324
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av gta324 »

Lingenfelters kam är en "gammal" kam som funkar bra.

Men det "nya" kamaxlar från bl.a CC med deras XE och XFI lober som ihop med rätt fjädrar osv ger mer effekt. Men allt beror på motorkombinationen....

tycker att om man ändå lägger ner tid och pengar på kambyte så skall man få den mappad/kollad med bredbandslambda, kostar så lite extra jmfr med allt annat jobb så bara dumt att inte kolla upp det.
GTA -89
415cui + procharger F1 + 4l80E
Gm chippad...

http://medlem.spray.se/gta324
stand
Nykomling
Nykomling

Inlägg av stand »

Håller med dig Scania, halva grejen är att fundera, dona själv och se hur planerna växer fram och förhoppningsvis fungerar som det är tänkt.
Klart det går att köpa grejer o kunskap som får dit bitarna, för mig är det dock inte rätt väg att gå, men "var och en blir salig på sin fason", som gummans salig morfar sa.
Angående turbon är planen att den kommer att hamna undertill, var kan vi lämna därhän så länge då det bara är i teorin den sitter där :wink:
Tror dock att den ska placeras där, trångt i motorrummet är det och varmt och otäckt blir det.....

Ang GTA:s inlägg så har du givetvis helt rätt då man borde kolla/mappa så snart man gör något större ingrepp på motorn.

Trevligt oxå att alla har något positivt att säga om tidigare nämnda kamaxel, det gillar vi........ :D
stand
Nykomling
Nykomling

Inlägg av stand »

Sorry, glömde kommentera Sven Instabils inlägg!

Det är ju lite som doktorn svarade när den oskuldsfulle patienten frågade om pungen skulle införas vid samlag?
Ja, sa doktorn, om plats finnes.....

Här är det ju inte så gott om plats, så ett aggregat är ju lättare att placera, billigare samt en enklare byggnation, dock kanske karaktären kan gå att få bättre med två aggregat, men jag är inte helt säker på det?
Sen att smörjningen måste anpassas till det låga montaget får man ta, det är gungor o karuseller med mycket!
Sven Labil
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Sven Labil »

HP Performance gör ett singelturbo-kit som du kanske kan få inspiration från. http://www.vetteweb.com/tech/vemp_0609_ ... index.html
De flyttar batteriet till den stora förvaringslådan för att få plats med turbon.
Callaway Twin Turbo -87
Medlem nr. 3268
Skriv svar