KM 18 - 19 Augusti 2012
Moderator: ornet
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Vi har arbetat hårt för att få tag på en duktig tävlingsledare för att därigenom kunna garantera att KM genomförs på bästa sätt.
Vi har valt att anlita Fredrik Skoghag (mannen bakom SMA) .
Han kommer att ställa upp med bla funktionärer till banracingen, sjukvårdare, vara tävlingsledare m.m. dessutom kommer han göra det utan ersättning, men det kommer innebära följande schema ändringar.
Lördag
9.00 – 10.00 (Endurance 1-tim SLC)
9.15 Förarmöte
10.00 – 13.00 Dragracing/Banracing samt Gymkhana
13.00 – 14.00 Lunch (Endurance 1- tim SLC)
14.00 – 17.00 Banracing/dragracing samt Gymkhana
17.00 – 18.00 Möte Racing 2013
17.00 – 20.00 (Ev. Endurance 3 – tim SLC 90 db )
Söndag
9.00 – 12.30 Dragracing/Banracing samt Gymkhana
12.30 – 13.30 Lunch (Endurance 1 – tim SLC)
13.30 – 17-00 Dragracing/Banracing samt Gymkhana
För de som har vagnbok och i övrigt uppfyller kraven finns även möjlighet att köra endurance med SLC till ett mycket förmånligt pris.
Vi beklagar ändringarna men pga utav problem med Mantorp bokningen tvingades vi till denna åtgärd.
Om du har frågor som rör dessa schema ändringar ber jag dig om att kontakta undertecknad direkt.
Med vänliga hälsningar
Göran Strandlund
cellphone: +46707480617
goran.strandlund@clubcorvette.se
_________________________
2500 members 2700 Corvettes
Club Corvette Sweden Racing
Box 2093
SE-141 02 Huddinge
Sweden
www.clubcorvette.se
Club Corvette Sweden Racing
Vi har valt att anlita Fredrik Skoghag (mannen bakom SMA) .
Han kommer att ställa upp med bla funktionärer till banracingen, sjukvårdare, vara tävlingsledare m.m. dessutom kommer han göra det utan ersättning, men det kommer innebära följande schema ändringar.
Lördag
9.00 – 10.00 (Endurance 1-tim SLC)
9.15 Förarmöte
10.00 – 13.00 Dragracing/Banracing samt Gymkhana
13.00 – 14.00 Lunch (Endurance 1- tim SLC)
14.00 – 17.00 Banracing/dragracing samt Gymkhana
17.00 – 18.00 Möte Racing 2013
17.00 – 20.00 (Ev. Endurance 3 – tim SLC 90 db )
Söndag
9.00 – 12.30 Dragracing/Banracing samt Gymkhana
12.30 – 13.30 Lunch (Endurance 1 – tim SLC)
13.30 – 17-00 Dragracing/Banracing samt Gymkhana
För de som har vagnbok och i övrigt uppfyller kraven finns även möjlighet att köra endurance med SLC till ett mycket förmånligt pris.
Vi beklagar ändringarna men pga utav problem med Mantorp bokningen tvingades vi till denna åtgärd.
Om du har frågor som rör dessa schema ändringar ber jag dig om att kontakta undertecknad direkt.
Med vänliga hälsningar
Göran Strandlund
cellphone: +46707480617
goran.strandlund@clubcorvette.se
_________________________
2500 members 2700 Corvettes
Club Corvette Sweden Racing
Box 2093
SE-141 02 Huddinge
Sweden
www.clubcorvette.se
Club Corvette Sweden Racing
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Det jag inte är helt säker på är vad som kostar vad. Jag kanske är dum i huvudet men:
Gymkhana GRATIS
Campingen på Mantorp GRATIS
Publikentré, att bara komma och titta! GRATIS
Köra, dragracing / banracing, hela helgen 1300:- kr (1600 kr)
Prova på Dragracing, 2 repor 100:- kr
Banracinglicens (SMA) för dig som ej har SBF licens 150:-/dag
Hyra hjälm, hela helgen 100:- kr
Så på lördagen är det:
bankörning "prova på"
Dragracing/Bankörning utan tävling i två pass
och på söndagen så är det:
Dragracing/Bankörning-racing - alltså tävling.
och det kostar 1300:- + 2 x 150:- för att köra allt både lördag och söndag ink tävling.
Men om man bara kör bankörning utan tävling, mao bara på lördagen... finns det ett pris på det eller är det 1300:- + 150:- som gäller?
Gymkhana GRATIS
Campingen på Mantorp GRATIS
Publikentré, att bara komma och titta! GRATIS
Köra, dragracing / banracing, hela helgen 1300:- kr (1600 kr)
Prova på Dragracing, 2 repor 100:- kr
Banracinglicens (SMA) för dig som ej har SBF licens 150:-/dag
Hyra hjälm, hela helgen 100:- kr
Så på lördagen är det:
bankörning "prova på"
