72 Coupe Stroker fuel injected
-
- Corvetteälskare
Re: 72 Coupe Stroker
Ja, ska dit med ett par fästen bak bara. Ska man köra golvmattorna innan mattan på väggen bakom stolarna?
Får kolla hur det ser ut under skenorna, det känns som att isoleringen på dessa mattor är tjockare och styvare än orginalet.
Peter
Får kolla hur det ser ut under skenorna, det känns som att isoleringen på dessa mattor är tjockare och styvare än orginalet.
Peter
På mina mattor var väggmattan bakom stolsryggarna försedd med en sydd kant nedtill (svart, blank vinyl) vilket inte golvmattorna var. Så det gav sig ju liksom av sig självt.
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
-
- Corvetteälskare
Har inte rivit så mycket i detta ännu så det kanske ger sig som sagt. Hellimmade du mattan på väggen?
Peter
Peter
Japp, men lämnade sista decimetern olimmad så jag kan sticka upp golvmattorna under väggmattan. Det syns inte alls och det blir enklare att ta ut golvmattorna om jag skulle behöva.
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
-
- Corvetteälskare
Flyttade den något irriterande summern till nyckeln ner till "luckan" vid konsollen, då kan jag eliminera den när den väsnas för mycket...

-
- Corvetteälskare
baslåda med 10" bas ihopsnickrad i lådan där domkraften tidigare suttit:

-
- Corvetteälskare
bagageutrymmet börjar bli klart, strömbrytare i mittre luckan och fronttyg för bashögtalare i högra luckan:

-
- Corvetteälskare
Återmonterar den rostfria listen på vindrutetorkarluckan med korrekta clips men tycker den är lite bulig. Måste justeras eller bytas senare.

-
- Corvetteälskare
Börjar böka med huven jag köpte från RP i Kalix men vet inte om jag gör fel men får ta mig tusan inte till passformen på den:

-
- Corvetteälskare
Börjar plasta in fästen för huven:

-
- Corvetteälskare
Beställde sidepipes från Usa (http://www.ssaccessories.com) förra fredagen, idag dök det första paketet upp:

Förhoppningsvis kommer själva grenrören nästa vecka.

Förhoppningsvis kommer själva grenrören nästa vecka.
Hur har du tänkt göra med de två hål som nu blir öppna där bak då du monterar side pipes.Min grabb har också side pipes och vi funderar lite på hur vi skall göra med dessa hål.
Mats
Mats
1970 SB 350 Cupe
Kul att du satsar på sidepipes peter! Hoppas de har bra passform. Urtagen bak för avgasrören går att lägga igen eller så skaffar man en nu bakre panel som fyller ut urtagen. Finns att köpa hos alla de stora. Jag har precis monterat en sån och det blev bra efter lite plastande...
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
-
- Corvetteälskare
Har inte klurat så mycket på vad jag ska göra med hålen därbak, tror jag täcker de lite provisoriskt först så får man utvärdera hur man trivs med sidepipes.
Borde väl vara ganska lätt att plasta igen hålen, ska ju ändå måla om bilen nästa vinter.
Är det denna man köper om man vill byta hela bakre delen?
http://www.parts123.com/parts123/yb.dll ... Z50000050G
Peter
Borde väl vara ganska lätt att plasta igen hålen, ska ju ändå måla om bilen nästa vinter.
Är det denna man köper om man vill byta hela bakre delen?
http://www.parts123.com/parts123/yb.dll ... Z50000050G
Peter
Ja. Fast min såg lite annorlunda ut. Men jag har ju en 69:a
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
-
- Corvetteälskare
Efter att ha jagat det sista paketet med grenrören från Usa dök det helt plötsligt upp för avhämtning idag. Posten har sedan i Fredags inte haft en aning om var paketet fanns men sedan det blev ett reklamationsärende löste det sig.
Totalkostnaden för sidepipes, frakt, tull och moms slutade på 7200:-, klart prisvärt kan jag konstatera efter att ha öppnat och torrprovat lite. Om inte svenska posten strulat hade allt varit hemma på 7 dagar.

Totalkostnaden för sidepipes, frakt, tull och moms slutade på 7200:-, klart prisvärt kan jag konstatera efter att ha öppnat och torrprovat lite. Om inte svenska posten strulat hade allt varit hemma på 7 dagar.

-
- Corvetteälskare
Börjar torrprova systemet men iom att växellådan inte är på plats ännu kan jag inte slutgiltigt dra fast allt eller slutjustera rören. Efter att ha monterat bägge sidor misstänker jag att det kommer att bli lite massage på en 2-3 ställen men inget allvarligt.

-
- Corvetteälskare
Min gamla flexplatta hade inte bultmönster för 700r4-turbinen så det blev en resa till Persåker för inköp av ny. Sedan blev jag fundersam om jag verkligen hade momentdragit oljepumpen när jag bytte bakre ramlagertätningen så plockade för säkerhets skull bort tråget och kände efter men det var ok. Kunde återmontera tråget och dit med nya flexplattan:

-
- Corvetteälskare
Grovriktade och målade upp listerna som ska sitta bakom sidepipesen:

-
- Corvetteälskare
Sålde mitt RPM-insug för att byta till ett single-plane eller airgap. Det blev en Airgap-kopia från PP avsett för Vortec-toppar. Procomp-topparna är ju förberedda för både gamla och nya insug.
Man kan nog konstatera att Edelbrock har finare finish på sina insug men i övrigt ser det ok ut. Har beställt Felpro 1255 insugspackningar, nya insugsbultar samt packningsklister från Hansen.

