Vanlig C5 vs Z06
Vanlig C5 vs Z06
Hej!
När våren börjar närma sig ska min jakt på en C5(helst coupe+manuell eller Z06) börja. Men innan dess behöver jag lite mer info och råd från er på detta eminenta forum.
Den stora frågan är: Vanlig C5 eller en Z06(2002-2004)?
Hur mycket dyrare är det att äga en Z06?
Känns Z06 mycket snabbare och bättre väghållningsmässigt?
Är det något speciellt man ska se upp med när det gäller Z06?
Eftermarknadsheders och air intake som inte är monterade av fackman, är det något man ska se upp med?
Tack på förhand!
/Martin
p.s Jag är nog en sådan person som Gearbox skriver att han saknar i sin tråd "Vad i helvete är det för fel på forumet?"
När våren börjar närma sig ska min jakt på en C5(helst coupe+manuell eller Z06) börja. Men innan dess behöver jag lite mer info och råd från er på detta eminenta forum.
Den stora frågan är: Vanlig C5 eller en Z06(2002-2004)?
Hur mycket dyrare är det att äga en Z06?
Känns Z06 mycket snabbare och bättre väghållningsmässigt?
Är det något speciellt man ska se upp med när det gäller Z06?
Eftermarknadsheders och air intake som inte är monterade av fackman, är det något man ska se upp med?
Tack på förhand!
/Martin
p.s Jag är nog en sådan person som Gearbox skriver att han saknar i sin tråd "Vad i helvete är det för fel på forumet?"
Re: Vanlig C5 vs Z06
Hej!
Jag köpte min Z06 (2002) i somras och blev medlem då också.Hade lite problem med rattlås som låser sig +en ventilfjäder som gick av pga lite gasande utan belastning.
(Läs i forumet).
Har fått massor av tips genom att läsa,skriva frågor på forumet. Super trevliga evenemang som man kan åka på.
Du kan kolla på en video manual här som kan ge lite svar på dina frågor. http://www.youtube.com/watch?v=FquFrOalAAY
Ps ska köpa ett väghållnings kitt nu,för att jag tycker den är lite svajig på vägen,annars är jag jätte nöjd med bilen.
Den är inte dyr i försäkring ca6000kr+att den drar lite bensin ca 0,90.J
Jag tycker att du ska köpa en z06,dom är inte så vanliga och kommer ha ett bättre andrahandsvärde,köp inte för billigt(man får det man betalar för).
Jag köpte min Z06 (2002) i somras och blev medlem då också.Hade lite problem med rattlås som låser sig +en ventilfjäder som gick av pga lite gasande utan belastning.
(Läs i forumet).
Har fått massor av tips genom att läsa,skriva frågor på forumet. Super trevliga evenemang som man kan åka på.
Du kan kolla på en video manual här som kan ge lite svar på dina frågor. http://www.youtube.com/watch?v=FquFrOalAAY
Ps ska köpa ett väghållnings kitt nu,för att jag tycker den är lite svajig på vägen,annars är jag jätte nöjd med bilen.
Den är inte dyr i försäkring ca6000kr+att den drar lite bensin ca 0,90.J
Jag tycker att du ska köpa en z06,dom är inte så vanliga och kommer ha ett bättre andrahandsvärde,köp inte för billigt(man får det man betalar för).
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Vanlig C5 vs Z06
Jo, jag har läst lite om de vanliga C5 problemen rattlås, ventilfjäder(främst Z06 väl?), lösa och slitna stolar.
Hur är det med tillgången till reservdelar egentligen? Med en såpass ovanlig modell som inte såldes i Sverige lär det ju inte vara ett överflöd av delar direkt.
Jag skulle även vilja veta vilka felkoder som är "farliga". Felkoder har väl nästan alla C5, men det finns förmodligen några vanliga som man ska se upp för.
Hur är det med tillgången till reservdelar egentligen? Med en såpass ovanlig modell som inte såldes i Sverige lär det ju inte vara ett överflöd av delar direkt.
Jag skulle även vilja veta vilka felkoder som är "farliga". Felkoder har väl nästan alla C5, men det finns förmodligen några vanliga som man ska se upp för.
