KM 18 - 19 Augusti 2012

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: KM 18 - 19 Augusti 2012

Inlägg av 745 »

ThomasF skrev:Hur är det för en som inte är medlem men som skulle vilja komma och kolla och eventuellt testa sin vette? finns det möjlighet för det och även få lite mer information om klubben etc?

MVH
Thomas
Hej Thomas du är inte den första som frågar samma sak.
Följande gäller: KM är en aktivitet för medlemmar i CCS, om du vill kan du bli medlem genom att:
Skicka in en ansökan via klubbens hemsida http://www.clubcorvette.se/start.html (där finns det även mer information samt kontaktuppgifter till personer som kan svara på ev.frågor.
Kom till Mantorp tag med registreringsbevis (för att visa att du äger en Corvette) & betala medlemsavgift.
Därefter börjar det roliga..... :D

Du är varmt välkommen
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
PerM
Nykomling
Nykomling

Inlägg av PerM »

Kan man betala kontant på plats som efteranmäld eller hur betalar man om man betalar dagarna innan (tex på torsdag eller fredag)?

Antar att det finns platser kvar?
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

PerM skrev:Kan man betala kontant på plats som efteranmäld eller hur betalar man om man betalar dagarna innan (tex på torsdag eller fredag)?

Antar att det finns platser kvar?
Det går bra att betala kontant på plats.
Jag tror aldrig att KM har varit fullbokat och att vi tvingats säga nej till någon, men någon gång ska vara den första......
Så om du vill vara garanterad plats, anmäl dig och betala så snart som möjlgt. Dessutom förenklar du för oss som lägger vår fritid på att arrangera KM :D

Välkommen till Mantorp :D
EKERÖ BILVÅRD
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Mantorp är en stor bana. Finns plats för rätt många fordon där så dyk upp och var med och lek. 8)
Mvh
Thomas
ThomasF
Nykomling
Nykomling

Inlägg av ThomasF »

745 skrev:
ThomasF skrev:Hur är det för en som inte är medlem men som skulle vilja komma och kolla och eventuellt testa sin vette? finns det möjlighet för det och även få lite mer information om klubben etc?

MVH
Thomas
Hej Thomas du är inte den första som frågar samma sak.
Följande gäller: KM är en aktivitet för medlemmar i CCS, om du vill kan du bli medlem genom att:
Skicka in en ansökan via klubbens hemsida http://www.clubcorvette.se/start.html (där finns det även mer information samt kontaktuppgifter till personer som kan svara på ev.frågor.
Kom till Mantorp tag med registreringsbevis (för att visa att du äger en Corvette) & betala medlemsavgift.
Därefter börjar det roliga..... :D

Du är varmt välkommen
Blir nog att jag åker ner och kikar och ser vad klubben har att erbjuda :)
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av 745 »

ThomasF skrev:Blir nog att jag åker ner och kikar och ser vad klubben har att erbjuda :)
Vad kul :D
Fråga gärna efter mig så ska jag se till att du blir väl omhändertagen.

Vi ses på Mantorp / Göran
EKERÖ BILVÅRD
CCS CORVETTE CUP;
CCS TA SERIEN;
PassaratiPinglan
Nykomling
Nykomling
Ort: En liten byhåla som ser ut som en flugskit på kartan.

Inlägg av PassaratiPinglan »

Lars Jakobsson skrev:Helena, den rabiata häxan som förde ett jäkla liv i depån?

Var helt säker på att det var henne ni pratade om först, väldigt otrevlig och otroligt hetsig.
Hoppas verkligen man har anlitat en lugnare person med lite mer framförhållning iår.

Kunde inte låta bli att svara då jag anser att om en vuxen man har problem med mig och inte kan komma och lösa dom problemen kallar mig för rabiat häxa, hetsig och att jag ska ha bättre framförhållning är så otroligt bra själv... Kom och hjälp till! Var på 17 ställen samtidigt som jag är.. Jag är den som även ser till att det finns en ren toalett för dig att använda, papper att torka dig med. En ren dusch.
Jag som frammatare ser till att DU inte behöver sitta i en alldeles för varm bil alldeles för länge. Kanske därför det hetsiga tempot?? Hursom så lever jag för denna träff, min sjukdom skärmar av mig väldigt mycket och jag älskar att komma och hjälpa till. Jag älskar er som kommer och kör och hur jäkla trevliga ni är (de flesta iallafall).
Den enda som har rätt att kalla mig för rabiat häxa är mitt ex och han känner mig. Tack ni som pratat gott om mig och försvarat mig.
Lars det finns två möjligheter, antingen reder vi ut det du stört dig på eller så får du anse dig straffad för jag kommer i år igen.