Man kan nog konstatera att Edelbrock har finare finish på sina insug men i övrigt ser det ok ut. Har beställt Felpro 1255 insugspackningar, nya insugsbultar samt packningsklister från Hansen.

Sidepipesen ser ut att ha mycket fin kvalitet! Skönt att de passade.
Undrar om det kanske är en bra ide att sätta dit en plåt över bensinledningarna på högersidan? det ser väldigt nära ut och det vore inte roligt om gummislangarna tar stryk av värmen och ger upp... En enkel plåt mitt emellan avgasrör och slang med luftspalt på båda sidor borde göra en hel del för att avskärma värmen?
Kvaliteten i gummislangar finns inte längre. Har under några års tid testat en hel del "normala" fabrikat på marknaden (utom teflonslangar och liknanade) och det mesta är som stålfjädrar efter 1 eller 2 år. Värdelöst...
Undrar om det kanske är en bra ide att sätta dit en plåt över bensinledningarna på högersidan? det ser väldigt nära ut och det vore inte roligt om gummislangarna tar stryk av värmen och ger upp... En enkel plåt mitt emellan avgasrör och slang med luftspalt på båda sidor borde göra en hel del för att avskärma värmen?
Kvaliteten i gummislangar finns inte längre. Har under några års tid testat en hel del "normala" fabrikat på marknaden (utom teflonslangar och liknanade) och det mesta är som stålfjädrar efter 1 eller 2 år. Värdelöst...
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
Dagens kvalitet på gummi verkar vara usel
Förmodligen bättre att bege sig till närmsta skrot och ta lite
gammal slang?
Pär

gammal slang?
Pär
Ja! Med stor sannolikhet är det betydligt bättre kvalitet på dom slangarna. Har provat Semperits "dyra" bensinslang, A1 klassad för bruk i båt. Stenhård efter 2 år. Har testat Swedols hela sortiment inklusive de slangar som i katalogen anges som extra tåliga mot etanol, Stenhårda efter 1 år. Just nu sitter biltemas A1 eller A klassade slang i lillbåten, har funkat bra i 1 år. Får se efter denna sommar.Turbojet skrev:Dagens kvalitet på gummi verkar vara usel![]()
gammal slang?
Pär
Ursäkta off topic i tråden Peter

Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
-
- Corvetteälskare
Bra synpunkt, hade inte reflekterat på detta men bilderna kanske luras lite. Tror inte att slangen ligger så nära men får kolla på detta.
Trodde att det bara var jag som reflekterat på att slangarna har dålig hållbarhet men det verkar vara ett allmänt problem.
Ingen fara med off-topic, kör på bara!
Peter
Trodde att det bara var jag som reflekterat på att slangarna har dålig hållbarhet men det verkar vara ett allmänt problem.
Ingen fara med off-topic, kör på bara!
Peter
Hej!
Ser att du bytt bensinpump.
Är det en högvolymspump?
Har du nån länk till teknisk beskrivning i så fall.
Ser att du bytt bensinpump.
Är det en högvolymspump?
Har du nån länk till teknisk beskrivning i så fall.
70 Sting Ray Cupe
Dart SB 427
AFR 1054 Heads
Quickfuel 850 Mek
575 HP 770 NM
TKO 600
Magnaflow X-pipe
https://www.youtube.com/watch?v=5wfibCgR_QM
Dart SB 427
AFR 1054 Heads
Quickfuel 850 Mek
575 HP 770 NM
TKO 600
Magnaflow X-pipe
https://www.youtube.com/watch?v=5wfibCgR_QM
-
- Corvetteälskare
Soppapumpen är en billig sak som ger 80 gph, typ denna:
http://www.summitracing.com/parts/sum-2 ... /chevrolet
Peter
http://www.summitracing.com/parts/sum-2 ... /chevrolet
Peter
-
- Corvetteälskare
Gjorde en snabb översyn av kanalerna på insuget med en roterande fil, en lite quick´n´dirty matchportning...

-
- Corvetteälskare
Förbereder montage av insug:
Aceton för rengöring av anliggningsytor...

Lim för insugspackningens anliggning mot toppen:

Gänglåsning för montage av nipplar:

Packningsmassa för fram- och bakkant insug, runt insugskanaler etc. Right stuff verkar inte funka för bensin och det enda jag hittade som skulle tåla detta var Plastic paddings massa:

Packning som används:

Aceton för rengöring av anliggningsytor...

Lim för insugspackningens anliggning mot toppen:

Gänglåsning för montage av nipplar:

Packningsmassa för fram- och bakkant insug, runt insugskanaler etc. Right stuff verkar inte funka för bensin och det enda jag hittade som skulle tåla detta var Plastic paddings massa:

Packning som används:

-
- Corvetteälskare
Nya insugsbultar:

Kom på att jag inte hade någon hylsa för insugsbultarna, blev till att snickra lite, 8 mm´s hylsa passade bra på dessa skallar:

Kom på att jag inte hade någon hylsa för insugsbultarna, blev till att snickra lite, 8 mm´s hylsa passade bra på dessa skallar:

-
- Corvetteälskare
Torrprovar insuget så att allt går bra när det ska dit senare. Var "tvungen" att flytta slangnippeln för värmepaketet till förarsidan men det kan väl inte ha någon roll??
Pluggade dessutom bägge kylkanalerna i bakkant på insuget, rätt eller fel??

Pluggade dessutom bägge kylkanalerna i bakkant på insuget, rätt eller fel??