Re: Vanlig C5 vs Z06
tillgången till reservdelar egentligen?
Det finns flera bra corvette företag som är kunniga och kan ta hem delar från USA,så att problem med reservdelar är inga problem.Man ska tänka på att det är ingen superkvalité på elsystemet,där ska man titta extra på och smörja upp jordpunkterna.
Det finns flera bra corvette företag som är kunniga och kan ta hem delar från USA,så att problem med reservdelar är inga problem.Man ska tänka på att det är ingen superkvalité på elsystemet,där ska man titta extra på och smörja upp jordpunkterna.
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Vanlig C5 vs Z06
Grattis!!!!! C5Z06 du skrev det 10000 inlägget
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Vanlig C5 vs Z06
Tack för alla svar!
Det där med elsystemproblem är jag lite rädd för. Det kan väl ofta vara svårt att hitta vad som är fel och dyrt att åtgärda?
Gällande felkoder: Ska man undvika en bil helt om den har felkoder?
Angående reservdelar så antar jag att man får acceptera att det inte går att få tag i delar med några dagars varsel. Men bilen kommer ju inte heller att gå som en vardagsbil så det är acceptabelt.
Just nu lutar det väldigt mycket åt Z06.
Denna är jag lite intresserad av: http://www.garaget.org/?car=167088
Det där med elsystemproblem är jag lite rädd för. Det kan väl ofta vara svårt att hitta vad som är fel och dyrt att åtgärda?
Gällande felkoder: Ska man undvika en bil helt om den har felkoder?
Angående reservdelar så antar jag att man får acceptera att det inte går att få tag i delar med några dagars varsel. Men bilen kommer ju inte heller att gå som en vardagsbil så det är acceptabelt.
Just nu lutar det väldigt mycket åt Z06.
Denna är jag lite intresserad av: http://www.garaget.org/?car=167088
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Vanlig C5 vs Z06
Hejsan Candoff !
Det är klart att du ska köpa en Corvette !
Bestäm dig först för vilken modell du vill köpa,
köp en så sen modell som möjligt, då är chansen
större att du undviker "barnsjukdomar" !
Var kräsen när du tittar på objekt, det finns oftast
flera att välja på ! Välj en i så bra skick som möjligt
stirra dig inte blind på mätarställningen. Det finns
dom som har gått rätt så långt men är i ett utmärkt
skick, sen finns det dom som inte gått så långt och är
i ett uselt skick !
Ett tips kan ju vara att du tar med dig en kompis som
är Corvette ägare, och hjälper dig med "besiktningen"
av ditt ev, köp !
Lycka till med köpet, du kommer säkert inte att ångra dig !
Det är klart att du ska köpa en Corvette !
Bestäm dig först för vilken modell du vill köpa,
köp en så sen modell som möjligt, då är chansen
större att du undviker "barnsjukdomar" !
Var kräsen när du tittar på objekt, det finns oftast
flera att välja på ! Välj en i så bra skick som möjligt
stirra dig inte blind på mätarställningen. Det finns
dom som har gått rätt så långt men är i ett utmärkt
skick, sen finns det dom som inte gått så långt och är
i ett uselt skick !
Ett tips kan ju vara att du tar med dig en kompis som
är Corvette ägare, och hjälper dig med "besiktningen"
av ditt ev, köp !
Lycka till med köpet, du kommer säkert inte att ångra dig !
Re: Vanlig C5 vs Z06
Gällande felkoder: Ska man undvika en bil helt om den har felkoder?
Köp inte någon bil med felkoder,det är svårt att tyda felen och kan bli dyrt.Ta och provkör bilen på en långtur,Man har kanske gjort en reset innan du provkör.
Jag brukar gå på inredningen om den är hel och utan märken+rent motorrum,då brukar det vara en pedant som har haft den.Kolla även däcken (dom är dyra).
Lycka till
mvh Ubbe.s
Köp inte någon bil med felkoder,det är svårt att tyda felen och kan bli dyrt.Ta och provkör bilen på en långtur,Man har kanske gjort en reset innan du provkör.
Jag brukar gå på inredningen om den är hel och utan märken+rent motorrum,då brukar det vara en pedant som har haft den.Kolla även däcken (dom är dyra).
