Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
De blir en GM Preformance kam, 219/228 525/525 ville ha en snäll kam så de inte ska vara nå problem å besikta Har ju inga kattar på bilen så^^
Fan va trervligt, har du nå siffror på va den ger för hk i motorn?
hehe ja kan behöva några dagar till med vinter ja så ja hinner skruva klart
Fan va trervligt, har du nå siffror på va den ger för hk i motorn?
hehe ja kan behöva några dagar till med vinter ja så ja hinner skruva klart
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hej! Det kommer bli 480 hp och ca 406 på driven vi får se exakt när Anders har mappat ! Jag måste köra upp den gamla soppan innan dess. Vet du om det går att suga upp bensinen ? Kan man få ner en slang? Tydligen så har Statoil och jet och Preem 98 oktan utan etanol. Tänkte att vetten ska få bra bensin till mappnimgen:)Larzzon skrev:<null>
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Nu har de varit dött här ett tag :O
Men lite har de hänt i garaget iaf
Mina fälgar börjar faktikst bli färdiga
En redo för att skruvas ihop
I tröttheten av att vetten legat i en miljon bitar såva ja å köpte mej en annan leksak så länge
Impreza STI -06 Inne på hjulinställning:
Åter till vetten, Min stackars bil som hänger i luften ;P
Fått ihop min modifierade låda nu iaf
Lådan utan backdrev, synkring & växel gaffel:
Har fräst av "yttersidan av gaffel 3mm för att annläggningen mellan synkringen och backen ska bli bättre och jag ska slippa de sabla skrapet och att backen inte vill ligga i, som så många vette ägare lider av.
Nerfräst gaffel
Andra sidan av lådan
Köpte nya styrningar till synkringen också då dom gammla såg lite trötta ut^^
Mejseln visar glappet (ca2mm) mellan synkringen och backdrevet när backen är ilagd
Nu är den helt synkad efter jag fräst av gaffeln och påså sätt flyttar synkringen längre emot drevet
Så här ligger gaffel orginal. Notera glappet mellan gaffeln och spåret i axeln där låsringen ska sitta, det är de material jag fräst bort 3mm.
I detta läge så är synkringen helt emot backdrvet och har då maximal anläggning, för att undvika att backen vill "hoppa ur" Detta är 2mm längre back än orginal
Här har jag satt din skimsen 1st 1mm på vänster sida och 2st 1mm på höger sida. Att jag valde att fräsa av 3mm var för att få maximal justermån
Synkrings sammansättningen
Översikt
Lådan med tub, så jag kan provväxla å se att allt lirar ihop
Kåpan rengjord
Åter monterad klistrad med motorsilicon
Lådan löstagen så jag kunde lägga den i våg och fylla olja
Även ny olja i diffen
Släpat ut grejerna för rengöring
Lyckades skada en drivaxel damsak så nu är vänster drivaxel demonterad och jag väntar på ny damask till den borde komma imorrn
Har även plockat isät bromsoken för blästring och lackering
Maskerad för blästring
Satt i bultar för att inte blästra i gängorna
Suddig bild på helheten
Nya blästerskåpet
Blästrat vs orginal
Allt för idag
/Marcus
Men lite har de hänt i garaget iaf
Mina fälgar börjar faktikst bli färdiga
En redo för att skruvas ihop
I tröttheten av att vetten legat i en miljon bitar såva ja å köpte mej en annan leksak så länge
Impreza STI -06 Inne på hjulinställning:
Åter till vetten, Min stackars bil som hänger i luften ;P
Fått ihop min modifierade låda nu iaf
Lådan utan backdrev, synkring & växel gaffel:
Har fräst av "yttersidan av gaffel 3mm för att annläggningen mellan synkringen och backen ska bli bättre och jag ska slippa de sabla skrapet och att backen inte vill ligga i, som så många vette ägare lider av.
Nerfräst gaffel
Andra sidan av lådan
Köpte nya styrningar till synkringen också då dom gammla såg lite trötta ut^^
Mejseln visar glappet (ca2mm) mellan synkringen och backdrevet när backen är ilagd
Nu är den helt synkad efter jag fräst av gaffeln och påså sätt flyttar synkringen längre emot drevet
Så här ligger gaffel orginal. Notera glappet mellan gaffeln och spåret i axeln där låsringen ska sitta, det är de material jag fräst bort 3mm.