Till alla mina hjärtan, vi ses imorgon!!!!
ThomasF
Nykomling
Nykomling

Inlägg av ThomasF »

745 skrev:
ThomasF skrev:Blir nog att jag åker ner och kikar och ser vad klubben har att erbjuda :)
Vad kul :D
Fråga gärna efter mig så ska jag se till att du blir väl omhändertagen.

Vi ses på Mantorp / Göran

Hehe tack! Det låter trevligt!

/Thomas
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

På tal om rabiata häxor så har ni inte träffat mig än. :twisted: :mrgreen:
Mvh
Thomas
PassaratiPinglan
Nykomling
Nykomling

Hejdarn skrev:På tal om rabiata häxor så har ni inte träffat mig än. :twisted: :mrgreen:
Underbart Thomas!! Ses senare?
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Japp, jag lallar ut till banan vid tvåhugget någongång och börjar titta på konbanan ihop med Nibben.
Mvh
Thomas
meko
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av meko »

Hej!

Inför helgens KM vill jag bara dubbelkolla lite vad som gäller den personliga utrustningen! Är följande godkänt vid "Prova På" (ban- och drag);

Gymnastikskor i skinn
Jeans
Collegetröja bomull, långärmad (med liten krage)
"Vanlig" MC hjälm (integral)
"Vanliga" Skinnhandskar

Vidare, om jag förstått allt rätt så gäller förarmötet i morgon lördag 0915 även om man bara skall köra "prova på". Antar att resten sedan löser sig per automatik på plats!? (typ var, när, hur? etc. etc.)

Vad gäller för Gymkhanan? Anmäler man sig efter mötet 0915 eller är det drop-in?

Förstår om frågorna kan verka dumma och att allt säkert blir glasklart väl på plats, men har man aldrig varit med förut så..! :wink:

Vi ses på Mantorp Park!

/Mvh Magnus
3:a KM 2015 <450 hk
5:a KM 2014 <500 hk
Corvette C5 Coupé 2004
Användarens profilbild
Bengt
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Bengt »

Se till att vara på förarmötet så löser sig allt utom regnet...
Kläderna duger o gymkana är det drop in på.
C5-2000
CCS #490, Timeattacknu.se 2017 #6
KM2013/2014 - 1:a KM -500hk
KM2014 1:a +500hk
KM2015 2:a -600hk
KM2017 2:a -600hk, 3:a TA Final
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Glöm inte att besikta bilen och utrustningen innan körningen. :)
Mvh
Thomas
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Lars Jakobsson »

PassaratiPinglan skrev:
Lars Jakobsson skrev:Helena, den rabiata häxan som förde ett jäkla liv i depån?

Var helt säker på att det var henne ni pratade om först, väldigt otrevlig och otroligt hetsig.
Hoppas verkligen man har anlitat en lugnare person med lite mer framförhållning iår.

Kunde inte låta bli att svara då jag anser att om en vuxen man har problem med mig och inte kan komma och lösa dom problemen kallar mig för rabiat häxa, hetsig och att jag ska ha bättre framförhållning är så otroligt bra själv... Kom och hjälp till! Var på 17 ställen samtidigt som jag är.. Jag är den som även ser till att det finns en ren toalett för dig att använda, papper att torka dig med. En ren dusch.
Jag som frammatare ser till att DU inte behöver sitta i en alldeles för varm bil alldeles för länge. Kanske därför det hetsiga tempot?? Hursom så lever jag för denna träff, min sjukdom skärmar av mig väldigt mycket och jag älskar att komma och hjälpa till. Jag älskar er som kommer och kör och hur jäkla trevliga ni är (de flesta iallafall).
Den enda som har rätt att kalla mig för rabiat häxa är mitt ex och han känner mig. Tack ni som pratat gott om mig och försvarat mig.
Lars det finns två möjligheter, antingen reder vi ut det du stört dig på eller så får du anse dig straffad för jag kommer i år igen.