Dragracing/Bankörning utan tävling i två pass
och på söndagen så är det:
Dragracing/Bankörning-racing - alltså tävling.
och det kostar 1300:- + 2 x 150:- för att köra allt både lördag och söndag ink tävling.
Men om man bara kör bankörning utan tävling, mao bara på lördagen... finns det ett pris på det eller är det 1300:- + 150:- som gäller?
Mvh
Thomas
Thomas
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Enligt Prislistan som skickades ut med posten så kostar "Prova på Bankörning" 100:-. Dock framgår det inte hur länge man får köra...Hejdarn skrev:…Men om man bara kör bankörning utan tävling, mao bara på lördagen... finns det ett pris på det eller är det 1300:- + 150:- som gäller?
Jag skulle säga att det kostar 100:- + ev 150:- (Endagslicens) att köra enbart bana på lördagen. För 1300 (1600):- ingår allt hela helgen, utom licens.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Göran, är det lika luddigt med vilka tider som man kör vad, som vanligt? dvs allt hänger på vädret?
Lördag
9.00 – 10.00 (Endurance 1-tim SLC)
9.15 Förarmöte
10.00 – 13.00 Dragracing/Banracing samt Gymkhana
13.00 – 14.00 Lunch (Endurance 1- tim SLC)
14.00 – 17.00 Banracing/dragracing samt Gymkhana
17.00 – 18.00 Möte Racing 2013
17.00 – 20.00 (Ev. Endurance 3 – tim SLC 90 db ).
Jag kommer nog troligtvis bara ned över dagen på lördag då inte hela teamet bestämt sig ifall vi ska komma.. med buss o allt.
Således tänkte jag bara betala "prova på bankörning" och lägga nån timme på banan... och vara med på Racing 2013 mötet...
När är det besiktning, lördag kl. 08-09?
vilket pass ska jag köra på, kl. 10-13 eller 14-17?
Kan du lägga upp hela det gällande schemat i denna tråd, med de separata tiderna för racing & drag?
Lördag
9.00 – 10.00 (Endurance 1-tim SLC)
9.15 Förarmöte
10.00 – 13.00 Dragracing/Banracing samt Gymkhana
13.00 – 14.00 Lunch (Endurance 1- tim SLC)
14.00 – 17.00 Banracing/dragracing samt Gymkhana
17.00 – 18.00 Möte Racing 2013
17.00 – 20.00 (Ev. Endurance 3 – tim SLC 90 db ).
Jag kommer nog troligtvis bara ned över dagen på lördag då inte hela teamet bestämt sig ifall vi ska komma.. med buss o allt.
Således tänkte jag bara betala "prova på bankörning" och lägga nån timme på banan... och vara med på Racing 2013 mötet...
När är det besiktning, lördag kl. 08-09?
vilket pass ska jag köra på, kl. 10-13 eller 14-17?
Kan du lägga upp hela det gällande schemat i denna tråd, med de separata tiderna för racing & drag?
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Helt rätt allt hänger på vädret om vi kör DR eller Banracing.Corinthian skrev:Göran, är det lika luddigt med vilka tider som man kör vad, som vanligt? dvs allt hänger på vädret?
Således tänkte jag bara betala "prova på bankörning" och lägga nån timme på banan... och vara med på Racing 2013 mötet...
När är det besiktning, lördag kl. 08-09?
vilket pass ska jag köra på, kl. 10-13 eller 14-17?
Kan du lägga upp hela det gällande schemat i denna tråd, med de separata tiderna för racing & drag?
Besiktning och anmälan är som tidigare meddelats Fredag 16.00 - 18.00 & Lördag 8.00 - 9.00
Tanken med prova på bankörning är att öka intresset för banracing genom att få dom som tvekar om dom ska köra eller ej att prova.
Prova på bankörning är ett kortare pass där vi kör med extra stora marginaler, och med tanke på att prova på Dragracing är 2 repor, så har vi diskuterat att prova bankörning ska vara 2 varv med instruktör i varje bil som ser till att avstånden hålls.
Det första bankörningspasset kommer att inledas med prova på bankörning, så att dom som önskar ska kunna efteranmäla sig samt betala mellanskillnaden och därefter kunna köra hela helgen.
Bra om du och alla andra som är intresserade av racing kommer till mötet så kan det bli mer och bättre racing 2013.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Ok, så jag som inte skall köra tävling skulle alltså inte ha betalt in 1300:- på postgirot utan 100:- på plats istället?