Lycka till
mvh Ubbe.s
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Vanlig C5 vs Z06
Coolt Vad vinner jag? En ny Zr1?
Hade du skrivit 10000 efter din signatur hade du vunnit
Man måste ha lite koll på reglerna
Hade du skrivit 10000 efter din signatur hade du vunnit
Man måste ha lite koll på reglerna
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Vanlig C5 vs Z06
Det jag letar efter är vanlig C5(coupe och manuell) 2001-2004 och Z06 2002-2004. Med dessa årsmodeller borde en del barnsjukdomar vara borta.Peter Anjou skrev:Hejsan Candoff !
Det är klart att du ska köpa en Corvette !
Bestäm dig först för vilken modell du vill köpa,
köp en så sen modell som möjligt, då är chansen
större att du undviker "barnsjukdomar" !
Var kräsen när du tittar på objekt, det finns oftast
flera att välja på ! Välj en i så bra skick som möjligt
stirra dig inte blind på mätarställningen. Det finns
dom som har gått rätt så långt men är i ett utmärkt
skick, sen finns det dom som inte gått så långt och är
i ett uselt skick !
Ett tips kan ju vara att du tar med dig en kompis som
är Corvette ägare, och hjälper dig med "besiktningen"
av ditt ev, köp !
Lycka till med köpet, du kommer säkert inte att ångra dig !
Jag själv är inte något vidare kunnig, men min far som är pensionerad bilmekaniker kommer att följa med när det blir aktuellt att titta på bilar. Han kanske inte kan så mycket om Corvette specifikt men en grundläggande bedömning kan han göra.
Re: Vanlig C5 vs Z06
Bra att veta.Ubbe skrev:Gällande felkoder: Ska man undvika en bil helt om den har felkoder?
Köp inte någon bil med felkoder,det är svårt att tyda felen och kan bli dyrt.Ta och provkör bilen på en långtur,Man har kanske gjort en reset innan du provkör.
Jag brukar gå på inredningen om den är hel och utan märken+rent motorrum,då brukar det vara en pedant som har haft den.Kolla även däcken (dom är dyra).
Lycka till
mvh Ubbe.s
Angående en Corvette jag är intresserad av har jag fått svaret:
"Finns väldigt få c5or utan felkoder räcker att sätta i en diodlampa så får du felkod, men ingen felkod med betydelse i denna bil iaf."
Re: Vanlig C5 vs Z06
Problemet är att jag helst skulle vilja ha en bil med eftermarknadsheaders och avgassystem, Sedan tycker jag C5 ser mycket bättre ut om den är sänkt.C5Z06 skrev:Det är ett bra tips. Ett annan är att leta efter bilar i originalskick. Dom är alltid värda mer, och risken att någon klåpare varit där och "förbättrat" är minimerad.Ubbe skrev:Jag brukar gå på inredningen om den är hel och utan märken+rent motorrum,då brukar det vara en pedant som har haft den.Kolla även däcken (dom är dyra).
Lycka till
mvh Ubbe.s
Jag är övertygad att många av felen på bilarna beror på bristande underhåll och "fullösningar" från ägaraens sida. Det blir tyvärr bara värre och värre då fler som kanske inte riktigt har råd att köpa OCH underhålla en C5:a köper när priserna sjunker. Kolla efter bilar som har haft samma ägare en längre tid, brukar (nästan) alltid vara bättre.
Re: Vanlig C5 vs Z06
Den vanliga C5an räcker långt på gatan och duger på banan men om du planerar att köra bana & kan leva med att du inte kan öppna taket köp en Z06.Candoff skrev:Den stora frågan är: Vanlig C5 eller en Z06(2002-2004)?
Hur mycket dyrare är det att äga en Z06?
Känns Z06 mycket snabbare och bättre väghållningsmässigt?
Är det något speciellt man ska se upp med när det gäller Z06?
Eftermarknadsheders och air intake som inte är monterade av fackman, är det något man ska se upp med?
Tack på förhand!
/Martin
p.s Jag är nog en sådan person som Gearbox skriver att han saknar i sin tråd "Vad i helvete är det för fel på forumet?"
