FÖRSÄKRINGS UPPSÄGNING!!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
fryx
Rookie
Rookie

FÖRSÄKRINGS UPPSÄGNING!!

Inlägg av fryx »

Hur många av oss har klubbförsäkringen genom LF som nu 1 april 2013 sägs upp. Då c5 inte är 20 år gamla kan det bli problem att få den erbjudna entusiastförsäkringen. Se information på start sidan här under försäkringar.
Någon som vet vad som händer nu eller har något alternativ?
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: FÖRSÄKRINGS UPPSÄGNING!!

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !

Bilen behöver inte vara 20 år för entusiast försäkring i LF,
jag har en sån för min C4 -93 !
Användarens profilbild
427cobra
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av 427cobra »

Jag pratde med LF Södermanland i höstas och dom tecknar inga entusiastförsäkringar alls :( Då ville jag teckna en försäkring i LF Östergötland där det är OK men det gick inte eftersom jag bor i Södermanland... tvärnit alltså. Varje LF region har sina egna regler så det kan variera från plats till plats om man kan försäkre eller inte.
There is no substitute for cubic inches...

C7 Stingray Z51 Convertible Aut. 2016
C5 Commemorative Edition Convertible Aut. 2004 - Såld
AC 427 Cobra replika - Såld
Jerka
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Jerka »

Kolla med IF

För en klassikerförsäkring för din modernare Corvette gäller att den måste vara antingen 8 år gammalt eller ha körts mer än 10 000 mil. Bilen används som ett entusiastfordon och körs inte mer än 500 mil per år och är i originalskick eller modifierat. Denna försäkringslösning gäller enbart för Corvetter i intervallet mellan 8–20 år gamla fordon

kontakta Francisco Vall på If via mejl francisco.vall@if.se eller per telefon 031-3456471.

IF brukar alltid vara bra att göra med , Kolla även Cherrolet försäkring ( är också IF )

/Jerka
C2 -66 502
C5 -01 412 snabbaste bil 2012,2013
http://www.garaget.org/Corvette502
Member 9s club
fryx
Rookie
Rookie

Inlägg av fryx »

låter som att dety här blir ett problem inom Länsförsäkringar,,beroende var man har förfallodag..
If har ännu inte agerat
C5LKPG
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av C5LKPG »

Värt att notera är att man knappt får köra bilen till macken med IF:s entusiastförsäkring.
Pratade med Francisco i våras och tydligen passar inte den försäkringen oss som vill kunna ta bilen ut på en nöjessväng en lördag ihop med kompisarna.
Trailerqueenförsäkring är vad det är.

Fick pris på en vanlig försäkring men den låg högre än LF.
Användarens profilbild
inge
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av inge »

Om du har samlat andra försäkringar hos LF brukar det gå att även få entusiastförsäkra din Corvette,
Jag hade min 92-à C4 försäkrad där innan, nu har jag en C5 2000 som jag blev lovad att få som entusiastförsäkrad. men visserligen har jag samlat nästan alla mina försäkringar där,bilar( 5 st) villa,hem, hästsläp etc.
chevette
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av chevette »

Tyvärr så tror jag att det här är en trend som kommer att fortsätta hos alla bolag.

Svedea är ett, på svensk marknad, ganska nytt bolag. De hade bra, prisvärda, försäkringar för entusiastbilar. Jag tecknade avtal med ytterligare rabatt med dem för två olika klubbars räkning för ett år sedan. För Y-vette Corvette club's del så blev det t.o.m. ett fint 10-års avtal. Nu har de sagt upp båda avtalen och meddelat att de helt och hållet slutar med den här typen av försäkringar. Anledningen är att lönsamheten blir för dålig p.g.a. allt för mycket manuell hantering och granskning.
Skriv svar