Min motor misständer på två burkar ibland

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Min motor misständer på två burkar ibland

Inlägg av afa_77 »

Jag har haft en del bekymmer men att min ls1 ibland tappar en lr två burkar och nu i dagarna så har jag åkt omkring med datorn i obd2 uttaget och kollat grafen den ritar. Jag har feltändnig på 5 och 8ans cyl, har bytt stift och tändkabel men ingen skillnad. Det blir inga mer felkoder än att det är misständning, bränsletrycket är kollat och det är som det ska. När bilen startas kall går den oftas på alla åtta sen när den blir driftsvarm tappar den två burkar ibland.

Har ni några ideer, har läst en del om igensatta spridare och då verkar man kunna få den symtomen jag har, ska prova flytta om spridarna, kan man mäta upp en tändspole? Kanske inte är så vanligt att dom rasar lr?

Kom gärna med ideer, vore trevligt att kunna åka ordentligt efter reggbes..


Kom på en sak till, vad ger originalspridarna i bränslemängd? Har kollat och det verkar vara vanligt att man monterar gröna bosch spridare nr 0280155968 - 8 borta i usa, dessa ger ju om jag minns rätt 468cc vid bt 3,8bar är dessa liknande dem som sitter original?
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Min motor misständer på två burkar ibland

Inlägg av vette.se »

Original är 26-29lb/hr lite beroende på årsmodell/modell. Om du byggt eget bränslesystem så är risken stor att det funnits något skräp i nån slang som nu sitter i en spridare om du nu inte varit ordentlig och spolat allt rent innan första provstart :)

Kolla kompen på de cylindrarna, dålig komp ger också misständningar.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
afa_77
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån aug 08, 2011 12:46
Ort: Skövde

Re: Min motor misständer på två burkar ibland

Inlägg av afa_77 »

alla slangar är ialla fall urblåsta vid monteringen men kolla kompet ska jag göra får vi se vad det säger..
Sponsrad utav VETTE.SE det tackar vi för..
Skriv svar