Kostnaden för att köra en C5a beror mer på försäkring, däck, körstil än vilken model du väljer.
I Corvette Cup är nog C5Z06 den bil som ger bäst valuta för pengarna (men vi får avvakta resultaten) jag planerar själv att tävla med en C5Z06.
Jag tror att Z06 oftast är lite hårdare körda än dom vanliga C5orna mao kan slitaget vara större.
Headers & air intake / mappning har diskuterats förut på detta forum sök och bilda dig en egen uppfattning.
Alltid kul med trevligt folk som kan diskutera på forumet så du är välkommen
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Vanlig C5 vs Z06
1. Vad jag vet så är det inte fler fel på en Z06 än en vanlig Coupé. Ägandekostnaden bör inte skilja särskilt mycket.
2. Z06 är snabbare än en Coupé. 55 hk mer, styvare fjädrar, stötdämpare och krängare. Men detta kan man uppgradera ännu mer om man vill. Gränslöst nästan.
3. Felkoder får man på de flesta C5:or. Skriv upp dem och kolla vad de betyder. Var inte rädd för dem. Vilken C5:a är fri från felkoder? Bilen kan gå hur bra som helst, trots felkoder. Allt går att åtgärda. Det som kostar är motorras, men det kan man få trots avsaknad av felkoder.
4. De viktigaste reservdelarna finns i överflöd. De kanske får beställas från USA, men de finns.
5. Välj en 2002 eller senare. Mer effekt och problemet med oljeförbrukning är löst.
6. Byt oljor och vätskor oftare än vad serviceboken säger, så slipper du en massa besvär. Jag byter alla oljor och bromsvätska minst en gång per år. Min bil har hållit väldigt bra, trots hård bankörning.
Summering: Köp en Z06 om du gillar att köra hårt och på bana.
Lycka till med köpet!
2. Z06 är snabbare än en Coupé. 55 hk mer, styvare fjädrar, stötdämpare och krängare. Men detta kan man uppgradera ännu mer om man vill. Gränslöst nästan.
3. Felkoder får man på de flesta C5:or. Skriv upp dem och kolla vad de betyder. Var inte rädd för dem. Vilken C5:a är fri från felkoder? Bilen kan gå hur bra som helst, trots felkoder. Allt går att åtgärda. Det som kostar är motorras, men det kan man få trots avsaknad av felkoder.
4. De viktigaste reservdelarna finns i överflöd. De kanske får beställas från USA, men de finns.
5. Välj en 2002 eller senare. Mer effekt och problemet med oljeförbrukning är löst.
6. Byt oljor och vätskor oftare än vad serviceboken säger, så slipper du en massa besvär. Jag byter alla oljor och bromsvätska minst en gång per år. Min bil har hållit väldigt bra, trots hård bankörning.
Summering: Köp en Z06 om du gillar att köra hårt och på bana.
Lycka till med köpet!
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Re: Vanlig C5 vs Z06
Någon bankörning kommer förmodligen inte bli aktuellt för mig, så i det avseendet går Z06 bort.
Min körning kommer med stor sannolikhet bestå av en stor del glidande/cruising värvat med lite hårdare körning på mindre landsvägar. Så jag kanske klarar mig med en vanlig coupe. Men samtidigt lockar den extra effekten och väghållningen i Z06.
Svåra beslut.
Men en sak är säker. Jag längtar till våren. För då börjar jakten!
Min körning kommer med stor sannolikhet bestå av en stor del glidande/cruising värvat med lite hårdare körning på mindre landsvägar. Så jag kanske klarar mig med en vanlig coupe. Men samtidigt lockar den extra effekten och väghållningen i Z06.
Svåra beslut.
Men en sak är säker. Jag längtar till våren. För då börjar jakten!
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: Vanlig C5 vs Z06
jo tjena , ett besök på tex KM och du är adrenalin junkie, heheCandoff skrev:Någon bankörning kommer förmodligen inte bli aktuellt för mig, så i det avseendet går Z06 bort.
Min körning kommer med stor sannolikhet bestå av en stor del glidande/cruising värvat med lite hårdare körning på mindre landsvägar. Så jag kanske klarar mig med en vanlig coupe. Men samtidigt lockar den extra effekten och väghållningen i Z06.