Mvh
Thomas
Thomas
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Kommer givetvis till mötet och tycker saker. Racingkommitten kanske har behov av en medlem till?Hejdarn skrev:Ok, så jag som inte skall köra tävling skulle alltså inte ha betalt in 1300:- på postgirot utan 100:- på plats istället?![]()

Mvh
Thomas
Thomas
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Du har nog gjort helt rätt.Hejdarn skrev:Kommer givetvis till mötet och tycker saker. Racingkommitten kanske har behov av en medlem till?Hejdarn skrev:Ok, så jag som inte skall köra tävling skulle alltså inte ha betalt in 1300:- på postgirot utan 100:- på plats istället?![]()
Prova på bankörning: (2 varv med instruktör) 100:-
Bankörning samtliga pass: (med eller utan tävling)Föranmälan 1.300:-
Vi tar tacksamt emot mer hjälp eftersom om det ska bli mer racing aktiviteter behöver vi förslag på aktiviteter och folk som ordnar.
Men det diskuterar vi i den här tråden https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 37&t=15543
Mvh Göran
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Där gjorde jag fel då jag betalade..745 skrev: Bankörning samtliga pass: (med eller utan tävling)Föranmälan 1.300:-
Mvh Göran
Jag betalade in 1600:-.. Läste inte så noga och trodde att 1300 var för dragracingen och 1600 för banracingen..

Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Det var ju bra att det blev rätt då.
Får se hur mycket Gert behöver mig vid dragracingen och hur mycket bantid det kan bli men det ordnar sig då.

Får se hur mycket Gert behöver mig vid dragracingen och hur mycket bantid det kan bli men det ordnar sig då.
Mvh
Thomas
Thomas
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Tackar för ditt extra bidrag till racingenRicky skrev:Där gjorde jag fel då jag betalade..745 skrev: Bankörning samtliga pass: (med eller utan tävling)Föranmälan 1.300:-
Mvh Göran
Jag betalade in 1600:-.. Läste inte så noga och trodde att 1300 var för dragracingen och 1600 för banracingen..

Skämt åsido, pengarna kommer att återbetalas.
Mvh Göran
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
jag kommer inte att komma till mantorp om jag bara får 2 varv per 100:-, dessutom verkar det ju inte vara fri fart...745 skrev:Bra om du och alla andra som är intresserade av racing kommer till mötet så kan det bli mer och bättre racing 2013.
vad blir kostnaden om jag bara ska köra racingen på lördagen, dvs halvdag? ni kan inte mena att man ska betala 1300/1600:- för 3 timmars bantid?
kan man inte betala 400:- för en halvdag då? eller iaf 800:- för en hel dag... jag åker ju inte 52 mil för ett möte, hehe
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Har jag missat nåt eller vad menar du?Corinthian skrev: dessutom verkar det ju inte vara fri fart...

Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Göran skrev "…så har vi diskuterat att prova bankörning ska vara 2 varv med instruktör i varje bil som ser till att avstånden hålls".Mange_C5 skrev:Har jag missat nåt eller vad menar du?
Det betyder att omkörning inte är tillåten...
Är det inte bättre att ha 20-30 minuters pass under de 3 timmar det är banracing, ett snabbt och ett prova på? och på prova på så kan instruktörer åka med alt. vi kan ha passagerare som får åka med?
Jag kommer ju gärna ned och lägger några varv/medverkar på mötet.. och jag kör gärna med passagerare men inte om jag måste betala 1600:- för 3 timmar... det är lite dyrt.
Det måste gå att lösa endagsbiljetter med...
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Utan att veta upplägget i detalj (det får Göran svara på) men som jag förstått syftet med "prova på" så är det specifikt för dem som just vill prova med sin bil men inte vågat/velat köra när vi andra bränner på som tidigare år. När dessa blivande embryon till fullvärdiga adrenalin junkiesCorinthian skrev:Göran skrev "…så har vi diskuterat att prova bankörning ska vara 2 varv med instruktör i varje bil som ser till att avstånden hålls".Mange_C5 skrev:Har jag missat nåt eller vad menar du?
Det betyder att omkörning inte är tillåten...
Är det inte bättre att ha 20-30 minuters pass under de 3 timmar det är banracing, ett snabbt och ett prova på? och på prova på så kan instruktörer åka med alt. vi kan ha passagerare som får åka med?
Jag kommer ju gärna ned och lägger några varv/medverkar på mötet.. och jag kör gärna med passagerare men inte om jag måste betala 1600:- för 3 timmar... det är lite dyrt.
Det måste gå att lösa endagsbiljetter med...

Sen hur man lägger upp resten, tex snabba/lugna pass, passagerare/instruktörer på övrig tid är kanske nåt som Göran, TL och andra i KM organisationen redan har under övervägande.
Andreas, jag förstår din tanke med endagsbiljetter ur ett individuellt perspektiv, dock fungerar det sannolikt inte ur ett klubb-ekonomiskt perspektiv om inte typ 200+ har anmält sig till KM:et. Varför kan du inte vara på plats under hela helgen?
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Det måste ju vara bättre i ett klubb-ekonomiskt perspektiv att man betalar, även en reducerad summa, för halvdag.. än inte kommer alls.Mange_C5 skrev:Andreas, jag förstår din tanke med endagsbiljetter ur ett individuellt perspektiv, dock fungerar det sannolikt inte ur ett klubb-ekonomiskt perspektiv om inte typ 200+ har anmält sig till KM:et. Varför kan du inte vara på plats under hela helgen?
Jag vill verkligen vara på plats under hela helgen men resten av teamet har ej bestämt sig ännu.. bennys bil kanske inte blir klar och vi vet inte vem som ska köra bussen än.
Således kommer vi bara kanske anmäla oss i sista minuten men det ser inte ljust ut.
Därför vill jag komma ned över lördagen endast (då jag inte har råd med övernattning om vi inte tar racebussen) och köra på ban-passet och vara med på Racing-mötet, men jag kan inte betala 1600:- för 3 timmars körning och dessutom köra 52 mil t/r för det...
Det hade kanske vart ok om man delat på race & drag så det är en heldag för respektive, som vi föreslog förra året men då det inte skett till i år så..
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Jag tar till mig ditt förslag om halvdags priser.Corinthian skrev:Det måste ju vara bättre i ett klubb-ekonomiskt perspektiv att man betalar, även en reducerad summa, för halvdag.. än inte kommer alls.
Jag vill verkligen vara på plats under hela helgen men resten av teamet har ej bestämt sig ännu.. bennys bil kanske inte blir klar och vi vet inte vem som ska köra bussen än.
Således kommer vi bara kanske anmäla oss i sista minuten men det ser inte ljust ut.
Därför vill jag komma ned över lördagen endast (då jag inte har råd med övernattning om vi inte tar racebussen) och köra på ban-passet och vara med på Racing-mötet, men jag kan inte betala 1600:- för 3 timmars körning och dessutom köra 52 mil t/r för det...
Det hade kanske vart ok om man delat på race & drag så det är en heldag för respektive, som vi föreslog förra året men då det inte skett till i år så..
Jag bedömmer dock att det är för mycket arbete att göra ev. förändringar i detta sena skede.
Om du hjälper till som funktionär under den tid som det inte är bankörning så kan jag ordna mycket billig övernattning.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Tack för erbjudandet men den måste vara gratis om det ska vara av intresse.. 1600:- för några timmars race är som sagt dyrt nog.745 skrev:Om du hjälper till som funktionär under den tid som det inte är bankörning så kan jag ordna mycket billig övernattning.
Däremot så om jag får gratis bankörning under lördagen så kan jag vara funktionär övrig tid på lördagen.. jag har ju Tävlingsledning C-licens...
Om vi tar bussen kommer jag dock göra annat övrig tid..
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Prova på är precis som du säger ett sätt att nyrekrytera till bankörning men det är även en möjlighet för dom som inte har en tanke på att börja med bankörning att få prova pärlan och sig själv på banan.Mange_C5 skrev:Utan att veta upplägget i detalj (det får Göran svara på) men som jag förstått syftet med "prova på" så är det specifikt för dem som just vill prova med sin bil men inte vågat/velat köra när vi andra bränner på som tidigare år. När dessa blivande embryon till fullvärdiga adrenalin junkiessedan känner sig mer komfortabla så kör dem tillsammans med resten som på en vanlig trackday. Kanske inte just vid detta KM:et men vid andra tillfällen.
Sen hur man lägger upp resten, tex snabba/lugna pass, passagerare/instruktörer på övrig tid är kanske nåt som Göran, TL och andra i KM organisationen redan har under övervägande.
Vid prova på gäller:
Fri fart.
Instruktörens roll är att se till att det finns MYCKET luft mellan bilarna samt att varna för ev. faror.
Instruktören kan därför ej ersättas utav en ovan medpassagerare.
Jag ser inget problem med SÄKRA omkörningar, ex. Bil 1 ligger efter högerkanten mitt på långa rakan med påslagen högerblinkers bil 2 kör om efter vänsterkanten.
Hur vi lägger upp resten beror på antalet deltagare m.m. och meddelas vid förarmötet.
Mvh Göran
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Jag ska köra om dig med min automatlåda oavsett pass.Mange_C5 skrev: När dessa blivande embryon till fullvärdiga adrenalin junkiessedan känner sig mer komfortabla så kör dem tillsammans med resten som på en vanlig trackday.