I detta läge så är synkringen helt emot backdrvet och har då maximal anläggning, för att undvika att backen vill "hoppa ur" Detta är 2mm längre back än orginal
Här har jag satt din skimsen 1st 1mm på vänster sida och 2st 1mm på höger sida. Att jag valde att fräsa av 3mm var för att få maximal justermån
Synkrings sammansättningen
Översikt
Lådan med tub, så jag kan provväxla å se att allt lirar ihop
Kåpan rengjord
Åter monterad klistrad med motorsilicon
Lådan löstagen så jag kunde lägga den i våg och fylla olja
Även ny olja i diffen
Släpat ut grejerna för rengöring
Lyckades skada en drivaxel damsak så nu är vänster drivaxel demonterad och jag väntar på ny damask till den borde komma imorrn
Har även plockat isät bromsoken för blästring och lackering
Maskerad för blästring
Satt i bultar för att inte blästra i gängorna
Suddig bild på helheten
Nya blästerskåpet
Blästrat vs orginal
Allt för idag
/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hej!
Vilket kanon jobb
Fälgarna blev ju som nya
Har ju samma fel på min bil, med trög 1:a och back fast att jag har bytt till ny koppling c6 z06+ slav cylindern
ska prova att byta diffolja.
Sätt i hop bilen nu så att du kan åka till Tierp
Mvh Ubbe
Vilket kanon jobb
Fälgarna blev ju som nya
Har ju samma fel på min bil, med trög 1:a och back fast att jag har bytt till ny koppling c6 z06+ slav cylindern
ska prova att byta diffolja.
Sätt i hop bilen nu så att du kan åka till Tierp
Mvh Ubbe
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Superbra tråd! Mycket intressant "bilporr" för oss som gillar sånt. Keep it up!
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ubbe - Idag så stog hon äntligen på egna hjul
Wetty - Kul att du gillar de
Liten update
Mina bakre bromsok nymålade och nya stålspunna bromsslangar
På plats
Bakvagnen är äntligen påväg upp igen
Nya bromsslangar monterade i fram Fram oken ska blästras och lackas senare då jag vill ut å åka lite nu
Fick hem mina tak från lacken idag =)
Och som sagt så står bilen på egna ben nu och backen funkar kanon!!!
Wetty - Kul att du gillar de
Liten update
Mina bakre bromsok nymålade och nya stålspunna bromsslangar
På plats
Bakvagnen är äntligen påväg upp igen
Nya bromsslangar monterade i fram Fram oken ska blästras och lackas senare då jag vill ut å åka lite nu
Fick hem mina tak från lacken idag =)
Och som sagt så står bilen på egna ben nu och backen funkar kanon!!!
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hej! Hur går det med bilen
Blev det bra med växellådan (synkringarna)/ taket mm.
Du kanske bara håller på med din Impreza
Jag vill ha en liten uppdatering
Mvh Ubbe
Blev det bra med växellådan (synkringarna)/ taket mm.
Du kanske bara håller på med din Impreza
Jag vill ha en liten uppdatering
Mvh Ubbe
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
hehe Ja har blivit dålig på att uppdatera :O
Växellådan vart helt fantastisk, känns som ny, känns fast och väldigt distinkt i läget när man lägger i backen
Subban åker ja bara i, brukis ju ;D Vart unders behandlig på den förra veckan så den ska klara sin första vinter
Har väll inte hänt så mycket med vetten, men som sagt så är ja otroligt nöjd med resultatet av växellåds modifikationen.
Sen har de varit lite småfix, fick ett roligt fel en dag i sommras, blinkersen dog och de började surra under instrument brädan.
Ja de är väll reläet antog jag, och ja hade rätt. Det som va mindre roligt va ju att på corvetten så är de ihopbyggt med varningsblinkers knappen.
Så de lilla jobbet med att byta relä slutade med att ja plockade ur förarstolen, mittkonsollen, stereon, panelen under ratten och fick lossa tändningslåset.