Svåra beslut.
Men en sak är säker. Jag längtar till våren. För då börjar jakten!
En Z06:a är fixen du kommer att behöva framöver..
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: Vanlig C5 vs Z06
Har vi hört den förut Välkommen ner i träsket.....Candoff skrev:Någon bankörning kommer förmodligen inte bli aktuellt för mig
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Vanlig C5 vs Z06
Hehe, man vet aldrig vad som kommer att hända när corvetten väl står i garaget och hornen börjar växa i pannan
Re: Vanlig C5 vs Z06
Har du hittat någon Corvette än?
Själv har jag en "vanlig" C5:a som jag är riktigt nöjd med. Ända felet är att vi har vinter i Sverige..
Själv har jag en "vanlig" C5:a som jag är riktigt nöjd med. Ända felet är att vi har vinter i Sverige..
Torch red Corvette C5 cab 2001
Re: Vanlig C5 vs Z06
Nej jag har inte hittat någon ännu. Är helt inne på Z06 just nu och utbudet är inte stort.Mac skrev:Har du hittat någon Corvette än?
Själv har jag en "vanlig" C5:a som jag är riktigt nöjd med. Ända felet är att vi har vinter i Sverige..
Finns en i på Auto Classica http://www.autoclassica.se/Bilar/Usa.aspx (blå Z06), men det är en sak jag undrar över:
Z06 såldes väl bara i USA?
Det konstiga är att denna har en km-graderad hastighetsmätare.
Någon som har ett bra svar på det?
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: Vanlig C5 vs Z06
Z06 såldes iallafall inte i Europa så samtliga är import/flyttgods, men har också hört enbart USA (Canada?).Candoff skrev:Nej jag har inte hittat någon ännu. Är helt inne på Z06 just nu och utbudet är inte stort.Mac skrev:Har du hittat någon Corvette än?
Själv har jag en "vanlig" C5:a som jag är riktigt nöjd med. Ända felet är att vi har vinter i Sverige..
Finns en i på Auto Classica http://www.autoclassica.se/Bilar/Usa.aspx (blå Z06), men det är en sak jag undrar över:
Z06 såldes väl bara i USA?
Det konstiga är att denna har en km-graderad hastighetsmätare.
Någon som har ett bra svar på det?
Finns sedan en knapp som man väljer km/h eller mph, hastighetsmätaren går då till 200km/h eller 200 mph beroende på knappinställningen, bara att testa.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: Vanlig C5 vs Z06
De Z06 som gjordes för Canada har metriska mätare för oljetryck, hastighetsmätare graderad till 300 km/h etc samt blockvärmare bl.aCandoff skrev:Nej jag har inte hittat någon ännu. Är helt inne på Z06 just nu och utbudet är inte stort.Mac skrev:Har du hittat någon Corvette än?
Själv har jag en "vanlig" C5:a som jag är riktigt nöjd med. Ända felet är att vi har vinter i Sverige..
Finns en i på Auto Classica http://www.autoclassica.se/Bilar/Usa.aspx (blå Z06), men det är en sak jag undrar över:
Z06 såldes väl bara i USA?
Det konstiga är att denna har en km-graderad hastighetsmätare.
Någon som har ett bra svar på det?
mvh
MickeW
Även en silverfisk kan glimma till!
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
-
- Nykomling
- Inlägg: 15
- Blev medlem: tor aug 18, 2011 11:07
Re: Vanlig C5 vs Z06
Min är till salu... Kolla under köp & sälj. Men den är anpassad för bankörning...
275000 kr
275000 kr
RaceFactory AB
Brännarevägen 2 ∙ 151 55 Södertälje ∙ Tel: 08-550 107 95
info@racefactory.se ∙ http://www.racefactory.se
Service, reservdelar, racingprodukter, oljor, batterier m m
LÄTTARE ∙ STARKARE ∙ SNABBARE
Brännarevägen 2 ∙ 151 55 Södertälje ∙ Tel: 08-550 107 95
info@racefactory.se ∙ http://www.racefactory.se
Service, reservdelar, racingprodukter, oljor, batterier m m
LÄTTARE ∙ STARKARE ∙ SNABBARE
Re: Vanlig C5 vs Z06
De Z06 som gjordes för Canada har metriska mätare för oljetryck, hastighetsmätare graderad till 300 km/h etc samt blockvärmare bl.a
mvh
MickeW[/quote]
Aha, då är den kanadensisk. Tack!
