Sätta i Big Block

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

Jag har fått ett erbjudande om att få i princip låna en Appelgren byggd 427 på 600 bromasade pållar (utan gas ca 850 med gas) så länge jag vill.
Att min 78 aldrig har haft en big block är jag fullständigt medveten om men.... man blir bara tokigare med åldern och ett sådant här erbjudande är svårt att stå emot.

Då till min fråga. Vad behöver jag byta alt. bygga om för att få detta att fungera.
Vad säger den samlade vetenskapen i detta fall.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av Ricky »

Bigblocken ramlar ju i stort sett rakt ner i din bil. :)

Ock skulle något råka sitta ivægen så ær det ju inget som inte går att flytta på.. :D

Dock behøvs ju naturligtvis hedders/grengør før bigblock, fæsten før servopump och generator etc samt evt en større kylare.

Sen beror det ju på vad du har før ett insug om hela hærligheten får plats under din huv. :)
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs Hasse

Det vore ju skitfränt med en 600 pållars storsnurra! 8)
Men då gäller inte det att jag ska köra i från dej på Vättern runt :mrgreen:
Ett litet negg: Tänk på att 600 hk & en massa vrid sliter på saker..
Men va f-n kör på!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
axelg89
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 234
Blev medlem: lör jan 30, 2010 18:50
Ort: Stockholm & Tranås
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av axelg89 »

Ligger en BB kylare på blocket för små pengar, kanske värt att titta på om du står i funderingarna
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

axelg89 skrev:Ligger en BB kylare på blocket för små pengar, kanske värt att titta på om du står i funderingarna
Jag har sett det men jag har ett splirrans nytt 3 raders kyl som ska palla motorer upp till 750 hkr enl. tillverkaren.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

Ricky skrev:Bigblocken ramlar ju i stort sett rakt ner i din bil. :)

Ock skulle något råka sitta ivægen så ær det ju inget som inte går att flytta på.. :D

Dock behøvs ju naturligtvis hedders/grengør før bigblock, fæsten før servopump och generator etc samt evt en større kylare.

Sen beror det ju på vad du har før ett insug om hela hærligheten får plats under din huv. :)

Vet inte än hur insuget ser ut men om jag minns rätt har kompisen originalhuv.
Funderade lite på om man behöver andra fjädrar farm? Det lär ju bli lite mera vikt. Och sen koppling. Antar att min iof nya Sachs lämnar lite övrigt att önska om man lägger på 600 pållar?
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

magnum skrev:Hejs Hasse

Det vore ju skitfränt med en 600 pållars storsnurra! 8)
Men då gäller inte det att jag ska köra i från dej på Vättern runt :mrgreen:
Ett litet negg: Tänk på att 600 hk & en massa vrid sliter på saker..
Men va f-n kör på!
Va... förstår inte vad du menar :mrgreen:

Jo jag har funderat på det och hur drivlina mm klarar allt. Lite därför jag la ut tråden. Brukar finnas några som gjort liknande saker tidigare.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
peter.holm
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 643
Blev medlem: tor apr 27, 2006 16:33
Ort: Strängnäs

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av peter.holm »

inget att tveka över, av dem man pratat med som gått till Big-Block har jag inte hört någon som ångrat sig.

Peter
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av Ricky »

hasseh skrev: Vet inte än hur insuget ser ut men om jag minns rätt har kompisen originalhuv.
Funderade lite på om man behöver andra fjädrar farm? Det lär ju bli lite mera vikt. Och sen koppling. Antar att min iof nya Sachs lämnar lite övrigt att önska om man lägger på 600 pållar?
Är det aluminiumtoppar på bigblocken så väger den inte många kilo mer än en orginal smallblock. :)

Hur koppling och drivlina håller beror i mångt och mycket på om du har fäste..

Kör du med vanliga gatdäck tror jag hjulspinn blir ditt största problem (eller glädje). :mrgreen:

Men ska du ha klibbiga däck och tänker utföra snabba starter måste du nog börja fundera lite mer och vara noggrannare.