Brunnet relä/knapp:
Rensad bil:
Nytt relä, Stort tack till Robert på VetteParts.se som skickade de samma dag jag ringder (ringde runt 16:00) så jag hade det hemma dagen efter vid lunch
Sen har jag äntligen fått innerdelen till taket med scoop som min lakerare glömde lack och sedan gick på semester
Mall för hur jag ska klippa innertyget:
Nästan färdigt, ska limmas. Sen har jag gjort ett dreneringshål i inner delen så jag kan tömma ur ev. regn vatten
Sen har jag ett par bilderfrån sommaren
Så nu är de besiktninge nästa vecka sen är de väll in i garaget igen, på med lite nya gosaker till motorn
Vart ju en liten update iaf^^
/Marcus
Växellådan vart helt fantastisk, känns som ny, känns fast och väldigt distinkt i läget när man lägger i backen
Subban åker ja bara i, brukis ju ;D Vart unders behandlig på den förra veckan så den ska klara sin första vinter
Har väll inte hänt så mycket med vetten, men som sagt så är ja otroligt nöjd med resultatet av växellåds modifikationen.
Sen har de varit lite småfix, fick ett roligt fel en dag i sommras, blinkersen dog och de började surra under instrument brädan.
Ja de är väll reläet antog jag, och ja hade rätt. Det som va mindre roligt va ju att på corvetten så är de ihopbyggt med varningsblinkers knappen.
Så de lilla jobbet med att byta relä slutade med att ja plockade ur förarstolen, mittkonsollen, stereon, panelen under ratten och fick lossa tändningslåset.
Brunnet relä/knapp:
Rensad bil:
Nytt relä, Stort tack till Robert på VetteParts.se som skickade de samma dag jag ringder (ringde runt 16:00) så jag hade det hemma dagen efter vid lunch
Sen har jag äntligen fått innerdelen till taket med scoop som min lakerare glömde lack och sedan gick på semester
Mall för hur jag ska klippa innertyget:
Nästan färdigt, ska limmas. Sen har jag gjort ett dreneringshål i inner delen så jag kan tömma ur ev. regn vatten
Sen har jag ett par bilderfrån sommaren
Så nu är de besiktninge nästa vecka sen är de väll in i garaget igen, på med lite nya gosaker till motorn
Vart ju en liten update iaf^^
/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Du är ju otrolig duktig Jag tror nog att du ligger högst på listan när det gäller att mecka c5
Det är bra att vi har dig här på forumet som kan tipsa och bjuda på dina jobb
Kul att du fick ordning på lådan
Jag har ju lite problem med mina synkringar som fick stryk på Anderstorp.
Fick sätta dit en tik-master och efter det så fungerar det jätte bra att högvarvsväxla men har svårt att lägga i backen ibland
I framtiden så blir det en förstärkt växellåda.
Det ska bli intressant och se vad du ska göra med motorn.Jag tycker du ska strunta i turbo och satsa på kam mm
Ha det Ubbe
Det är bra att vi har dig här på forumet som kan tipsa och bjuda på dina jobb
Kul att du fick ordning på lådan
Jag har ju lite problem med mina synkringar som fick stryk på Anderstorp.
Fick sätta dit en tik-master och efter det så fungerar det jätte bra att högvarvsväxla men har svårt att lägga i backen ibland
I framtiden så blir det en förstärkt växellåda.
Det ska bli intressant och se vad du ska göra med motorn.Jag tycker du ska strunta i turbo och satsa på kam mm
Ha det Ubbe
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ja de är ju alltid kul om andra kan dra nytta av de jag lärt mej
Riktigt skönt med en fungernade låda Huvud och slavcylindern orginal är ju inte mycket att hurra för
De blir inge överladd, kompressorn ska säljas Har en GM preformace kam och fjädrar liggandes hemma, nytt insug och BBK spjäll Så lite skillnad lär de väll bli till våren
Riktigt skönt med en fungernade låda Huvud och slavcylindern orginal är ju inte mycket att hurra för
De blir inge överladd, kompressorn ska säljas Har en GM preformace kam och fjädrar liggandes hemma, nytt insug och BBK spjäll Så lite skillnad lär de väll bli till våren
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Katech har en high-performance slav (tilton) som är helt suverän. Den har funnits ute bra tag nu och jag har bara hittat positiva skrivierier på de amerikanska forumen. Den är gjord för C6 ZR1 med avseende på längd men det är inget problem att sätta i en adapter för att få C5 längd och en vanlig AN koppling på slangen från mastern i C5an. Fungerar utmärkt och kopplingsvätskan håller sig klar !!
