Sprickor i framlyktorna.

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
ThomasF
Nykomling
Nykomling

Sprickor i framlyktorna.

Inlägg av ThomasF »

Hej,

Har fått massa småsprickor i båda mina framlycktor och undrar vad det beror på? vem ska man ta kontakt med för att byta ut dessa, har sett att vette säljer glasen men de verkade inte så sugna på att byta ut dem. Någon som kanske gjort det och vet vad det kan kosta på ett ungefär?

MVH
Thomas
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Sprickor i framlyktorna.

Inlägg av Hejdarn »

För varma lampor om det inte är stenskott?
Mvh
Thomas
Ellghe
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Ellghe »

Detta är ett problem som de flesta Europabilar av -05 fick/har. Prova med din auktoriserade Corvetteverkstad, med lite tur byter de utan kostnad åt dig, eftersom det är ett konstruktionsfel. Passa då på att få ditsatt clipset under rattstången och ev förstärkt limningen av takskivan, om du har en coupe -05, de både sistnämnda är kampanjer som också skall vara gratis! //ellghe
ThomasF
Nykomling
Nykomling

Inlägg av ThomasF »

Har ringt till chevrolet i akalla men de skulle undersöka saken och har inte återkommit. Jag har en 08 så problemet verkar inte bara omfatta 05orna.

Verkar väldigt konstigt att lyktglasen ska spricka som de gjort utan att påfrestas på något vis.
Ellghe
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Ellghe »

Den personal som kan någonting om Corvette har flyttat från Akalla till Chevrolet Center i Arninge! vänd dig dit istället, så kan du nog få svar direkt och framför allt kan du få Dennis eller Fredrik att göra jobbet!!
ThomasF
Nykomling
Nykomling

Inlägg av ThomasF »

Ellghe skrev:Den personal som kan någonting om Corvette har flyttat från Akalla till Chevrolet Center i Arninge! vänd dig dit istället, så kan du nog få svar direkt och framför allt kan du få Dennis eller Fredrik att göra jobbet!!
Tack! det ska jag kolla upp!
Skriv svar