Till alla mina hjärtan, vi ses imorgon!!!!
Man är på såna här träffar för att det är kul, det är mycket möjligt att din syn och min syn skiljer sig i vad man tycker är kul.
Som frammatare bör man behandla sina förare med respekt och ett gott ledarskap.
Tro det eller ej, men jag anser inte gap och skrik vara ett prov på gott ledarskap.

Vi har varit på många tävlingar runt om i landet, mer eller mindre lyckade.
Dock har samtliga fungerat väldigt väl i frågan om att tävlande bilar ska vara redo eller ej utan att man behöver skrika.
Kan du inte hantera situationen på annat sätt än sist så rekommenderar jag dig att besöka andra tävlingar och se hur dom har löst det.

Tyckte det var tillräckligt mycket tjafs och bråk sist utan att behöva en dålig siuation till.
Dessutom en väldigt seg tävling så vi hoppar över mantorp i år, det har inte med organisationen att göra utan om tävlingen i sig (Bracket för sportbilar :roll: )
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Synd att du inte dök upp Lars. Då hade du fått mig som referens. :mrgreen:
Skämt åsido så skulle du kunna haft en helt annan åsikt den här gången om jag förstår de som varit med tidigare rätt.

Åsikter har man rätt till men man ska tona ner det som kan bli personliga påhopp när man skriver i text utan att se varandra.
Dessutom ska man skilja på yrkesverksamhet = kommersiella tävlingar och körningar och klubbverksamhet. Det är inte samma sak.

De som har varit med i år får komma med domen om hur det har fungerat. :D

Annars så är du välkommen att komma och hjälpa till och arbeta för att andra ska få åka nästa år.
Det finns att göra så det räcker till alla.
Mvh
Thomas
PassaratiPinglan
Nykomling
Nykomling

Till alla mina hjärtan, vi ses imorgon!!!![/quote]

Man är på såna här träffar för att det är kul, det är mycket möjligt att din syn och min syn skiljer sig i vad man tycker är kul.
Som frammatare bör man behandla sina förare med respekt och ett gott ledarskap.
Tro det eller ej, men jag anser inte gap och skrik vara ett prov på gott ledarskap.

Vi har varit på många tävlingar runt om i landet, mer eller mindre lyckade.
Dock har samtliga fungerat väldigt väl i frågan om att tävlande bilar ska vara redo eller ej utan att man behöver skrika.
Kan du inte hantera situationen på annat sätt än sist så rekommenderar jag dig att besöka andra tävlingar och se hur dom har löst det.

Tyckte det var tillräckligt mycket tjafs och bråk sist utan att behöva en dålig siuation till.
Dessutom en väldigt seg tävling så vi hoppar över mantorp i år, det har inte med organisationen att göra utan om tävlingen i sig (Bracket för sportbilar :roll: )[/quote]

Ärligt talat Lars så tycker jag det är synd att du inte kom.. Jag hade gärna velat veta i vilken situation jag var rabiat då det bara är du som upplevt mig sådan. De andra är väldigt nöjda och det gör att jag känner att just din åsikt inte betyder så mycket för mig så jag går vidare och ägnar hellre min tid åt de andra. Lycka till med dina andra åkningar i framtiden.. Sov gott

Och thomas, tack...
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Hejdarn skrev:Synd att du inte dök upp Lars. Då hade du fått mig som referens. :mrgreen:
Skämt åsido så skulle du kunna haft en helt annan åsikt den här gången om jag förstår de som varit med tidigare rätt.

Åsikter har man rätt till men man ska tona ner det som kan bli personliga påhopp när man skriver i text utan att se varandra.
Dessutom ska man skilja på yrkesverksamhet = kommersiella tävlingar och körningar och klubbverksamhet. Det är inte samma sak.

De som har varit med i år får komma med domen om hur det har fungerat. :D

Annars så är du välkommen att komma och hjälpa till och arbeta för att andra ska få åka nästa år.
Det finns att göra så det räcker till alla.
Vad jag förstog från förra året så var personalen inhyrd..
Och med tanke på vad det kostar att köra på klubbens träffar så kan man begära mer för pengarna.

