Hej.
Kan man plocka bort oljetråget underifrån utan att lyfta motorn eller ta bort frambalken? Tänkte byta packningen.
Och:
Om man tar bort oljefiltret syns det två insexskruv med en avlång bricka som förbinder dessa två skruv. Det kommer olja från brickan och skruven. Är det någon packning där? Vad händer om jag tar bort dessa skruv och vad är dom till för?
Leif.
Oljetråg - Filteranslutning
-
- Corvetteälskare
Oljetråg - Filteranslutning
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......
-
- Corvetteälskare
Re: Oljetråg - Filteranslutning
Hej.
Plockade bort oljefilter-huset. Bytte packningen. En O-ring. Blev perfekt. De två insexskruven var 1/4". Fick ju naturligtvis köpa en sådan bits. Den avlånga brickan som jag trodde är nog en förstärkning.
Leif.
Plockade bort oljefilter-huset. Bytte packningen. En O-ring. Blev perfekt. De två insexskruven var 1/4". Fick ju naturligtvis köpa en sådan bits. Den avlånga brickan som jag trodde är nog en förstärkning.
Leif.
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......
-
- Rookie
Tråget går att ta lös med motorn på plats.
Dock kan du behöva vrida motorn i läge så att skinkorna på veven är uppåt på 1&3 cyl.
Om du får lös tråget så vrid motorn till det läget så får du lättare dit de.
På min (-92) så tror jag en av de 2 insex på filterförflyttaren läcker olja om man inte sätter lite silikon på gängen. Gjorde de efter renovering/vässning. Men de gick ju bra att få dit lite smet på plats ändå.
/Ante
Dock kan du behöva vrida motorn i läge så att skinkorna på veven är uppåt på 1&3 cyl.
Om du får lös tråget så vrid motorn till det läget så får du lättare dit de.
På min (-92) så tror jag en av de 2 insex på filterförflyttaren läcker olja om man inte sätter lite silikon på gängen. Gjorde de efter renovering/vässning. Men de gick ju bra att få dit lite smet på plats ändå.
/Ante
-
- Corvetteälskare
Hej.
Tack Ante för informationen.
Leif.
Tack Ante för informationen.
Leif.