![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Men en eloge till Anders som alltid löser problemen (jag har haft lite otur två gånger nu) och alltid levererar högsta kvalitet! Jag har ju 50 mil fram och tillbaka till Vette.se men det är det värt när man vet att det blir perfekt varje gång.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Beklagar det, vi har haft tele/internet strul hela dagen idag så idag har det nog inte varit lätt, annars har vi en tjej som tar alla samtal mellan 10:00-17:00 så vi ska i normala fall inte missa några samtal, övriga tider svarar vi om vi har möjlighet.Hejdarn skrev:Ja, vad är det som pågår hos Vette.se?
Har mailat, inget svar.
Har mailat igen, inget svar.
Har ringt, inget svar.
Har ringt igen, inget svar.
Får sätta in en annons: Kund söker leverantör. Delar bytes mot pengar.
Det är lugnt. Jag vet att ni har mycket göra. Hör av dig när det passar så gör jag en beställning.vette.se skrev:Beklagar det, vi har haft tele/internet strul hela dagen idag så idag har det nog inte varit lätt, annars har vi en tjej som tar alla samtal mellan 10:00-17:00 så vi ska i normala fall inte missa några samtal, övriga tider svarar vi om vi har möjlighet.Hejdarn skrev:Ja, vad är det som pågår hos Vette.se?
Har mailat, inget svar.
Har mailat igen, inget svar.
Har ringt, inget svar.
Har ringt igen, inget svar.
Får sätta in en annons: Kund söker leverantör. Delar bytes mot pengar.
Jag har tyvärr ungefär 80 mail i inkorgen nu som jag försöker beta av men det hinns tyvärr inte så mycket varje dag då det är helt fullt i verkstan sju dagar i veckan. Jag har nu kommit till 19 maj så snart så
vette.se skrev:Z06an med Edelbrock uppstartad med en enkel grundmapp, fick stå ute ett tag på tomgång för att bränna av oljefilmen på nya headersen, det blir så rökigt inne annarsImorgon ska den upp på dynon.
Den gick från ca 420hp på bakhjulen till 530hp med 4.5psi laddtryckpuramuk skrev: och? vad blev d för siffror![]()
Porr! Vill ha!vette.se skrev:Lådan är en RPM byggd ZR1 låda och diffen en RPM ZR1 diff med OS Giken Super lock diff, allt byggt till högsta möjliga nivå som RPM kan bygga och anpassat för att kunna montera i en C6a. När allt är nere så byts även kopplingen ut till en 3-skivig kolfiberkoppling från RPS och kopplingsmastern till en Tilton enhet, vi får se om de lyckas vinna klubbmästerskapet även i år.
Se det så här. Du kunde stå och renovera rostiga bromsok på Saabar på dagarna istället (been there, done that).vette.se skrev:även 'drömjobb' kan bli enformiga ibland
PFADT Kolfiber drivaxel som ska monteras i en tub till en C6a, vikten är en bråkdel av aluminumaxeln bredvid ändå är den starkare.
Finns tyvärr bara i standardlängd, kika gärna på http://www.pfadtracing.com/catalog/prod ... cts_id/166afa_77 skrev: EN fråga som kom upp, om man demonterar sina hardyskivor på sin originaldrivaxel och monterar stumt så får väldigt många vibrationer hur funkar det med denna i kolfiber den ser jag ju är monterad stumt lr är det oxå då att axeln är stummare (mindre flex) än en original i aluminium?
Kan man få den i en längre längd än original?
En enkel fråga från en amatörmek:vette.se skrev:Vi fick in en bil med en specialbyggd motor som kunden köpt från en välrenommerad motorbyggare i USA, det är en 454' med vass kam med hela .648 i lyft. Problemet som du kan se på bilden är att två av avgasventilerna har blivit helt nednötta i toppen, det är likadant på andra sidan av motorn med två förstörda ventiler. Ventilen närmast i bild är som det ska se ut. Man kan bara spekulera i om det har varit dålig smörjning/dålig olja, för långa stötstänger, dåligt material i avgasventiler(det lustiga är att två av avgasventilerna på varje sida ser ok ut) eller kanske dåliga lyftare som har fått vippan att slå sönder toppen på ventilen. Det pågår diskussioner mellan ägaren och hans leverantör i USA angående ersättning, vi får se vad som händer.
Vikt, rullvippor är för tunga för de varvtal dessa motorer körs med. Alla färdigbyggda motorer från ERL, MAST. DRM, Katech etc har originalvippor men med bättre lager.Vettig skrev:
En enkel fråga från en amatörmek:
Jag förstår att det kanske (?) inte hade hjälpt i detta fallet,men varför används inte rullvippor?
Det är DOT godkända men inte E märkta, det står också på däckssidan 'Not for highway use' så jag skulle tro att de inte ens är godkända för gatbruk i USA. Ska du köra på gata i sverige får du nog hoppas på att inte bli stoppadAndreas K skrev:Är Hoosier R6 gatgodkända i Sverige? Frestande att köra på dem men man skulle nog skära ett spår för regn i dem för att kunna ta sig till och från banan.