Det finns så gott om bra tävlingar att åka på så lägger hellre tiden på bil hus och familj :)
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

PassaratiPinglan skrev:Ärligt talat Lars så tycker jag det är synd att du inte kom.. Jag hade gärna velat veta i vilken situation jag var rabiat då det bara är du som upplevt mig sådan. De andra är väldigt nöjda och det gör att jag känner att just din åsikt inte betyder så mycket för mig så jag går vidare och ägnar hellre min tid åt de andra. Lycka till med dina andra åkningar i framtiden.. Sov gott
Och thomas, tack...
Det är för dåliga tävlingar i förhållande till vad det kostar, därför kom vi inte.

Du får tänka på att ca 95% av besökarna hellre knyter näven i fickan och inte säger ett ljud negativt..dvs typisk svensk.
Det är väldigt enkelt att bara strunta i negativ kritik om man aldrig hör den, eller hur?

Tänker framför allt på situationen på plattan någon timme innan bracket körningen skulle börja, när vi andra ville prova lite repor så fick vi besked att bara vänta.
Under lång tid där var det ingen körning alls utan bara värdefull tid försvann, sen helt plötsligt vart det väldigt bråttom..gap och skrik att bilar skulle till lineup.
Frågade dig då om jag hade hört rätt nr och fick ett väldigt hettsigt bemötande till svar.
Vad jag kommer ihåg från situationen så gick du runt och skrek både till höger och vänster.

Har du inte varit högljud så misstolkade jag situationen helt och hållet men försök att ta kritik som något positivt att utvecklas ifrån istället för person påhopp.
Visst "rabiat häxa" var onödigt, men man blir lite trött när det kostar såna pengar och sen får man knappt köra och blir bemött med skit.
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Jag ska ta och svara på det här eftersom jag nu har jobbat en heldag på strippen med Gert och Helena och jag undrar om din häxa är samma som min?
Utan henne hade inte dragracingen gått att genomföra! Stort tålamod, stor kunskap och erfarenhet och en stor glädje.
Men det kan också vara så att det var jag som var häxan i år där jag sprang och jagade bilar med megafon. :mrgreen:

Jag var inte med förra året så jag kan inte uttala mig om den träffen och jag kan se var det brister idag på vissa områden.
Ledtiderna behöver bli bättre tillsammans med informationen till förarna och förståelsen för att det tar en stund att preppa olika saker.
Så jag tycker vi släpper 2011 och så låter vi de som var med kommentera och tycka om 2012 så vi kan göra 2013 inte bara bra utan superbra. :D

Vi är här för att ni ska ha kul och tycka att det är prisvärt så klart. Så tyck till i de trådar som jag lagt upp under CCS Racing:

Åsikter KM 2012 Banracing
Åsikter KM 2012 Dragracing
Åsikter KM 2012 Konbana/Gymkana
Åsikter KM 2012 allting övrigt

Vi ska ta åt oss allt. Bra och dåligt.
Mvh
Thomas
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Mycket bra inställning och engagemang!
Om några år kanske man kommer igen ;)

Ps. Att du var du med megafon den här gång är nog en starkt bidragande orsak..ds.
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Resultat och varvtider finns på www.amigoo.se :)

http://amigoo.se/event/293
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Här är resultatet från Oldies mästerskapet 2012.

Grattis Hasse Sköld. :)

Bild
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Resultat 500 hk+

Grattis Johnny Nilsson. :)

Bild
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Resultat 500 hk-

Grattis Nibben Peterzen. :)

Bild
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Jag har inte riktigt koll på resultatet från dragracingen men Jerka blev visst snabbaste bil.

Grattis Jerka. :)

Kanske någon som har inblick kan fylla på med DR resultaten?
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Hejdarn »

Finalen avgjordes inom en tiondel ungefär. :D
Mvh
Thomas
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

Segraren i 500+ och hans bil, vann överlägset trots att han slog av de sista 3 varven pga problem med ett framdäck :)

Bild
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Gert
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Gert »

Ricky skrev:Jag har inte riktigt koll på resultatet från dragracingen men Jerka blev visst snabbaste bil.

Grattis Jerka. :)

Kanske någon som har inblick kan fylla på med DR resultaten?
Ja, det verkar som att Jerkas bil aldrig tröttnar, den bara går & går - läbbans snabbt.

Avseende resultat dragracing så har vi en protest på ingående, så innan det ärendet är hanterat väntar vi med att lägga ut infon.

/Gert