Byta upp mig till C5????
Byta upp mig till C5????
Hej
Har en C4 cab 90 och tänkte att byta upp mig till en
C5 cab. Nu när jag läst här på forumet om alla fel
nästan värre än C4 så tror jag nog att jag hoppar av den tanken, och behåller min C4 något år till, för att sedan troligtvis sluta med corvette.
Ha det gott :roll:
nästan värre än C4 så tror jag nog att jag hoppar av den tanken, och behåller min C4 något år till, för att sedan troligtvis sluta med corvette.
Ha det gott :roll:
Re: Byta upp mig till C5????
Hej
Tycker det låter tråkigt att du tvekar på att köpa en C5:a....
Tror inte det är större problem med en sådan än någon annan bil, Corvette eller annat märke.
Har själv en C5:a 2001 som jag köpte hösten 2005, visst har det varit något litet.
Men aldrig något som har hindrat / stoppat mig från att kunna köra.
Tycker det verkar som att det är endast de som har problem som skriver på forumet, kan inte ALLA som är nöjda oxå skriva en liten rad
..... och självklart ska du köpa en C5:a !!
Mvh
Hasse
Tycker det låter tråkigt att du tvekar på att köpa en C5:a....
Tror inte det är större problem med en sådan än någon annan bil, Corvette eller annat märke.
Har själv en C5:a 2001 som jag köpte hösten 2005, visst har det varit något litet.
Men aldrig något som har hindrat / stoppat mig från att kunna köra.
Tycker det verkar som att det är endast de som har problem som skriver på forumet, kan inte ALLA som är nöjda oxå skriva en liten rad

..... och självklart ska du köpa en C5:a !!
Mvh
Hasse
C8 Cabriolet
Problemen med en C5
1.Går att köra alldeles för fort.
2.Så förbannat tråkigt att sätta sig i bruksbilen efter en vända.
3.Dessa frekventa oljebyten 1-2 gånger varje år.
4.Blir alltid fartblind.
5.Brudar som bara tjatar och vill åka med.
6.Kurvorna som stormar emot dig men du bara glider igenom.
....och säg den bil som inte krånglar.

1.Går att köra alldeles för fort.
2.Så förbannat tråkigt att sätta sig i bruksbilen efter en vända.
3.Dessa frekventa oljebyten 1-2 gånger varje år.
4.Blir alltid fartblind.
5.Brudar som bara tjatar och vill åka med.
6.Kurvorna som stormar emot dig men du bara glider igenom.
....och säg den bil som inte krånglar.

C5 Z06
"Horsepower is how fast you hit the wall,Torque is how far you take the wall with you"
http://www.garaget.org/?car=232555
http://www.garaget.org/?car=89586
"Horsepower is how fast you hit the wall,Torque is how far you take the wall with you"
http://www.garaget.org/?car=232555
http://www.garaget.org/?car=89586
-
- Corvettefanatiker
Hejs
Ursäkta vad menar du: "för att sedan troligtvis sluta med corvette"
Finns det något annat som ger så mycket för så lite?
Dom flesta jag pratat med tycker att deras C5:or funkar jättebra! Visst det är klart att någonting någonstans måste gå sönder!
Men om du vill ha mindre elektroniskt krångel men istället mer reält mekande så byt upp dej till C1, C2 eller C3
Ursäkta vad menar du: "för att sedan troligtvis sluta med corvette"

Finns det något annat som ger så mycket för så lite?
Dom flesta jag pratat med tycker att deras C5:or funkar jättebra! Visst det är klart att någonting någonstans måste gå sönder!
Men om du vill ha mindre elektroniskt krångel men istället mer reält mekande så byt upp dej till C1, C2 eller C3

Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
CCS 3315
blue 1981
Gerth: På ett forum så löser man problem till 90% därför verkar det som alla som kör just det märket har krångel med sina bilar. Detta gäller på alla bilforum.
MVH Conan999
Jag har kört både C4a (några år & mil på nacken = mycket problem) och C5a (lågmilad & välskött = inga problem) som (sommar) bruksbil i ca 5år vardera.Gerth skrev:Hej
Ha det gott
Jag tror att kostnaden blev ungefär den samma för det båda bilarna eftersom alla strul med C4an motsvarade värdeminskningen på C5an.
Dessutom var C5an betydligt enklare att leva med.

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Kan inte tänka mig en mer prisvärd och bra sportbil än en c5a. Får ofta frågan om bilen är ny och då är den ändå 14 år gammal. C5an har enligt min åsikt ett tidslöst utseende. Krånglar mindre än bekantas volvo v50 osv. Skillnaden är att när nåt väl händer så finns det ett bra forum att vända sig till. Mina "2cents" 

Det är lite samma som man hör på italienska hojforumen. Fan, jag har problem med min hoj... fast den är 14 år gammal och har gått järnet på bana halva tiden och man är 7e ägaren. Man får sätta ålder och vad man har betalat i relation till funktion.
Vill man ha garanti får man köpa nytt. Då lämnar man bara in om det är något typfel.
Vill man ha garanti får man köpa nytt. Då lämnar man bara in om det är något typfel.
Mvh
Thomas
Thomas
Japp så ær det, men det gæller ju alla bilar, ja æven allt annat æn bilar också. 
Appropå Italienska hojforum så kan man ju ibland reta sig på något litet missljud i bilen.. -Men med italienska hojar ær det helt OK att de skramlar och rasslar och låter som en vevstake ska hoppa ut genom blocket vilken sekund som helst.. -Det ær bara så det SKA vara..
Jag har en Cheva Pickis från 2001 och den funkar som bara den, men det ær klart att man måste underhålla den och byta lite grejer då och då sedan den nu ær 11 år gammal och troget stånkat på och dragit tunga slæp under sitt snart 15.000mil långa liv.
Om jag skulle byta bort den..? -Aldrig i livet!!
Men om några lættåtgærdade småbekymmer førstør dagen ska man nog satsa på en ny bil i stællet..
Men min erfarenhet av nya bilar ær dock att dessa ofta inte ær helt felfria heller..
//Ricky.

Appropå Italienska hojforum så kan man ju ibland reta sig på något litet missljud i bilen.. -Men med italienska hojar ær det helt OK att de skramlar och rasslar och låter som en vevstake ska hoppa ut genom blocket vilken sekund som helst.. -Det ær bara så det SKA vara..

Jag har en Cheva Pickis från 2001 och den funkar som bara den, men det ær klart att man måste underhålla den och byta lite grejer då och då sedan den nu ær 11 år gammal och troget stånkat på och dragit tunga slæp under sitt snart 15.000mil långa liv.
Om jag skulle byta bort den..? -Aldrig i livet!!
Men om några lættåtgærdade småbekymmer førstør dagen ska man nog satsa på en ny bil i stællet..
Men min erfarenhet av nya bilar ær dock att dessa ofta inte ær helt felfria heller..
//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Vi åker alltid med en skruvmejsel i bakfickan.Ricky skrev:Men med italienska hojar ær det helt OK att de skramlar och rasslar och låter som en vevstake ska hoppa ut genom blocket vilken sekund som helst.. -Det ær bara så det SKA vara..![]()

Mvh
Thomas
Thomas
-
- Corvettefanatiker
Min C5'a har inte krånglat en enda gång!
What so ever!! (hittills!) Den fungerar extremt förtroendegingivande och jag är hur nöjd som helst! 

3:a KM 2015 <450 hk
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004