Men vafan, det är väl bara att hänga i maskinen och krita sönder bakdäcken. :D
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

Ricky skrev:
hasseh skrev: Vet inte än hur insuget ser ut men om jag minns rätt har kompisen originalhuv.
Funderade lite på om man behöver andra fjädrar farm? Det lär ju bli lite mera vikt. Och sen koppling. Antar att min iof nya Sachs lämnar lite övrigt att önska om man lägger på 600 pållar?
Är det aluminiumtoppar på bigblocken så väger den inte många kilo mer än en orginal smallblock. :)

Hur koppling och drivlina håller beror i mångt och mycket på om du har fäste..

Kör du med vanliga gatdäck tror jag hjulspinn blir ditt största problem (eller glädje). :mrgreen:

Men ska du ha klibbiga däck och tänker utföra snabba starter måste du nog börja fundera lite mer och vara noggrannare.

Men vafan, det är väl bara att hänga i maskinen och krita sönder bakdäcken. :D
Japp det är alu lock på den. Portade av Appelgren.
Ja fästet är nog som du säger inte något jag kommer att ha med mina däck :D Jag har inga planer på något seriöst fortåkande men det är klart att när den där fjortis ungen kommer och ska vara kaxig med sin BMW så växer hornen även på en som snart är 60 :twisted:
Man blir inte mindre barnslig med åren :lol:
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

peter.holm skrev:inget att tveka över, av dem man pratat med som gått till Big-Block har jag inte hört någon som ångrat sig.

Peter
Jag antar att det kommer att innefatta mig med :mrgreen:
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

Ja det blir väl inget annat än att inställa sig på att åka BB i framtiden fast man lagt ner tid och pengar för att få lite mer fart i det man har :D
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av Ricky »

Varfør stroka och trimma en smallblock då det finns standardmotorer som många gånger prestetrar mer æn man luckas få ut ur en dyr smallblock..? :mrgreen:

Hoppas det går vægen och att du får i den dær maskinen, 600hk BB ær ju sækert lite livligare.. :mrgreen:

Gløm inte bilder, massor av bilder.. :D
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

Haha... ja du Ricky. Många tankar är det nu. Vi får se vad jag hinner med innan säsongen börjar. Det kanske får bli nästa vinters projekt.
Ska i vilket fall åka upp och hämta hem den från Appelgren så fort de fått i ordning på den 562 ci motor som ska ersätta den som jag tar över.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Börje
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 167
Blev medlem: tis dec 02, 2003 21:53
Ort: Tullinge

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av Börje »

Hej

Jag har gjort bytet. Från 350SB sen 400SB och sist 454BB.
Du kommer inte att ångra dej. Vridet i en BB är enormt.
Bigblocken ramlar ju i stort sett rakt ner i din bil.
Ock skulle något råka sitta ivægen så ær det ju inget som inte går att flytta på..
Dock behøvs ju naturligtvis hedders/grengør før bigblock, fæsten før servopump och generator etc samt evt en større kylare.
Sen beror det ju på vad du har før ett insug om hela hærligheten får plats under din huv.
Det är precis som Ricky skriver. Allt går att lösa med ganska enkla medel.
Du har ju ett halvår på dej innan den ska ut på gatan.
Go for it.
/Börje
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Mario Andretti
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

Det låter härligt Börje.... nästan för bra för att vara sant :mrgreen:

Hur är det med fjädrarna i fram, behöver man byta till andra?
Finns det något annat som ska bytas?

Troligen behöver jag byta huven , i den bil den sitter i har L88 scoop.

