Ta ström till ny stereo?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 453
Blev medlem: tis mar 11, 2008 9:26
Ort: Göteborg

Ta ström till ny stereo?

Inlägg av Conan999 »

Var tar ni strömmen ifrån när ni bytt er gamla stereo mot en ny? Jag testade cigguttaget men det var helkass då det drar ström hela tiden tyvärr, måste hitta nåt nytt smidigt ställe. Någon som har ett bra tips om detta?
MVH Conan999
chevette
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 263
Blev medlem: lör mar 07, 2009 21:51
Kontakt:

Re: Ta ström till ny stereo?

Inlägg av chevette »

Så här gjorde jag efter efterforskningar på det amerikanska forumet:

https://forum.clubcorvette.se/viewto ... =5&t=14942

Funkar utmärkt.

Edit:
Om du inte orkar läsa allt:
- Ström drog jag från plinten vid säkringsdosan bredvid batteriet med en 10 A säkring direkt vid anslutningen. Jord från batteriet. Plocka ur batteriet så ser du en gummigenomföring i torpedväggen där det går en kabelstam. Ta bort eltejpen, dra sladdarna igenom och sen ny tejp.

- Startström till stereon kan man hitta bakom fotstödet på passagerarsidan. Där finns en säkringslåda och säkring nr 22 ger ström när tändningen är på. Eller så kopplar man in sig på den gula sladden som sitter i en kontakt tillsammans med en svart och en orange alldeles bredvid uppe till vänster. Så gjorde jag och det funkar bra.
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 453
Blev medlem: tis mar 11, 2008 9:26
Ort: Göteborg

Re: Ta ström till ny stereo?

Inlägg av Conan999 »

Chevette: Tack för svar.

"Eller så kopplar man in sig på den gula sladden som sitter i en kontakt tillsammans med en svart och en orange alldeles bredvid uppe till vänster". Var exakt är detta nånstans? Bakom stereon menar du? Vill ju helst göra det så smidigt som möjligt och därmed slippa dra fram sladdar till batteri o dylikt!
MVH Conan999
chevette
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 263
Blev medlem: lör mar 07, 2009 21:51
Kontakt:

Re: Ta ström till ny stereo?

Inlägg av chevette »

Nej, den är också bakom panelen ner vid fötterna på passageraren. I en kontakt tillsammans med en svart och en orange alldeles bredvid uppe till vänster om säkringslådan. Jag hade en bild men den låg på Pixbox.se och de gick i konkurs så allt är tyvärr borta.
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 453
Blev medlem: tis mar 11, 2008 9:26
Ort: Göteborg

Re: Ta ström till ny stereo?

Inlägg av Conan999 »

OK tack, får kolla där o se om det går vägen.
MVH Conan999
Conan999
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 453
Blev medlem: tis mar 11, 2008 9:26
Ort: Göteborg

Re: Ta ström till ny stereo?

Inlägg av Conan999 »

Just kopplat in stereon på den gula kabeln, funkar klockrent. Tackar :)
MVH Conan999
Skriv svar