Mvh
Thomas
Thomas
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Om det är intressant så kan jag se om jag kan få fram den ekonomiska statistiken för våra klubb(hoj)bandagar där vi har kört med "betala per dag" i många år.745 skrev:[Jag tar till mig ditt förslag om halvdags priser.
Vi brukar ha en 18-20 heldagar per år.
Det som är klart för 2012 är iaf att det generella banintresset för hojar har minskat klart under året och att viljan att jobba ideellt i föreningslivet har försvunnit i de flesta föreningar de senaste fem åren.
Mvh
Thomas
Mvh
Thomas
Thomas
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Jag menar inte att instruktören ska ersättas, utan att vi som har licens ska kunna ha passagerare med oss, som instruktörer.. på samma pass.745 skrev:Instruktören kan därför ej ersättas utav en ovan medpassagerare.
Prexis som på bandagen Ralphs Däck annordnade härom veckan på Gelleråsen (3 pass/tim; ett långsamt, ett snabbt och ett för instruktörer/passagerare)
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Javisst kör om du bara, blinka med ljuset så bromsar jag och hjälper dig förbi.Hejdarn skrev:Jag ska köra om dig med min automatlåda oavsett pass.Mange_C5 skrev: När dessa blivande embryon till fullvärdiga adrenalin junkiessedan känner sig mer komfortabla så kör dem tillsammans med resten som på en vanlig trackday.
![]()