Sen är det ju nästan löjligt.... höll på och skrämde upp min nuvarande motor med ny kam och nya toppar mm när den här dök upp. Fast min torde få 200 hkr mindre.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1108
Blev medlem: lör jun 25, 2011 13:46
Ort: En stad i Sverige

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av Hejdarn »

Om du inte vill ha motorn så kan du höra av dig. :mrgreen:
Mvh
Thomas
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av Ricky »

Det GÅR att köra med sb framfjädrar och du kommer att få en härligt resning av framvagnen då du står på! :D

En slät orginal smallblock-huv funkar dessvärre inte (såga hål?), se om du kan norpa (låna) huven med L88-scoopet. :)

Hedders osv sitter kanske redan på motorn annars har väl Ante (Anders) ett par BB-hedders till salu här på forumet. :)

Sen måste du åka till Dressman och köpa en påse kalsånger för det lär behöva bytas rätt ofta för 600hk ger bilkörning en ny dimension. :mrgreen:

Hjulspinn lär ju plötsligt bli vardag och då det fäster på de högre växlarna får du hålla i dig.. :D

//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

Hejdarn skrev:Om du inte vill ha motorn så kan du höra av dig. :mrgreen:
Det ska jag absolut göra..... men vad tror du risken är för det :mrgreen:
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

Ricky skrev:Det GÅR att köra med sb framfjädrar och du kommer att få en härligt resning av framvagnen då du står på! :D

En slät orginal smallblock-huv funkar dessvärre inte (såga hål?), se om du kan norpa (låna) huven med L88-scoopet. :)

Hedders osv sitter kanske redan på motorn annars har väl Ante (Anders) ett par BB-hedders till salu här på forumet. :)

Sen måste du åka till Dressman och köpa en påse kalsånger för det lär behöva bytas rätt ofta för 600hk ger bilkörning en ny dimension. :mrgreen:

Hjulspinn lär ju plötsligt bli vardag och då det fäster på de högre växlarna får du hålla i dig.. :D

//Ricky.
Min huv har har en liten höjning men jag tror inte det räcker så det blir väl att önska sig en i Hjulklapp av sig själv för tanten hemma lär nog inte köpa någon. :?

Headers ja.... hur f-n får det plats på förarsidan... tycker det är trångt nog ändå :wink:

Kallingar är redan införskaffat när jag köpte bilen. Med däcken som satt på så fick den klart intressanta köregenskaper, speciellt när det var lite spårigt. En sidoförflyttning på en halvmeter i 160 var min första intressanta upplevelse. :lol:

Ja nu gäller det att få tid över till allt det här. Jag har 4 jobb just nu och ett till på G så möjligen får det ligga på is till nästa vinter om jag kan hålla mig tills dess förstås. Man kanske skulle höra vad Appelgren ska ha för att skifta motorerna om han nu har tid :roll:
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Börje
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 167
Blev medlem: tis dec 02, 2003 21:53
Ort: Tullinge

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av Börje »

Hej

Jag köpte ett kit från VBP redan när jag hade SB-motorn. Dom säjer att det är 460lbs/inch framfjädrar.
Men såg nånstans att F-41 option har 550 lbs/inch. Har nog ingen vidare koll på olika fjädrar.
Men varför inte lägga en planka på motorn-kylaren och slänga på en säck cement och se vad som händer.
Jag kan försöka kolla upp exakt vilken framfjäder jag har om du vill. Men Ricky har nog järnkol på det här.
Hade turen att få tag på en hemmagjord huv i glasfiber <10 kg !!!!
Bor förresten ganska nära Appelgrens verkstad.

/Börje
If everything seems under control, you're just not going fast enough.
Mario Andretti
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

Börje skrev:Hej

Jag köpte ett kit från VBP redan när jag hade SB-motorn. Dom säjer att det är 460lbs/inch framfjädrar.
Men såg nånstans att F-41 option har 550 lbs/inch. Har nog ingen vidare koll på olika fjädrar.
Men varför inte lägga en planka på motorn-kylaren och slänga på en säck cement och se vad som händer.
Jag kan försöka kolla upp exakt vilken framfjäder jag har om du vill. Men Ricky har nog järnkol på det här.
Hade turen att få tag på en hemmagjord huv i glasfiber <10 kg !!!!
Bor förresten ganska nära Appelgrens verkstad.