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Nu står hon inne i ett varmgarge igen Så de blir lite roligare att skruva i år. Har dock inte börjat skruva nått än då jag tappat gnistan lite och började bygga en offroad jeep istället
Så om de är nån som tycker ånnt är kul kan ni ju kika in ;D
http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic ... 15&t=45893
I vinter ska en ny kam hitta in i motorn iaf tillsammans med nya ventilfjädrar, ett Z06 insug och ett BBK spjäll
Sen blir de en mappning i vår så man kanske får lite roligare siffror
Ska även få tummen ur och polera klart dom sista 2 BBS fälgarna och skruva hop dom igen. Har nya gummin på väg hem till dom GoodYear Eagle F1 så får se hur dom funkar har ju bara kört på Dunlop Sport förut som jag har varit grymt nöjd med men dom tillverkar inte den modellen nåmer
/Marcus
Så om de är nån som tycker ånnt är kul kan ni ju kika in ;D
http://www.4x4sweden.se/forum/viewtopic ... 15&t=45893
I vinter ska en ny kam hitta in i motorn iaf tillsammans med nya ventilfjädrar, ett Z06 insug och ett BBK spjäll
Sen blir de en mappning i vår så man kanske får lite roligare siffror
Ska även få tummen ur och polera klart dom sista 2 BBS fälgarna och skruva hop dom igen. Har nya gummin på väg hem till dom GoodYear Eagle F1 så får se hur dom funkar har ju bara kört på Dunlop Sport förut som jag har varit grymt nöjd med men dom tillverkar inte den modellen nåmer
/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Den där jeepen skulle jag behöva på min grusväg
Skruva ihop bilen och kom ner och kör på Malby mm
Skruva ihop bilen och kom ner och kör på Malby mm
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ubbe skrev:Den där jeepen skulle jag behöva på min grusväg
Skruva ihop bilen och kom ner och kör på Malby mm
hehe ja en jeep är alltid bra att ha
Jo ja ska väll få tummen ur och göra nått åt vetten tänkte ja Vill prova den på bana, dock så tycker jag Malmby ser lite liten ut för vetten, tror den är sjukt mycke roligare med imprezan
/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
JA nu har jag äntligen kommit igång
Nu ska kam, ventilfjädrar, retainers, insug & spjäll bytas. Så blir de en mappning i vår
Bilstackarn på måndag förmiddag
Och igen på tisdag eftermiddag
Huv, kofångare, lysen, kylare, ac-kylare insug, spolar och det mesta runt om borta
Fick släppa ner framvagnen för att komma åt underpullyn
Nu är bulten ur iaf, satt som f*n Men "låste" fast den med en gammal fläktrem som lopades runt å spändes fast i motorn med ett spännband iställe. Sen vart de å ge på den med en 1000Nm muttermaskin
Så imorrn ska ventilfjädrarna bytas. Underpullyn ska dras av och frontkåpan ska bort
Nu ska kam, ventilfjädrar, retainers, insug & spjäll bytas. Så blir de en mappning i vår
Bilstackarn på måndag förmiddag
Och igen på tisdag eftermiddag
Huv, kofångare, lysen, kylare, ac-kylare insug, spolar och det mesta runt om borta
Fick släppa ner framvagnen för att komma åt underpullyn
Nu är bulten ur iaf, satt som f*n Men "låste" fast den med en gammal fläktrem som lopades runt å spändes fast i motorn med ett spännband iställe. Sen vart de å ge på den med en 1000Nm muttermaskin
Så imorrn ska ventilfjädrarna bytas. Underpullyn ska dras av och frontkåpan ska bort
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Kul att du inte har givit upp med corvetten
Du passar väl på att kolla damper till vevaxeln inte glappar
ps Ska du åka Track attack på Mittsverigebanan Du bor ju nära http://www.trackattack.se/
Ha det /Ubbe
Du passar väl på att kolla damper till vevaxeln inte glappar
ps Ska du åka Track attack på Mittsverigebanan Du bor ju nära http://www.trackattack.se/
Ha det /Ubbe
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hejsan Larzzon !
