Förgasare och insug istället för insprutning
- Peo onasson
- Nykomling
- Inlägg: 29
- Blev medlem: sön aug 28, 2011 0:54
- Ort: Norrköping
- Kontakt:
Förgasare och insug istället för insprutning
Jag har funderat " lite " på att ta bort insprutningen och montera Insug, förgasare och Headers.
Någon som har erfarenhet av det ?
Hur blir det med datorn i bilden ?
Måste jag programera om den för det ?
MVH Peo
Någon som har erfarenhet av det ?
Hur blir det med datorn i bilden ?
Måste jag programera om den för det ?
MVH Peo
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Årsmodel???
- Peo onasson
- Nykomling
- Inlägg: 29
- Blev medlem: sön aug 28, 2011 0:54
- Ort: Norrköping
- Kontakt:
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Jag har en 87a.
( Jag har tagit bort cat )
( Jag har tagit bort cat )
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Gör som jag gjorde kör på holley stealth ram insug och bättre toppar och kam så kan man varva rejält och behålla insprutningen
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 35&t=12692
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 35&t=12692
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
- Peo onasson
- Nykomling
- Inlägg: 29
- Blev medlem: sön aug 28, 2011 0:54
- Ort: Norrköping
- Kontakt:
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Då går din jävligt bra förstår jag.
Är det någon skilnad på mina toppar och LT1ans toppar ?
Vil bara så " lite " mera snull i bilen .
( Jag klarar nog inte av att göra så stora ingrepp som du har ) .....ler
www.photosidan.se
Är det någon skilnad på mina toppar och LT1ans toppar ?
Vil bara så " lite " mera snull i bilen .
( Jag klarar nog inte av att göra så stora ingrepp som du har ) .....ler
www.photosidan.se
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
LT1 toppar passar inte på din motor.
Stealthrammet passar inte under orginalhuven, antingen får huven höjjas eller insuget moddas.
Stealthrammet passar inte under orginalhuven, antingen får huven höjjas eller insuget moddas.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Jag hade en -84 som jag satt på förgasare hedders och en vacum styrd fördelare. jag hittade ingen luftrenare som fick plats under huven så jag gjorde en egen. för att motorn skulle gå behövde jag bara en kabel till fördelaren med andra ord hade jag ingen användning av data boxen för att motorn skulle gå bra.jag tog bara bort alla kablar och jivare som jag inte behövde, det gick inte bra att köra med orginal fördelaren datan får inte tillräcklig info för att ställa om tändningen vid olika varv.
Hans
Hans
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
hur mycket mer fart är du ute efter? vet man målet är det mycket enklare att hitta bästa vägen dit 

/ Johannes Carlsson
91 Vette, American Racing Headers <3
91 Vette, American Racing Headers <3
- Peo onasson
- Nykomling
- Inlägg: 29
- Blev medlem: sön aug 28, 2011 0:54
- Ort: Norrköping
- Kontakt:
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
Jag vet inte, men jag vill ha lite mer.
Jag har kollat efter en annan utväxling för lite mer axelaration i bilen
Har funderat på lustgas med eller en annan kamaxel.
Jag är ju ingen motorexpert men jag skulle vilja ha ca 50 Hk till ....ler
Det enda jag har bytt är luftfilter ( KN ) och Throttle Body Air Foil så har jag plockat bort cat och kör med Magnaflows.
Jag har kollat efter en annan utväxling för lite mer axelaration i bilen
Har funderat på lustgas med eller en annan kamaxel.
Jag är ju ingen motorexpert men jag skulle vilja ha ca 50 Hk till ....ler
Det enda jag har bytt är luftfilter ( KN ) och Throttle Body Air Foil så har jag plockat bort cat och kör med Magnaflows.
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
50hk utan andra krav?
släng på ett minraminsug och mappa om bilen så har du +50hk vid 6000rpm jmfr med nu.
tappar en del på lågvarv men beror ju lite på om det är manuell eller automat bil hur köregenskaperna blir.......
släng på ett minraminsug och mappa om bilen så har du +50hk vid 6000rpm jmfr med nu.
tappar en del på lågvarv men beror ju lite på om det är manuell eller automat bil hur köregenskaperna blir.......
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
http://temp.corvetteforum.net/c4/vader8 ... ategy.html
long tube headers är nummer ett att byta, orginalrören är löjligt dåliga! racekatt skadar inte heller. sen efter det tror jag på en kamaxel och en titt i insuget.. och feta på med lite mer bränsle så har man orken. visst byta insug kan man göra men det kostar en slant..
long tube headers är nummer ett att byta, orginalrören är löjligt dåliga! racekatt skadar inte heller. sen efter det tror jag på en kamaxel och en titt i insuget.. och feta på med lite mer bränsle så har man orken. visst byta insug kan man göra men det kostar en slant..
/ Johannes Carlsson
91 Vette, American Racing Headers <3
91 Vette, American Racing Headers <3
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
lustgas är galet roligt, kör det på bilen nu
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Re: Förgasare och insug istället för insprutning
det gör nog headers /racekatt och kamaxelbyte oxåJay-c skrev:http://temp.corvetteforum.net/c4/vader8 ... ategy.html
long tube headers är nummer ett att byta, orginalrören är löjligt dåliga! racekatt skadar inte heller. sen efter det tror jag på en kamaxel och en titt i insuget.. och feta på med lite mer bränsle så har man orken. visst byta insug kan man göra men det kostar en slant..

tpi orginal insug suger om man vill ha effekt..........isf får man trycka igenom luften

vad får det kosta?