/Börje
Till att börja med ska jag kanske säga att jag inte är någon som kommer att racea utan i sådan där stolle som tycker hkr är manligt :mrgreen:
Blev lite smått tilltalad av det Ricky beskriver med att framvagnen hissar ... mmmm manligt kände jag :lol:
Men samtidigt så vill jag inte ha tillbaka hur bilen var när jag köpte den med intressanta sidoförflyttningar mm. Kan bli bromsspår i kallingarna för mindre :shock:

Huv ja.... blir väl att beställa av någon eller ta från US. Någon som har ett bra förslag vart man köper den?

Att bo vid trimmargurun kan ju inte vara någon nackdel. Vi hade en kille här där jag bor som var bra på det men tyvärr så fick han ett hastigt slut då en vinge från en fläkt lossade och skar av honom halsen. Flexalight .... akta er. Inte första jag hört som lossnat men då bara förstört bilen.
Idag har jag 10 mil till någon som i alla fall liknar Appelgren så det blir inte så ofta man dyker in där.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Jerka
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 613
Blev medlem: lör okt 17, 2009 12:38
Ort: Nacka

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av Jerka »

Huv köper du av Corvette Sweden , prata med Håkan han kan hjälpa dig med det du behöver
/Jerka
C2 -66 502
C5 -01 412 snabbaste bil 2012,2013
http://www.garaget.org/Corvette502
Member 9s club
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

Jerka skrev:Huv köper du av Corvette Sweden , prata med Håkan han kan hjälpa dig med det du behöver
/Jerka
Tack för tipset Jerka
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

Nu när man hunnit smälta att man blir med Big Block så kommer nästa våg av funderingar.... allt verkar helt enkelt för lätt.
Det jag funderar på är hur det är med koppling och sprängkåpa är det samma från SB till BB. En annan fundering är fästena till servopump och generator. Går dom att använda som sitter där idag?
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1108
Blev medlem: lör jun 25, 2011 13:46
Ort: En stad i Sverige

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av Hejdarn »

Nä, det är mycket svårare än vad du tror. Det går aldrig att få ihop det där.
Det är en mycket bättre idé att ge motorn till mig och slippa en massa problem. Tänk bara på hur däckskontot kommer att se ut! :mrgreen:
Mvh
Thomas
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

Hejdarn skrev:Nä, det är mycket svårare än vad du tror. Det går aldrig att få ihop det där.
Det är en mycket bättre idé att ge motorn till mig och slippa en massa problem. Tänk bara på hur däckskontot kommer att se ut! :mrgreen:

Jo jag ska ägna dig en tanke..... sätter du dessutom in 200.000:- på mitt konto så ska jag intensifiera mina tankar :mrgreen:
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Hejdarn
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1108
Blev medlem: lör jun 25, 2011 13:46
Ort: En stad i Sverige

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av Hejdarn »

8) 8)
Mvh
Thomas
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs Hasse

När får du motorn? När börjar det hända något? Det här är ju spännande!
Du får säkert ha nya fästen till generator, servo och ac, men växellåda passar nog, tror jag..
Men om du säljer din sb så har du ju lite pengar över!
Kom igen nu!
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Användarens profilbild
hasseh
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 686
Blev medlem: tis jul 06, 2010 12:35
Ort: Karlsborg
Kontakt:

Re: Sätta i Big Block

Inlägg av hasseh »

magnum skrev:Hejs Hasse

När får du motorn? När börjar det hända något? Det här är ju spännande!
Du får säkert ha nya fästen till generator, servo och ac, men växellåda passar nog, tror jag..
Men om du säljer din sb så har du ju lite pengar över!
Kom igen nu!
Hej Kjell

Vet inte riktigt när jag kan hämta motorn, kan tänka mig det blir i februari.
Läget just nu är att jag har i princip 4 jobb igång så det kan bli så att den får stå till nästa höst om jag inte blir rik och kan betala någon för bytet.
Motorn som sitter i nu tänkte jag behålla ifall man får några andra tokiga tankar. Det har ju inträffat förr :mrgreen:
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Skriv svar