Jag har ett par toppar från en Z06 -04 med dubbla ventilfjädrar från Comp Cams och ett
Fast 78 mm insug med ett Callaway gasspjäll till salu !
Kan det vara av intresse så skicka gärna ett PM till mig o ge ett bud !
Jag har ett par toppar från en Z06 -04 med dubbla ventilfjädrar från Comp Cams och ett
Fast 78 mm insug med ett Callaway gasspjäll till salu !
Kan det vara av intresse så skicka gärna ett PM till mig o ge ett bud !
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
De får duga med de grejerna jag har Tack för erbjudandet iaf
Fått hem lite nya grejer från VetteParts
Nya ventiltätnngar, fjäderspacers och fjädrar påväg i
Mitt hemmabyggda fjäderbytar verktyg
Fått hem lite nya grejer från VetteParts
Nya ventiltätnngar, fjäderspacers och fjädrar påväg i
Mitt hemmabyggda fjäderbytar verktyg
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Alla ventiltätningar är bytta nu och alla ventilfjädrar på plats
Nedmontering
Stängerna sitter i för att låsa lyftarna, sen är det bultarna från vattenpumpen som passar utmärkt att dra i när kammen ska ur
Tyvärr inga bilder på monteringen av nya kammen då de va tillräckligt me saker att hålla i uten att ha en kamera i handen
Underpullyn på plats igen
Motorn börjar se komlett ut igen
Sen när jag efterdrog bulten till underpullyn 180grader så släppte gummikärnan
Så då vart de bara att börja riva igen, och på nått miakulöst j*vligt sätt så satt den fast nå otroligt prova med flera olika rejält tilltagna avdragare å igen funka så kapade sönder underpullyn för att kunna komma åt bättre att dra.
En redig avdragar sats som går att spänna runt resterna av hjulet. men den orka inte :S
Så sluta med att jag fick ta avdragar delen och spänna med en 4 tons portopower hydraldomkraft :O Den orka knappt så fick värma också för att få den att släppa.
Har aldrig varit med om att nått suttit så j*vligt
Nu borde de komma en ny underpully och ny packbox imorgon tackvare Robert på VetteParts som fixa fram nya grejer fort
Så nu hoppas ja den nya går på lätt så jag får sätta ihop bilen å komma iväg på en mappning
/Marcus
Nedmontering
Stängerna sitter i för att låsa lyftarna, sen är det bultarna från vattenpumpen som passar utmärkt att dra i när kammen ska ur
Tyvärr inga bilder på monteringen av nya kammen då de va tillräckligt me saker att hålla i uten att ha en kamera i handen
Underpullyn på plats igen
Motorn börjar se komlett ut igen
Sen när jag efterdrog bulten till underpullyn 180grader så släppte gummikärnan
Så då vart de bara att börja riva igen, och på nått miakulöst j*vligt sätt så satt den fast nå otroligt prova med flera olika rejält tilltagna avdragare å igen funka så kapade sönder underpullyn för att kunna komma åt bättre att dra.
En redig avdragar sats som går att spänna runt resterna av hjulet. men den orka inte :S
Så sluta med att jag fick ta avdragar delen och spänna med en 4 tons portopower hydraldomkraft :O Den orka knappt så fick värma också för att få den att släppa.
Har aldrig varit med om att nått suttit så j*vligt
Nu borde de komma en ny underpully och ny packbox imorgon tackvare Robert på VetteParts som fixa fram nya grejer fort
Så nu hoppas ja den nya går på lätt så jag får sätta ihop bilen å komma iväg på en mappning
/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hej!
Nu har du fått lite sommar muskler både i bilen och på dig själv
Har du hittat något slitet i motorn?
ventiler styrningar mm
Nu har du fått lite sommar muskler både i bilen och på dig själv
Har du hittat något slitet i motorn?
ventiler styrningar mm
3526/CORVETTE le mans
https://youtu.be/IwrkFroReW8
https://youtu.be/IwrkFroReW8
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ubbe skrev:Hej!
