Tvärbalk
Tvärbalk
Hej,har bytt ut de stora bussningar som sitter i den tvärgående balken framför tanken.Någon som har några tips för att få den i rätt vinkel och upp på sin plats.Har fått upp den och bultarna dragna till stopp men den sitter inte i rätt vinkel och skall upp en bit till c:a 5mm men bultarna är i botten.några tips någon??Något annat som måste släppas först eller något annat som vi gör fel.
Mats
Mats
-
Kjell.Magnusson
- Corvettefanatiker

Re: Tvärbalk
Hejs mpe
Hittat någon lösning?
Vore intressant att veta!
Hittat någon lösning?
Vore intressant att veta!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Vi fick släppa ner lite på slutväxeln och sen så gick det bra.
Mats
Mats
-
Kjell.Magnusson
- Corvettefanatiker

Hejs Mats
Va bra att det löste sej!
Diffen spände alltså emot, sedan när balken var på plats var det bara att dra fast diffen igen?
Va bra att det löste sej!
Diffen spände alltså emot, sedan när balken var på plats var det bara att dra fast diffen igen?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Japp,sen gick det bra.Byttade till composite fjäder bak och även nya stötdämpare så nu är allt nytt även bak,känns skönt.Fick däremot ett nytt problem då bilen blev högre i baken så nu blir det till att få ner bakändan i backen plus vi har nu i veckan och helgen fixat med ny kylare som jag skrivit i mitt senaste inlägg.Har du några tips om detta?
Mats
Mats
Man måste sätta dit längre bultar för att få ner bilen på originalnivå igen sedan det är mer spänst i glasfiberfjädern än vad det är i den gamla stålfjädern. 
Det finns 8" långa som brukar bli bra.
Det finns även 10" långa bultar om man vill sänka ordentligt.
Kolla hos Ecklers mfl handlare.
Man bör även tänka på att det kan vara en bra ide att montera en värmesköld mellan avgasrör och fjäder så den inte blir skadad av värmen.
//Ricky.
Det finns 8" långa som brukar bli bra.
Det finns även 10" långa bultar om man vill sänka ordentligt.
Kolla hos Ecklers mfl handlare.
Man bör även tänka på att det kan vara en bra ide att montera en värmesköld mellan avgasrör och fjäder så den inte blir skadad av värmen.
//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Har satt ditt 8tums bultar redan men den står ändå mycket högt i bak delen.Skall ta bilder på det idag och visa er hur det ser ut.Tror jag skall tillverka egna bultar på prov av gängstav så kan man se hur långa bultar som behövs.Någon som har någon ide om det jag skrivit om aut olje kylaren i mitt senaste inlägg?.
Mats o Martin (far o son)
Mats o Martin (far o son)
Hej
Jag har 10" bultar på lager om du är intresserad
Stefan
Jag har 10" bultar på lager om du är intresserad
Stefan
Vad ligger de på pris inkl frakt till Trelleborg?
Mats.0734043466
Mats.0734043466