import
import
Går i funderingar att importera en C3:a. Vet inte så hemskt mycket om dem mer än vilken modell jag vill ha. Jag tittar på modeller mellan 70-72, eventuellt 68-69 också.
Vad bör man se upp med på dessa bilar? Hur pass rostiga är de? Hela karossen är i glasfiber vad jag förstår, hur står sig den efter 40 år? Motor och låda är jag inte orolig för, däremot kaross/ram.
Jag har hittat några bilar för under $10 000. Vad kan vara ett rimligt pris?
Jag är inte ute efter en "färdig" bil, det får gärna vara lite fix, men genomrostade skrothögar är jag inte sugen på.
Vad bör man se upp med på dessa bilar? Hur pass rostiga är de? Hela karossen är i glasfiber vad jag förstår, hur står sig den efter 40 år? Motor och låda är jag inte orolig för, däremot kaross/ram.
Jag har hittat några bilar för under $10 000. Vad kan vara ett rimligt pris?
Jag är inte ute efter en "färdig" bil, det får gärna vara lite fix, men genomrostade skrothögar är jag inte sugen på.
Porsche 928s
Förhoppningsvis även en corvette snart
-
- Corvetteälskare
Re: import
69 och 70 är väldigt lika, men generellt är ju 69-72 ganska likadana, däremot skiljer sig 68 en del. Betyder ju bland annat att delar till 68 kan vara lite dyrare eller svårare att få tag på.
Karossen är som sagt i glasfiber och 40 år är inga problem för materialet i sig, däremot är det ju en viss risk att någon tidigare ägare har krockat den eller gjort dåliga lagningar.
Ramen rostar (fråga mig hur jag vet...), det finns även en hel del förstärkningar i glasfiberkarossen som även de rostar ordentligt (fråga mig hur jag vet...). Dessa är dock svårare att kolla.
Det du skall kolla i första hand är skicket på ramen samt om karossen verkar vara dåligt lagad efter en krock eller skada. Att laga eller byta ut en genomrostad ram kräver otroligt mycket jobb, att byta eller renovera en motor är enkelt i sammanhanget.
Finns vissa ställen på ramen där man skall kolla extra noga, tex. vid kickupen strax framför bakhjulen.
(Om du däremot tittar på en bil med numbers matching högprestandamotor så är det ju viktigt att kolla att det är rätt och riktig motor som sitter i eftersom du betalar extra för den)
Läs på så mycket du kan innan, finns färdiga köpguider på nätet, kolla på amerikanska forum.
En 68-72 för under 10.000 usd tror jag är ganska risig och kräver garanterat att du har laddat upp med en uppsättning verktyg i tumstorlekar, samt att du har en buffert för att köpa nya delar... (Men det behöver ju inte vara fel)
Karossen är som sagt i glasfiber och 40 år är inga problem för materialet i sig, däremot är det ju en viss risk att någon tidigare ägare har krockat den eller gjort dåliga lagningar.
Ramen rostar (fråga mig hur jag vet...), det finns även en hel del förstärkningar i glasfiberkarossen som även de rostar ordentligt (fråga mig hur jag vet...). Dessa är dock svårare att kolla.
Det du skall kolla i första hand är skicket på ramen samt om karossen verkar vara dåligt lagad efter en krock eller skada. Att laga eller byta ut en genomrostad ram kräver otroligt mycket jobb, att byta eller renovera en motor är enkelt i sammanhanget.
Finns vissa ställen på ramen där man skall kolla extra noga, tex. vid kickupen strax framför bakhjulen.
(Om du däremot tittar på en bil med numbers matching högprestandamotor så är det ju viktigt att kolla att det är rätt och riktig motor som sitter i eftersom du betalar extra för den)
Läs på så mycket du kan innan, finns färdiga köpguider på nätet, kolla på amerikanska forum.
En 68-72 för under 10.000 usd tror jag är ganska risig och kräver garanterat att du har laddat upp med en uppsättning verktyg i tumstorlekar, samt att du har en buffert för att köpa nya delar... (Men det behöver ju inte vara fel)
Corvette cab 1969
Tack för bra svar. Jag kollar efter en bil som är lite billigare. Något som man får jobba lite med för att få fin. Men allt har ju sin charm - jag vill inte bo ute i garaget för att få den åkbar....
Jag har försökt att hitta en site där man säljer begagnade bilar, men de flesta siterna man hittar säljer redan iordninggjorda bilar som är väldigt dyra.
Skulle behöva tips på några ställen där man kan hitta bra objekt.
Jag har försökt att hitta en site där man säljer begagnade bilar, men de flesta siterna man hittar säljer redan iordninggjorda bilar som är väldigt dyra.
Skulle behöva tips på några ställen där man kan hitta bra objekt.
Porsche 928s
-
- Corvetteälskare