Skämt åsido, det är ju inte heller tävling, tidtagning osv utan vanlig bankörning som gäller på KM.
_____________________________________________________________-
Sen rent allmänt så tycker jag vi att vi skall börja fokusera på det positiva med KM, vi har diskuterat vad som inte fungerar på dragracingen, prisbild osv men inte lyft fram möjligheterna som att det är ganska mycket körning som erbjuds för priset (om man vill maximera), trivseln i depån osv.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Vet inte hur det är i andra föreningar men jag har försökt hjälpa CCS med bättre affärer och minska kostnaderna flera gånger utan någon respons från ledningen.. så det kan bli mer pengar över för banåkning...Hejdarn skrev:Det som är klart för 2012 är iaf att det generella banintresset för hojar har minskat klart under året och att viljan att jobba ideellt i föreningslivet har försvunnit i de flesta föreningar de senaste fem åren.
Man blir ju mörkrädd när man läser vart pengarna gått i redovisningen... jag är själv i reklambranchen och jag är övertygad om att jag kan sänka utgifterna på bla tryck och utskick markant samtidigt som vi kan digitalisera massor.
Jag ställer gärna upp och medverkar med förbättrningar men inte om man ska betala dyr medlemsavgift (som går till fika, varmkorv & cruising) och dessutom betala dyrt för banträffar.. då är det billigare att köra med andra klubbar/arrangörer.. dessutom så är avsaknaden av ett vettigt regelverk ett problem för oss, gränsen vid +/- 500hk är inte riktigt rätt... (sorry, nu blev det lite off-topic).
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Corinthian skrev: dessutom så är avsaknaden av ett vettigt regelverk ett problem för oss, gränsen vid +/- 500hk är inte riktigt rätt... (sorry, nu blev det lite off-topic).
+/- 500hk är som jag ser det en gränsdragning i brist på något annat och som endast existerat på senaste årens KM. Är det rätt eller helt fel? Varför? Vad hade varit bättre?
Vad är definitionen på en "Oldie"?
Sist det diskuterades på forumet så blev väl slutsatsen att det är C3 och äldre och C4 är ingen "Oldie", sen varför det ständigt skall vara så trots att åren tickar på framgick väl inte riktigt den gången iallafall..
Ypperliga ämnen att diskutera på racing mötet, lite visioner, vad och vart vill vi komma nånstans? Pros & cons av visioner kopplat i ett större sammanhang osv
Blev visst lite mer "off-topic"

Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
He he. Vad klubbarnas pengar går till är alltid ett föremål för diskussion.
En del gillar varmkorv och en del gillar bankörning och ingen vill betala för den andres verksamhet.
Vi har årsmöte i hojkjubben nästa vecka och en av motionerna är "varför ska klubbens pengar gå till bankörning/racing?"
Avgiften är 300:- per år kan tilläggas.
MEN, jag föreslår att detta INTE är en diskussion för KM-tråden där volontärer lagt en massa fritid för att göra det bästa av en aktivitet för klubbens medlemmar.
Hur klubben sköts är en fråga för årsmötena.
Moderator skulle kunna flytta de här inläggen till en "vilka aktiviteter skall klubbens pengar gå till?" tråd.

En del gillar varmkorv och en del gillar bankörning och ingen vill betala för den andres verksamhet.
Vi har årsmöte i hojkjubben nästa vecka och en av motionerna är "varför ska klubbens pengar gå till bankörning/racing?"
Avgiften är 300:- per år kan tilläggas.
MEN, jag föreslår att detta INTE är en diskussion för KM-tråden där volontärer lagt en massa fritid för att göra det bästa av en aktivitet för klubbens medlemmar.
Hur klubben sköts är en fråga för årsmötena.
Moderator skulle kunna flytta de här inläggen till en "vilka aktiviteter skall klubbens pengar gå till?" tråd.
Mvh
Thomas
Thomas
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Tur att man inte är någon tävlingsmänniska då.Mange_C5 skrev:Skämt åsido, det är ju inte heller tävling, tidtagning osv utan vanlig bankörning som gäller på KM.

Mvh
Thomas
Thomas
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
True! fick bara en släng av.., sorry! hahaHejdarn skrev:MEN, jag föreslår att detta INTE är en diskussion för KM-tråden där volontärer lagt en massa fritid för att göra det bästa av en aktivitet för klubbens medlemmar.
Hur klubben sköts är en fråga för årsmötena.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Re: KM 18 - 19 Augusti 2012
Hej,
Är ny på forumet och snart ägt min vette i en säsong och har fastnat lite för den och funderar på att bli medlem och börja använda bilen på bana.
Hur är det för en som inte är medlem men som skulle vilja komma och kolla och eventuellt testa sin vette? finns det möjlighet för det och även få lite mer information om klubben etc?
MVH
Thomas
Är ny på forumet och snart ägt min vette i en säsong och har fastnat lite för den och funderar på att bli medlem och börja använda bilen på bana.
Hur är det för en som inte är medlem men som skulle vilja komma och kolla och eventuellt testa sin vette? finns det möjlighet för det och även få lite mer information om klubben etc?
MVH
Thomas