Någon här som har varit och kollat på Z06:an hos Auto Classica?
Fin eller skrot? Visst kan man ringa och fråga säljarna, men de lär ju inte vara objektiva direkt.
mvh
MickeW[/quote]
Aha, då är den kanadensisk. Tack!
Någon här som har varit och kollat på Z06:an hos Auto Classica?
Fin eller skrot? Visst kan man ringa och fråga säljarna, men de lär ju inte vara objektiva direkt.
Re: Vanlig C5 vs Z06
Riktigt grym bil, men lite väl extrem för mina ändamål.Racefactory skrev:Min är till salu... Kolla under köp & sälj. Men den är anpassad för bankörning...
275000 kr
Lycka till med försäljningen!
Re: Vanlig C5 vs Z06
Tråkigt.
Får väl leta vidare. Utbudet är dock inte det största.
Får väl leta vidare. Utbudet är dock inte det största.
Re: Vanlig C5 vs Z06
Det som gjorde att jag köpte en "vanlig" C5 targa o inte en Z06 var att man kan kan plocka bort taket, samt att bagaget blir betydligt större. Med targan borta och sidorutorna nere är det nästan samma känsla som att åka cab.Candoff skrev:Tråkigt.
Får väl leta vidare. Utbudet är dock inte det största.
Sen tycker jag den långa lutande glasbakluckan är snyggare än Z06:ans korta avslut. Men det är ju en personlig avvägning vad du vill ha...
CCS 3631 C6 Z06-2008 Röd med OZ Superleggerafälgar 19" fram 20" bak, calloway insug, american racing headers, racecat, akrapovic sportavgassystem, coilovers halvbur m,m
Re: Vanlig C5 vs Z06
Ring & fråga om skicket på undersidan, aluminiumdetaljer & förarstolen samt be dom skicka bilder.Candoff skrev:Någon här som har varit och kollat på Z06:an hos Auto Classica?
Fin eller skrot? Visst kan man ringa och fråga säljarna, men de lär ju inte vara objektiva direkt.
Du har glömt att skriva var du bor i din profil.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Vanlig C5 vs Z06
Ta inte illa upp nu men jag tycker att targa känns lite för mycket 70-80-tal, fast jag ska kanske inte säga för mycket nu, man vet ju aldrig om det dyker upp en snygg targa inom kort. Stort bagage är inget jag har behov av. Jag kan hålla med om att coupeformen är snyggare, men Z06:an känns råare.Wängis skrev:Det som gjorde att jag köpte en "vanlig" C5 targa o inte en Z06 var att man kan kan plocka bort taket, samt att bagaget blir betydligt större. Med targan borta och sidorutorna nere är det nästan samma känsla som att åka cab.Candoff skrev:Tråkigt.
Får väl leta vidare. Utbudet är dock inte det största.
Sen tycker jag den långa lutande glasbakluckan är snyggare än Z06:ans korta avslut. Men det är ju en personlig avvägning vad du vill ha...
Re: Vanlig C5 vs Z06
745 skrev:Ring & fråga om skicket på undersidan, aluminiumdetaljer & förarstolen samt be dom skicka bilder.Candoff skrev:Någon här som har varit och kollat på Z06:an hos Auto Classica?
Fin eller skrot? Visst kan man ringa och fråga säljarna, men de lär ju inte vara objektiva direkt.
Du har glömt att skriva var du bor i din profil.
När C5Z06 skriver så blir jag lite orolig. Men det är klart att man kan ge det en chans. Förmodligen kommer jag inte ha tid att titta på någon bil förrän påskhelgen, så det kanske hinner dyka upp något annat.C5Z06 skrev: Alla har väl olika syn på vad som är bra skick. Jag har tittat på den och skulle inte köpa den. För många varningsklockor som ringde. Det hade US-spec, inget metrisk kombiintrument. Leta vidare.