Jag kikade också på bilar i USA när jag skulle köpa bil men insåg sedan att Corvetterna står förhållandevis lågt i pris här hemma. Hittade en C3 1972 i "orört" skick och matching numbers. Kontroll kunde då också ske av mig på plats och bilen var helt rostfri, so far...
Har man inte riktigt bra kontakter i USA utan måste ta hem bilen mha en importör är det nog bättre att handla här. Har ju varit några Corvetter ute på blocket i vinter för riktigt bra pris men man kan nog inte räkna med att detta är några Show-bilar.
Peter
Har man inte riktigt bra kontakter i USA utan måste ta hem bilen mha en importör är det nog bättre att handla här. Har ju varit några Corvetter ute på blocket i vinter för riktigt bra pris men man kan nog inte räkna med att detta är några Show-bilar.
Peter
I Atlanta, GA, ligger http://www.buyavette.net/. Trevliga killar som ger ett mycket seriöst intryck. Jag har besökt dem ett flertal gånger men inte handlat av dem. De är inte billiga men det kan ju vara något att kolla runt på. Jag har inte sett något intressant repobjekt från "bumper year" som varit så billigt som $10,000 hos dem. Atlanta ligger ungefär 75 mil norr om Orlando.
Jag tror att det är risk för att ett objekt för $10,000 är mer jobb än man tror. Jag skulle nog försöka lägga på lite till för att få ett tryggt projekt. Eller gå upp i åren och glömma kromet.
Jag tror att det är risk för att ett objekt för $10,000 är mer jobb än man tror. Jag skulle nog försöka lägga på lite till för att få ett tryggt projekt. Eller gå upp i åren och glömma kromet.
Jag börjar också inse att bilarna här hemma är så pass prisvärda så att det inte lönar sig att importera. Jag trodde att det var jag som hade fått en skev bild av prisbilden i staterna, men så är nog inte fallet. Även om man kanske kan ha tur och dyka på något billigt objekt.
Helst skulle man vilja får rätt på något som liknar Blocket.
Helst skulle man vilja får rätt på något som liknar Blocket.
Porsche 928s
Hej!
Jag hittade min bil på denna site.
http://usedcorvettesforsale.com/
Du kan ju alltid kolla på e-bay också.
http://motors.shop.ebay.com/Cars-Trucks ... 581&_pgn=2
Lycka till
Jag hittade min bil på denna site.
http://usedcorvettesforsale.com/
Du kan ju alltid kolla på e-bay också.
http://motors.shop.ebay.com/Cars-Trucks ... 581&_pgn=2
Lycka till
70 Sting Ray Cupe
Dart SB 427
AFR 1054 Heads
Quickfuel 850 Mek
575 HP 770 NM
TKO 600
Magnaflow X-pipe
https://www.youtube.com/watch?v=5wfibCgR_QM
Dart SB 427
AFR 1054 Heads
Quickfuel 850 Mek
575 HP 770 NM
TKO 600
Magnaflow X-pipe
Hej!
Jag har hittat en bil som jag tycker verkar vara ok. Jag står på tröskeln till att lägga handpenning på $1000.
Bilen ser helt ok ut, utvändigt. Dock undrar jag över underredet som jag tycker ser lite hemmagjort ut. Kan jag få lite kommentarer på detta så vore jag hemskt tacksam.
Länken går till 32st bilder på bilen.
http://s1132.photobucket.com/albums/m57 ... st%202012/
Vore hemskt tacksam för svar under dagen!
Mvh Eric
Jag har hittat en bil som jag tycker verkar vara ok. Jag står på tröskeln till att lägga handpenning på $1000.
Bilen ser helt ok ut, utvändigt. Dock undrar jag över underredet som jag tycker ser lite hemmagjort ut. Kan jag få lite kommentarer på detta så vore jag hemskt tacksam.
Länken går till 32st bilder på bilen.
Mvh Eric
Porsche 928s
Vad är det som du tycker ser hemma gjort ut där bak?
Mats
Mats
Jag uttryckte mig nog lite klumpigt. Bild 3 och 7 på undersidan av bilen sitter det några plåtar skruvade - de ser hemmagjorda ut (klicka på bilden så ser du bättre). Eller är det bara äkta amerikanskt industrihantverk!? Jag vet ej hur det skall se ut under, men detta så lite konstigt ut tyckte jag.
Övriga kommentarer är välkommna.
Övriga kommentarer är välkommna.
Porsche 928s
- Don Tomaso
- Corvetteälskare
Det skall vara så, det är original "skyddsplåtar". Sitter inte kvar på så många bilar idag, har någon kvar på min 68:a.
Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
-
- Corvetteälskare
På bilderna ser det ut att vara en fin bil som är tämligen orörd. Det enda jag reagerade på var ramen på bild 3 men det kanske ska se ut så där? Ser nästan ut som en buckla i ramen.
Viktigt att bilen har det du söker, manuell låda tex. Verkar inte finnas AC eller elhissar men det kanske du inte vill ha?
Annars är det en snygg bil med fina färgkombinationer!!
Peter
Viktigt att bilen har det du söker, manuell låda tex. Verkar inte finnas AC eller elhissar men det kanske du inte vill ha?
Annars är det en snygg bil med fina färgkombinationer!!
Peter
ergu skrev:Hej!
Mvh Eric

