Corvette -75 delar

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Jakob H
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: lör jun 16, 2012 21:08
Ort: Ankarsrum

Corvette -75 delar

Inlägg av Jakob H »

Hejsan

Köpte mig en 165hk 350 motor från en Covette -75 för ett tag sen och fick då med en en halvpall med andra delar tillhörande Corvette sas det, men jag har ingen Corvette så är inte i behov av delarna men vet ju inte riktigt vad det är för prylar jag fick med...

Tanken var att sälja allt i klump som Corvette delar men skulle vilja veta om det är Corvette delar jag har? Samt om vissa saker passar flera årsmodeller? Grenröret tex verkar inte vara till just Corvette inte remskivorna heller kanske.

Tacksam för svar :)

Bild
Sålt
Bild
Sålt
Bild
Sålt
Bild
Vad är detta?
Bild
Sålt
Bild
Grenrör, verkar inte vara till Corvette efter lite googlande på gjutnummer
Bild
Diverse remskivor
Bild
Ac kompressor
Bild
Diverse fästen
Senast redigerad av Jakob H den ons jul 18, 2012 11:53, redigerad totalt 2 gång.
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Corvette -75 delar

Inlägg av Ricky »

Jakob H skrev: Bild
Verkar vara någon inrednings detalj av något slag
Detta ær inredningsdetaljer som sitter precis vid sidan av sætets ryggstød mot karossidan. Sækerhetsbæltet løper genom hålen. :)
Jakob H skrev: Bild
Vad är detta?
I dessa løper tændkablarna, dock fattas toppdelen som ska sitta mellan dessa två delar och tæcka førdelaren, det hela ær før att før avstørning før att radion inte ska påverkas av spænningen i tændsystemet. :)
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Corvette -75 delar

Inlägg av hasseh »

Detta ser ut att vara till förarsidans ventilation. Vill du sälja denna och luftrenaren är jag spekulant.

Bild
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Användarens profilbild
BB
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 130
Blev medlem: mån jan 19, 2004 18:41
Ort: Oxelösund

Re: Corvette -75 delar

Inlägg av BB »

Bild
Verkar vara någon inrednings detalj av något slag
Bild
Den andra, har höger och vänster



Jag är intresserad av att köpa de här panelerna.
Corvette 69 cab, 502cui/502hk, (köpt mars 2001-såld aug 2011), http://www.garaget.org/BB
Corvette 69 cab, LS3/436hk ( köpt nov 2011- )

Sponsor : Kromteknikgruppen AB , http://www.kromteknikgruppen.se
Jakob H
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: lör jun 16, 2012 21:08
Ort: Ankarsrum

Re: Corvette -75 delar

Inlägg av Jakob H »

Ricky skrev: Detta ær inredningsdetaljer som sitter precis vid sidan av sætets ryggstød mot karossidan. Sækerhetsbæltet løper genom hålen. :)


I dessa løper tændkablarna, dock fattas toppdelen som ska sitta mellan dessa två delar och tæcka førdelaren, det hela ær før att før avstørning før att radion inte ska påverkas av spænningen i tændsystemet. :)
Tack, då vet jag det :D
hasseh skrev:Detta ser ut att vara till förarsidans ventilation. Vill du sälja denna och luftrenaren är jag spekulant.
Javisst, allt är tillsalu
BB skrev:
Jag är intresserad av att köpa de här panelerna.
Självklart, vill bli av med allt :)

Jag kommer att åka till Power meet på fredag så om ni vill ha grejer så kan jag ta med till Västerås

Har svarat på ditt mail BB, hoppas svartet kom fram, lite ovan med forumets upplägg
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Corvette -75 delar

Inlägg av hasseh »

Jag har skickat mail till dig Jakob
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Skriv svar