Nya biltävlingsklasser från 2012 tillåts ha max 95db vid förbikörning, vanlig trackday lär inte vara högre även om undantag finns.
Falkenberg har 10 bullerdagar från högsta instans och det är faktiskt som så att det inte finns nån uttalad övre gräns (

), klubben följer dock gemensamma gränsvärden satta från SBF och SVEMO men alltså inte pga tillståndet i sig utan för att vara i linje med övriga banor och deras tillståndsprövningar.
Ljud på MC är som du säjer svårt att bedöma med bara öronen, många tror att skrikiga japanska radfyror är värst men oftast är det Ducatis mfl trots att ljudet är mer behagligt bullrande. Rent generellt så hör man tydlig skillnad först när en japan 4:a överskrider ung. 100db
(tro mig, har mätt på åtskilliga MC)
110db på hojar är dessvärre fortfarande inget ovanligt, och oviljan från vissa av mc förarna att köra med db killer har gjort att många banor tvekar att släppa in MC då ljudnivån överstiger det tillåtna och skapar problem för banägaren (de har dessutom ofta db killer liggande i verktygslådan utifall de får svartflagg= egoistiskt idiotbeteende som sabbar för övriga).
Bullrar vi för mycket med våra Corvetter så lär vi inte vara välkomna av ungefär samma orsak, därför bör var och en ta detta med ljudnivå på allvar.
Men som svar på din fråga; Headers och standardliknande (ljudmässigt) slutsystem bör vara ok, är ytterst tveksam till om B&B Bullet skulle fungera och raka rör är bara att glömma.
Citerar vad jag skrivit i annan tråd
"min egen C5 Z06 hade med helt original system från avgaspackning till slutpipor höll 93db vid förbikörning, och med headers,racekattar och original dämpare så hade jag inga som helst problem under 2011".