Den lite buckliga plåten med bulten i är endast en värmesköld och de brukar vara buckliga (betyder ingenting).

"Plåten" eller plastbiten (?) som är skruvad mellan värmeskölden och växellådsbalken har jag aldrig sett förr men kan ju även det vara någon form av värmesköld men kan kanske även vara till för att dölja ett skadat golv?
Ramen däremot ser inte bra ut..
Jag brukar lyfta min bil på samma ställe och lyfter lätt bägge hjulen på samma sida med endast denna lyftpunkt utan att ramen deformeras.
Ramen måste ha utsatts för stora påfrestningar för att uppvisa denna sorts deformation, eller så är den rostig och svag.
Det kan vara svårt att avgöra via endast en (1) bild men jag tycker även växellådsbalken ser deformerad (bågformad) ut.
Jag tror dessvärre utifrån de bilder som visats på ramen att bilen varit ordentligt "grundkörd" och att ramen kan vara skrot.
Jämför bilder av ramen på denna 71:a, det är så de ska se ut.
//Ricky.

Senast redigerad av Ricky den tor feb 23, 2012 9:52, redigerad totalt 1 gånger.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

En bild till på en fin ram. 

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

På denna sida med bilder från renoveringen av en 1971 LS6 fins det en hel del bilder som kan vara bra att jämföra med vid bedömningen av en bil. 
http://www.countycorvette.com/customers/Jpiotrowski.htm
//Ricky.

//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

-
- Corvetteälskare
Usch, det där såg inget roligt ut. Nu uppskattar jag min bil ännu merRicky skrev:På denna sida med bilder från renoveringen av en 1971 LS6 fins det en hel del bilder som kan vara bra att jämföra med vid bedömningen av en bil.
//Ricky.

