generatorhållare till Big Block (427)
generatorhållare till Big Block (427)
Någon som har ett förslag på en generatorhållare till 427:a kort vattenpump och montering på förarsidan uppe vid cylinderkåpan.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Re: generatorhållare till Big Block (427)
Tänker du bygga en egen eller skall du köpa ett färdig eftermarknadsfäste??
Originalet är rätt komplicerat i sin uppbyggnad och består av flera delar. Går säkert att göra ett förenklat själv. Det man måste tänka på är att det är rätt tight mot ventilkåpan för generatorn med ett originalfäste.
Kan lägga upp en bild på originalet om det är av intresse.
Originalet är rätt komplicerat i sin uppbyggnad och består av flera delar. Går säkert att göra ett förenklat själv. Det man måste tänka på är att det är rätt tight mot ventilkåpan för generatorn med ett originalfäste.
Kan lägga upp en bild på originalet om det är av intresse.
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
***Inte går det fort och inte blir det bra, men dyrt!!***
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
Tänkte köpa färdigt fäste men jag skulle vara tacksam om du kan lägga ut en bild.
På de kåpor som sitter på nu (Appelgrens) så har man tagit ur lite för generatorn.
På de kåpor som sitter på nu (Appelgrens) så har man tagit ur lite för generatorn.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
Hej,
Här är några bilder på fästet som kanske ger lite klarhet.
Det saknas ett fästjärn ändå på dessa bilder, jag fick köpa det senare... Det sitter från fästet som går från blocket till framkant på generatorn precis bakom generatorfläkten, och rakt ner/bakåt till blocket.
Hoppas du blir lite klokare.

Här är några bilder på fästet som kanske ger lite klarhet.
Det saknas ett fästjärn ändå på dessa bilder, jag fick köpa det senare... Det sitter från fästet som går från blocket till framkant på generatorn precis bakom generatorfläkten, och rakt ner/bakåt till blocket.
Hoppas du blir lite klokare.

Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
1000 tack för bilderna, dom gav mig lite klarhet hur det ska se ut.
Var har du köpt dessa fästen?
Var har du köpt dessa fästen?
Mina är original. Zip corvette central osv har dessa som satser. Kolla in Rickys snygga generator installation. Han har den på höger sida med eftermarknadsfästen. Klart värt att fundera över!!
Corvette 427-69
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
Camaro Z28 -71
Smuggler 24 -85
Harley 750 -46
Ska göra det..... tack för tipset.Smuggler skrev:Mina är original. Zip corvette central osv har dessa som satser. Kolla in Rickys snygga generator installation. Han har den på höger sida med eftermarknadsfästen. Klart värt att fundera över!!