ChrisO skrev:får väcka live lite i en väldigt gammal tråd. vilka coilovers kan ni rekomendera? är pfadt dom bästa? har även hittat kw 3 coilovers som är snäppet billigare. verkar inte vara jättestort utbud utav coilovers eller så är de kanske jag som har letat för dåligt?
Angående KW så skrev jag 2010 så här i en tråd på autolife:
"KW är för all del känd stötdämpar producent men jag är faktiskt skeptisk till att de är rätt märke för just Corvette. KW är förvisso stora men är väl mest kända för att vara använda av tyska bilmärken? Hur bra KW funkar på andra bilmärken har har jag ingen åsikt.
Har inte heller hört någon använda dem eller säja att de kör med KW på en Corvette, hur löd rekommendationen om KW?
Följande är kanske mest fördomar men JAG tror att KW's coilover härstammar från är en standard coilover (dvs en massprodukt) som är anpassad för att passa Corvette, alltså inte byggd direkt för Corvette.
KW försvann ganska omedelbart när jag kollade runt efter coilover men det JAG noterade var att;
#KW är byggda i nån typ av stål och därför med stor sannolikhet tyngre
#Extern behållare monterad i nedre änden= högre ofjädrad vikt
#Infästningarna fram är med bussningar uppe och nere och eftersom jag har filosofin att stötdämpningen skall ske i dämpare och fjädrar och inte i bussningar så blev det ett stort minus.
#Inställningsmöjligheten/begränsningarna för rideheight är samma som LG G2.
#LG GT2 och Pfadt har hylsan i nedre delen av dämparen för rideheight inställning UTAN att påverka fjädern eller dämparens inställning.
# LG G2 har dämpar tuben monterad i det övre fästet och kolven nedåt till skillnad från KW, LG GT2 och Pfadt"
Man skall då komma ihåg att det skett en viss utveckling och bl.a Pfadt har släppt nyare och bättre coiloverprodukt än dåtidens.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter! http://www.spvm.se/ Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Tänkte kolla lite med er igen ang dämpare. kikat runt lite på nya c5z06 dämpare och var ju inte direkt mycket pengar för såna. men hur blir de om man ska sänka bilen? eftesom de sitter bladfjädring? eller är de coilovers som gäller då?
Du kan sänka bilen med en skruv längst ut på bladfjädrarna.Det går att sänka en hel del.Men körbarheten har blivit sämmre för en del.Med coilovers har du större möjligheter som att ställa både hårdheten och höjden som du vill.Mitt råd är skaffa pfadt coilovers och kränningshämmare.
velasoraptor skrev:Du kan sänka bilen med en skruv längst ut på bladfjädrarna.Det går att sänka en hel del.Men körbarheten har blivit sämmre för en del.Med coilovers har du större möjligheter som att ställa både hårdheten och höjden som du vill.Mitt råd är skaffa pfadt coilovers och kränningshämmare.
okey.låter som att coilovers är nog det enda som gäller i så fall. kikat runt lite från usa.men finns det inga hyfsat vettiga under 2000 dollar? ska inte användas för bana