Men vilket jobb de lägger ner, otroligt fint resultat på kort tid.
Peter
Det var just den där plåten jag tänkte på som såg ut att vara ett "skydd" för golvet.
Balken ser ju faktiskt sned ut om man jämför med dina bilder. Man kanske skall dra öronen åt sig, synd- det var en himla läcker kärra annars. Men jag har en till på G som jag kanske kan dryfta här. Jag hör av mig om det! Tack för bra kommentarer.
Balken ser ju faktiskt sned ut om man jämför med dina bilder. Man kanske skall dra öronen åt sig, synd- det var en himla läcker kärra annars. Men jag har en till på G som jag kanske kan dryfta här. Jag hör av mig om det! Tack för bra kommentarer.
Porsche 928s
-
- Corvettefanatiker
Hejs
Nä, köp inte den röda, Bild 3 som sagt, den har fått sig en skaplig vinge
Nä, köp inte den röda, Bild 3 som sagt, den har fått sig en skaplig vinge

Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
-
- Corvetteälskare
Att ramen ser sned ut på bilden är ju bara kamerans fel.
Sen är det ju en buckla efter en domkraft men det är väl inte hela världen? (Man ser ju även att de har satt domkraften under tvärbalken längst fram som har en rejäl intryckning, men så ser ju alla ramar ut.)
Ramen är ju inte helsvetsad och det är väl det som ser lite konstigt ut, men tror det ser konstigare ut än vad det är eftersom kameran är nära och i konstig vinkel.
Tycker inte man kan avgöra att den är kass på dessa bilder, be säljaren ta lite fler bilder på ramskenorna i längsriktningen om du är seriöst intresserad.
Verkar ju mest vara ytrost på bilderna (men det hindrar ju inte att det finns genomgående gravrost någonstans som säljaren val att inte fotografera...)
Kan tillägga att jag köpte min ena bil av en Svensk som i sin tur köpt den osedd från usa. Såg bra ut på bilderna men när han fick hem den var ramen i princip helt av på passagerarsidan...
Sen är det ju en buckla efter en domkraft men det är väl inte hela världen? (Man ser ju även att de har satt domkraften under tvärbalken längst fram som har en rejäl intryckning, men så ser ju alla ramar ut.)
Ramen är ju inte helsvetsad och det är väl det som ser lite konstigt ut, men tror det ser konstigare ut än vad det är eftersom kameran är nära och i konstig vinkel.
Tycker inte man kan avgöra att den är kass på dessa bilder, be säljaren ta lite fler bilder på ramskenorna i längsriktningen om du är seriöst intresserad.
Verkar ju mest vara ytrost på bilderna (men det hindrar ju inte att det finns genomgående gravrost någonstans som säljaren val att inte fotografera...)
Kan tillägga att jag köpte min ena bil av en Svensk som i sin tur köpt den osedd från usa. Såg bra ut på bilderna men när han fick hem den var ramen i princip helt av på passagerarsidan...
Corvette cab 1969
Så kan det vara Johan. 
Det krävs verkligen att man har fullständig dokumentation och bilder för att kunna bedömma en bil skapa sig en realistisk bild om hur ett objekt på andra sidan jorden ser ut.
Utifrån de bilder som visats skulle JAG inte köpa bilen men kan man visa fram bilder som tyder på att allt ser normalt ut så får man ju omvärdera beslutet.
Att det är en buckla i ramen är imo inte OK.
Som jag förstår det är det inte en speciellt unik bil det handlar om utan en mer eller mindre std smallblock-bil (ej LT-1 eller ZR-1) och är så fallet bode det finnas relativt många bilar att välja mellan.
//Ricky.

