Borla Stinger
Borla Stinger
Hej!
Funderar på att skaffa Borla Stinger till min vette. Är det någon som har någon erfarenhet av om det blir någon resonansskillnad av om man har runda eller ovala pipor?
Funderade först på att köpa ovala men nu lutar det åt runda..
Funderar på att skaffa Borla Stinger till min vette. Är det någon som har någon erfarenhet av om det blir någon resonansskillnad av om man har runda eller ovala pipor?
Torch red Corvette C5 cab 2001
Re: Borla Stinger
Lustigt, jag går oxå och lurar på Borla. Jag har inte en susning om det är någon resonansskillnad men rent spontant, det kan det väl knappast vara va? Det måste bara handla om utseende.
Själv tycker jag dom runda är klockrena, helst då med 4 pipor. Då min ekonomi är som Greklands betalningsreserv letar jag efter begagnat (Mac kan köpa nytt för 10K) men det verkar aldrig finnas?
Själv tycker jag dom runda är klockrena, helst då med 4 pipor. Då min ekonomi är som Greklands betalningsreserv letar jag efter begagnat (Mac kan köpa nytt för 10K) men det verkar aldrig finnas?
Med en schysst C5:a slår du hela trafikpolisen med häpnad
gearbox blogg:
http://www.sporthoj.com/blogg/?gearbox
gearbox blogg:
Ingen som helst skillnad, det är bara utseendemässigt. Runda är helt klart populärast !Mac skrev:Hej!
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Hej.Jag har Borla stinger på min bil plus OBX headers med race kattar och det ger ett mycket härligt ljud.Mina har ovala slut rör 4st,hade det även på min gamla C5a så jag satte på även borla på min nya (beg)C5a.Där satt Magnaflow på då jag köpte bilen men dessa var det inte samma ljud i så därför bytte jag.Köpte beg till bra pris.
Mats
Mats
-
- Corvetteälskare
Jag har Borla stinger på min Ls7a.Det är ett kanon bra ljud igenom hela registret.Samt att det inte låter så mycket på tomgång så att besiktnings gubbarna reagerar.Jag hade BB Bullet innan.Med det lät alldeles för mycket med headers och race kattar.Så jag böt till Borla stinger i stället och nu är ljudet perfekt.Men BB Bullet dämparna INGET dron alls.Med med Borla Stinger något vid 1500v.Men det är hanterbart.Annars är ljudet med BB Bullet helt kanon med orginal avgasystem och orginal kattar.En kompis har ett BB Bullet med 4 runda 4 tums pipor som gått max 1000 mil till salu för 7000kr tror jag.
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 555hp 715nm (470 rwhp 612rwnm)
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 555hp 715nm (470 rwhp 612rwnm)
Anders, om du fortfarande läser tråden, vad tar du för ett Borlasystem till C5:an, kostar det runt 10.000:-?
Jo, jag vet, jag kan kontakta dig direkt men jag anser att det är fler som går och funderar på byta men tvekar, alltså bör det finnas ett allmänintresse.
Finns det någon som kan slänga upp en video med ljudet?
Jo, jag vet, jag kan kontakta dig direkt men jag anser att det är fler som går och funderar på byta men tvekar, alltså bör det finnas ett allmänintresse.
Finns det någon som kan slänga upp en video med ljudet?
gearbox blogg:
gearbox blogg:
Det kostar runt $1100 på de flesta ställen + frakt. Tex Corvettecentral tar ut $345 för frakt av ett avgassystem.
$1100*7*1,015*1,035*1,25=10111kr för själva systemet.
$345*7*1,015*1,25=3064kr för frakten.
Totalt: 13175kr om du tar hem det själv, i detta exempel är det då från Corvettecentral och de fraktar med UPS.
1,015=kreditkortsavgift för köp i utländsk valuta
1,035=tull
1,25=moms
$1100*7*1,015*1,035*1,25=10111kr för själva systemet.
$345*7*1,015*1,25=3064kr för frakten.
Totalt: 13175kr om du tar hem det själv, i detta exempel är det då från Corvettecentral och de fraktar med UPS.
1,015=kreditkortsavgift för köp i utländsk valuta
1,035=tull
1,25=moms
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
Vad bra! Tänkte om det blev några luftströmmar som rörde till det på det ena el andra utförandet..
Letar åxå efter ett par begagnade Borla Stingers..
Letar åxå efter ett par begagnade Borla Stingers..
Torch red Corvette C5 cab 2001
Jag hittade mina beg hos Vette Småland,kolla annars med Osby skroten,de skrotar en hel del corvetter av de flesta modeller.
Mats
Mats
Tack för svaren Anders, det blir att knega lite övertid vad det lider.
gearbox blogg:
gearbox blogg:
Hej!
Jag har fått monterat ett Borla-stinger-system på min C5:a och ljudet är precis det jag förväntade mig. Det som gjorde mig missnöjd var dock passformen. Höger "pipor" är klart lägre placerade än det vänstra paret, vilket ser lite trist ut. Helt klart hade jag valt ett annat system om jag vetat om detta tidigare. Classic-Car i Löddeköpinge som monterade mitt system gjorde mig uppmärksam på att detta är normalt vad gäller Borla och skickade också bilder från CorvetteCentral som bekräftade deras uppgifter.
Jag har fått monterat ett Borla-stinger-system på min C5:a och ljudet är precis det jag förväntade mig. Det som gjorde mig missnöjd var dock passformen. Höger "pipor" är klart lägre placerade än det vänstra paret, vilket ser lite trist ut. Helt klart hade jag valt ett annat system om jag vetat om detta tidigare. Classic-Car i Löddeköpinge som monterade mitt system gjorde mig uppmärksam på att detta är normalt vad gäller Borla och skickade också bilder från CorvetteCentral som bekräftade deras uppgifter.
Black C5 2000 Malmoe
Så kan du ju inte ha det, går det inte att justera på bara ena sidan 

gearbox blogg:
gearbox blogg:
Jag har haft Borla på min gamla C5a och har även det på den C5a som jag har idag och har inte upplevt att de sitter olika i höjd.
Mats
Mats
Sternwood: Ja så ska det ju inte vara. Detta justerar du genom att lossa lite i skarvarna, pröva dej fram o vrid åt nåt nåt håll. Slutrören går att justera både i sidled och fram/bak på detta sättet. Det är lite pilligt men det går utan problem. Jag har Borla oxå och mina sitter med millimeterpassning i stort sett.
Senast redigerad av Conan999 den lör apr 21, 2012 19:34, redigerad totalt 1 gånger.
MVH Conan999
håller med conan, ska gå att justera men nästan omöjligt själv, ställ någon bakom bilen (om du har grop), kolla så dom inte slår i axlar mm i böjarna, lycka till
Stort tack för era tips!
Att det gick att justera trodde jag också men efter att ha fått svar från Classic-car som jag vet är ett seriöst företag blev jag osäker.
Att det gick att justera trodde jag också men efter att ha fått svar från Classic-car som jag vet är ett seriöst företag blev jag osäker.
Black C5 2000 Malmoe
Problemet är löst. Classic-Car löste det på tio minuter.
Stort tack för god service!
/Gert
Stort tack för god service!
/Gert
Black C5 2000 Malmoe