B&B Fusion LS3
B&B Fusion LS3
Har nymonterat B&B Fusion med kontrollkit och hade förutsatt att ventilerna alltid utgår från stängt läge när motorn startas och vacuum byggts upp. På min måste man tyvärr alltid trycka på fjärrkontrollens gröna knapp för att stänga spjällen och få ljuddämpning. Har någon annan liknande erfarenheter eller är det fel på min nya styrenhet ?
Med vänlig hälsning
Lars
Lars
Re: B&B Fusion LS3
Ja så är det, har nyss monterat kitet på min bil men enligt anvisningen (http://www.nakidparts.com/sitebuilderco ... tels3a.pdf) så finns det tydligen en
enhet som du kan välja startläge med.
enhet som du kan välja startläge med.
På min som Anders på R-tune skruvat dit så minns den senaste läge om jag inte är helt ute och cyklar. Får kolla nästa gång jag rullar ut.
Mvh
Thomas
Thomas
Ja så borde det ju vara.Hejdarn skrev:På min som Anders på R-tune skruvat dit så minns den senaste läge om jag inte är helt ute och cyklar. Får kolla nästa gång jag rullar ut.
R-Tune har monterat mina grejer också men Anders har aldrig träffat på frågeställningen och vet inte vad som är rätt. Har precis kollat igenom alla ingående komponenter och tyvärr verkar det inte vara samma fabrikat som i länken "94" nämner. Men tack ändå.
Ventilen som sitter bakom höger bakhjul är enkelverkande och helt beroende av 12 V spänning från styrenheten för att öppna. Vacuumklockorna är också enkelverkande med tryckfjäder som håller spjällen öppna tills vacuum från motorn uppstår. I så fall har jag något fel på styrenheten (som sitter monterad vid säkringspanelen bakom golvmattan på höger sida) eftersom ventilen inte aktiveras automatiskt vid start utan först efter ett tryck på fjärrkontrollen. Ett sätt skulle vara att flytta klockorna till andra sidan spjällaxlarna och därigenom kasta om funktionen så klockan fick dra för att öppna spjällen. Detta är dock en lite större operation så jag avvaktar nog hellre tills någon av er därute, som monterat samma system, är helt säker på att den alltid startar i stängt läge alternativt "minns" läget den hade när motorn stängdes av senast.
Ventilen som sitter bakom höger bakhjul är enkelverkande och helt beroende av 12 V spänning från styrenheten för att öppna. Vacuumklockorna är också enkelverkande med tryckfjäder som håller spjällen öppna tills vacuum från motorn uppstår. I så fall har jag något fel på styrenheten (som sitter monterad vid säkringspanelen bakom golvmattan på höger sida) eftersom ventilen inte aktiveras automatiskt vid start utan först efter ett tryck på fjärrkontrollen. Ett sätt skulle vara att flytta klockorna till andra sidan spjällaxlarna och därigenom kasta om funktionen så klockan fick dra för att öppna spjällen. Detta är dock en lite större operation så jag avvaktar nog hellre tills någon av er därute, som monterat samma system, är helt säker på att den alltid startar i stängt läge alternativt "minns" läget den hade när motorn stängdes av senast.
Med vänlig hälsning
Lars
Lars
Så, var ute och gasade en sväng och den kommer ihåg vilket läge den hade senast. Är det på något annat sätt så är det nog knas.
Mvh
Thomas
Thomas
Ok, då har vi inte samma typ, på min är styrenhet och ventil i samma kapsling.
Jag har ännu inte fått på avgassytemet tyvärr så jag kan inte testa än, men ger en rapport när jag vet.
Jag har ännu inte fått på avgassytemet tyvärr så jag kan inte testa än, men ger en rapport när jag vet.
Tack så jättemycket för hjälpen, Anders lovade skicka en ny styrenhet så då är det bara att byta.
Med vänlig hälsning
Lars
Lars