Det krävs verkligen att man har fullständig dokumentation och bilder för att kunna bedömma en bil skapa sig en realistisk bild om hur ett objekt på andra sidan jorden ser ut.
Utifrån de bilder som visats skulle JAG inte köpa bilen men kan man visa fram bilder som tyder på att allt ser normalt ut så får man ju omvärdera beslutet.
Att det är en buckla i ramen är imo inte OK.
Som jag förstår det är det inte en speciellt unik bil det handlar om utan en mer eller mindre std smallblock-bil (ej LT-1 eller ZR-1) och är så fallet bode det finnas relativt många bilar att välja mellan.
//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Tack för bra synpunkter och ideér grabbar.
Jag har kikat runt lite och försökt bilda mig en egen uppfattning om skicket på bilen. Bilen är lite väl billig för att vara så fin.
Men visst, synar jag de högupplösta bilderna så kommer skavankerna fram.
Det är dock ramen och de konstiga plåtarna som jag är mest oroad över. Jag har meddelat firman min oro över just ramen för den ser verkligen sned ut, men det kan mycket väl vara kameran som lurar en. Skall be honom att ta fler bilder från andra vinklar för att kunna göra en bra bedömning.
Han går i god för att ramen är schysst! Plåtarna som jag tycker ser konstiga ut hade han också en förklaring till - dock som jag inte riktigt förstod. Jag har inte släppt bilen helt, men till viss del.
Jag har kikat runt lite och försökt bilda mig en egen uppfattning om skicket på bilen. Bilen är lite väl billig för att vara så fin.
Men visst, synar jag de högupplösta bilderna så kommer skavankerna fram.
Det är dock ramen och de konstiga plåtarna som jag är mest oroad över. Jag har meddelat firman min oro över just ramen för den ser verkligen sned ut, men det kan mycket väl vara kameran som lurar en. Skall be honom att ta fler bilder från andra vinklar för att kunna göra en bra bedömning.
Han går i god för att ramen är schysst! Plåtarna som jag tycker ser konstiga ut hade han också en förklaring till - dock som jag inte riktigt förstod. Jag har inte släppt bilen helt, men till viss del.
Porsche 928s
Hej igen!
Det var väldigt vilken intressant tråd du skapat.
Det är riktigt roligt att följa den, håll oss underrättade hela vägen.
Vi är ju många som vill hjälpa dig.
Jag vet själv att när det börjar rulla så att säga, glömmer man lätt bort det som kanske är sant.
En bil med gott yttre, för 10 000$, har nog inte ett så bra inre.
Om vi backar bandet till ditt första inlägg, är du ute efter en bil med lite småfix, dock ej någon rosthög.
Småfix, kommer du alltid att ha med en 40 år gammal bil. Det är bara att läsa på forumet vad alla gör.
Om du benämner ramlyft med allt vad det innebär som småfix, så är det ett annat läge.
Jag föreslår att du kliver upp till 15-20 000 $, då har du mycket större chans att få en bil som motsvarar din inledande fråga.
Inser givetvis att pengar har en viss påverkan av valet, men dessto viktigare är det ju då, att du väljer rätt. Det kostar att fixa också.
När jag köpte min bil, lät jag en oberoende (som dom sa) besiktningsman utföra en besktning av bilen. Besiktningsprotokollet visade sig stämma mycket bra med beskrivningen i annonsen, och det jag fick.
Varningsflagorna viftar för fullt i denna affär, lyssna på dom.
Annars kan du köpa med den här också på en gång, så är Ramlyften klar.
Sen är det då bara att lyfta över karossen, när du gjort det du vill.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1972-Cor ... 3cc29d9179
Lycka till.
Det var väldigt vilken intressant tråd du skapat.
Det är riktigt roligt att följa den, håll oss underrättade hela vägen.
Vi är ju många som vill hjälpa dig.

Jag vet själv att när det börjar rulla så att säga, glömmer man lätt bort det som kanske är sant.
En bil med gott yttre, för 10 000$, har nog inte ett så bra inre.
Om vi backar bandet till ditt första inlägg, är du ute efter en bil med lite småfix, dock ej någon rosthög.
Småfix, kommer du alltid att ha med en 40 år gammal bil. Det är bara att läsa på forumet vad alla gör.
Om du benämner ramlyft med allt vad det innebär som småfix, så är det ett annat läge.
Jag föreslår att du kliver upp till 15-20 000 $, då har du mycket större chans att få en bil som motsvarar din inledande fråga.
Inser givetvis att pengar har en viss påverkan av valet, men dessto viktigare är det ju då, att du väljer rätt. Det kostar att fixa också.
När jag köpte min bil, lät jag en oberoende (som dom sa) besiktningsman utföra en besktning av bilen. Besiktningsprotokollet visade sig stämma mycket bra med beskrivningen i annonsen, och det jag fick.
Varningsflagorna viftar för fullt i denna affär, lyssna på dom.
Annars kan du köpa med den här också på en gång, så är Ramlyften klar.

Sen är det då bara att lyfta över karossen, när du gjort det du vill.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1972-Cor ... 3cc29d9179
Lycka till.
70 Sting Ray Cupe
Dart SB 427
AFR 1054 Heads
Quickfuel 850 Mek
575 HP 770 NM
TKO 600
Magnaflow X-pipe
Dart SB 427
AFR 1054 Heads
Quickfuel 850 Mek
575 HP 770 NM
TKO 600
Magnaflow X-pipe
Hej, hej igen!
Jag kanske avslutade lite bryskt, med lycka till.
Det gör jag förstås, men jag är väldigt/mycket intresserad av fortsättningen.
Så snälla, håll oss informerade, och fortsätt undra.
Du kommer absolut att få många råd.
Ps.jag har låtit min fru läsa tråden,
du får gärna ringa henner och fråga hur långt tid lite småfix tar.
Som tur är, har min fru uppfattningen att grejerna, inte kostar så mycket till gamla bilar,
för det sa dom på Custom Racing när hon hämtade headerspackningarna.
Nu avslutar jag med på återhörande.
Jag kanske avslutade lite bryskt, med lycka till.
Det gör jag förstås, men jag är väldigt/mycket intresserad av fortsättningen.
Så snälla, håll oss informerade, och fortsätt undra.
Du kommer absolut att få många råd.
Ps.jag har låtit min fru läsa tråden,
du får gärna ringa henner och fråga hur långt tid lite småfix tar.

Som tur är, har min fru uppfattningen att grejerna, inte kostar så mycket till gamla bilar,
för det sa dom på Custom Racing när hon hämtade headerspackningarna.

Nu avslutar jag med på återhörande.

70 Sting Ray Cupe
Dart SB 427
AFR 1054 Heads
Quickfuel 850 Mek
575 HP 770 NM
TKO 600
Magnaflow X-pipe
Dart SB 427
AFR 1054 Heads
Quickfuel 850 Mek
575 HP 770 NM
TKO 600
Magnaflow X-pipe
-
- Corvettefanatiker
Hejs
Kul PG-son:

Kul PG-son:
för det sa dom på Custom Racing när hon hämtade headerspackningarna

Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Hej grabbar!
Nu har jag fått fler bilder på bilen, de ligger på samma ställe:
Jag känner mig betydligt lugnare nu, men ni som har bättre koll på dessa bilar får gärna uttrycka er åsikt. Såvitt jag kan se är ramen rak och fin. Säljaren går i god till 100000% att ramen är schysst, som han uttrycker det.
Jag börjar överväga om jag inte skall slå till trots allt.
Lite småfix kan ha en ganska bred betydelse - det vet min fru också
Sist tog det 1 år att få fart på min bil....
Jag tror att de börjar ledsna på mig nu, men jag skall ge dem ett besked. Vad tycker ni kärran är värd på plats i Sverige? Det är en 350 4 vxl manuell, T-top, ej AC. Ja, resten vet ni nog nu.
// Eric
Nu har jag fått fler bilder på bilen, de ligger på samma ställe:
Jag känner mig betydligt lugnare nu, men ni som har bättre koll på dessa bilar får gärna uttrycka er åsikt. Såvitt jag kan se är ramen rak och fin. Säljaren går i god till 100000% att ramen är schysst, som han uttrycker det.
Jag börjar överväga om jag inte skall slå till trots allt.
Lite småfix kan ha en ganska bred betydelse - det vet min fru också

Jag tror att de börjar ledsna på mig nu, men jag skall ge dem ett besked. Vad tycker ni kärran är värd på plats i Sverige? Det är en 350 4 vxl manuell, T-top, ej AC. Ja, resten vet ni nog nu.
// Eric
Porsche 928s
En sak till som jag ser nu. Jag tror bilen saknar servobromsar. Kan det vara så att det inte satt bromsservo på alla? Hur pass tungjobbat är det att bromsa utan isådant fall? Jag har haft en gammal bubbla utan servo, och den var ganska tungbromsad. Går det att sätta på bromsservo hyfsat enkelt?
Eric
Eric
Porsche 928s
-
- Corvetteälskare
En servoklocka bör du ha hemma i Sverige för ca 2.000:- så det är ingen större investering.ergu skrev:En sak till som jag ser nu. Jag tror bilen saknar servobromsar. Kan det vara så att det inte satt bromsservo på alla? Hur pass tungjobbat är det att bromsa utan isådant fall? Jag har haft en gammal bubbla utan servo, och den var ganska tungbromsad. Går det att sätta på bromsservo hyfsat enkelt?
Eric
Misstänker att du hamnar på åtminstone 160-180 tkr för en skaplig 68-72 Corvette som köps i Sverige så om du tar en från Usa bör du ha lite marginal upp till det för att det ska löna sig.
Tycker bilen ser fin ut för övrigt.
Peter
-
- Corvettefanatiker
Hejs
Bild 7? Hoppas det inte föreställer den röda
Bild 3 eller nu mer bild 10: Den "skadan" syns inte längre på dom nya bilderna! Kan det vara så att fotot luras så mycket?
Bild 7? Hoppas det inte föreställer den röda

Bild 3 eller nu mer bild 10: Den "skadan" syns inte längre på dom nya bilderna! Kan det vara så att fotot luras så mycket?
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Ja så det kan bli!
Du har väl observerat att under resans gång, har bilens försäljningspris ökat till 14 500$.
Det är nästan 50% mer än du tänkt från början.
Den blir bara bättre och bättre tydligen
Min uppfattning ligger dock fast, ännu starkare, nu, när dom höjer priset.
På ebay är högsta budet 9 000$.
Det är slipade herrar du har att göra med.
Du, när jag tittar igen har priset åter ökat, nu gäller 14 900$.
Detta under tiden jag skriver inlägget.
Ta en kall dush, toppa med en bira, sätt dig och gör en plus och minus lista med allt underlag du har.
Jag har köpt en Harry boy, att se fram emot
Du har väl observerat att under resans gång, har bilens försäljningspris ökat till 14 500$.
Den blir bara bättre och bättre tydligen

Ta en kall dush, toppa med en bira, sätt dig och gör en plus och minus lista med allt underlag du har.

70 Sting Ray Cupe
Dart SB 427
AFR 1054 Heads
Quickfuel 850 Mek
575 HP 770 NM
TKO 600
Magnaflow X-pipe
Dart SB 427
AFR 1054 Heads
Quickfuel 850 Mek
575 HP 770 NM
TKO 600
Magnaflow X-pipe
Hmm, jag har inte sett den på ebay förut, visste inte om det.... Jo, jag noterade också bilden som inte stämmer överens, däcken ser ut att komma från någon gammal svajmaster.PG-son skrev:Ja så det kan bli!
Den blir bara bättre och bättre tydligen![]()
Jag skall ta mig en funderare. Jag har ett alternativ till som ligger i samma prisklass, dessvärre är det en 68 och automat. Men den har servostyrning och servobromsar samt att säljaren verkar vara betydligt mer tillmötesgående, vilket talar för. Minus är dock färgen - vit istället för röd (som jag gillar). Fast vit är också rätt ok.
Nu blir det mest svammel, skall göra en lista och klura lite - toppa med en lördags MacMyra.
Skall ta dig på orden och göra en plus/minuslista.
Porsche 928s