Nu har du fått lite sommar muskler både i bilen och på dig själv
Har du hittat något slitet i motorn?
ventiler styrningar mm
hehe ja precis
Inget specielt som ja tycker kändes slitet.
Inte gjort något wigeltest då jag inte hade nått bra verktyg att mäta med.
Ser ut som en bil igen
Fått din mina bromskylnings kanaler, Bara slangar som fattas nu
Ihop med orginal i fram
Passade på att blästra och måla bromsoken när ja ändå höll på
Köpte ett Canton aluminium exapnsionskärl då orginal skiten började läcka
Även bytt till en VaraRam powerduct då min orginal va lite dålig
Nya fälgarna har hittat sin plats Lagom lätta BBS Lemans 17x9" - 18x10" skodda med Good Year Eagle F1
Ögonblicket man väntat på upstart
(Klicka på bilden för att se klippet)
Satt i bredbands lamda, så man har lite koll på hur den går när ja är ute å testkör.
Ute en sväng å ser tt allt fungerar
Nu är det bara att vänta på mappnings tid.
/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Larsson vad har du för kam i din bil?
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
fotograf2 skrev:Larsson vad har du för kam i din bil?
GM Preformance hot cam
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Nu är bilen äntligen mappad
Några bilder från PPF
Hade problem å få fram friskluft till filtret, Så vart lite snabb modifikation på plats.
Hålborrade plasten brevid dimmljusen på båda sidorna.
Med en så pass mild kam som jag har så är jag nöjd med 366 WHP & 483 WNm
/Marcus
Några bilder från PPF
Hade problem å få fram friskluft till filtret, Så vart lite snabb modifikation på plats.
Hålborrade plasten brevid dimmljusen på båda sidorna.
Med en så pass mild kam som jag har så är jag nöjd med 366 WHP & 483 WNm
/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Har monterat nya pedalerna som legat hemma å skräpa ett tag
Och har äntligen fått provat på bilen lite, Va upp och körde på Helsinge Raceway förra helgen
Köpt slicks till framhjulen nu också så nu har jag provkört dom, Va otroligt kul att köra på
Efter körningen så fick ja hem kylslangrana till frambromsarna, Så idag har jag byggt klart kylningen
2,5" slang från do88.se
Kapade av fästet till ABS kontakten
Svetsade fast 2,5" rör i fästet
Fäste på baksidan, Som svetsades fast och är skruvat på baksidan så nu är de helt stumt
Slangarna monterade
Så nu är jag klar för nästa körning
/Marcus
Och har äntligen fått provat på bilen lite, Va upp och körde på Helsinge Raceway förra helgen
Köpt slicks till framhjulen nu också så nu har jag provkört dom, Va otroligt kul att köra på
Efter körningen så fick ja hem kylslangrana till frambromsarna, Så idag har jag byggt klart kylningen
2,5" slang från do88.se
Kapade av fästet till ABS kontakten
Svetsade fast 2,5" rör i fästet
Fäste på baksidan, Som svetsades fast och är skruvat på baksidan så nu är de helt stumt
Slangarna monterade
Så nu är jag klar för nästa körning
/Marcus
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hallå!
Här har det hänt en hel del:(
Blev du nöjd med kammen?
Lyx däck också:) Det är roligt att du har fått ordning på bilen
Här har det hänt en hel del:(
Blev du nöjd med kammen?
Lyx däck också:) Det är roligt att du har fått ordning på bilen
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ubbe skrev:Hallå!
Här har det hänt en hel del:(
Blev du nöjd med kammen?
Lyx däck också:) Det är roligt att du har fått ordning på bilen
Ja de går framåt
Ja riktigt nöjd tycker de vart ett bra register
hehe ja kul med ordentligt fäste
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hunnit med en körning till på Helsingeraceway i helgen
Lite lekage på en kylarslang annars har allt funkat prima
Märkbar skillnad med bromskylningen
Lite lekage på en kylarslang annars har allt funkat prima
Märkbar skillnad med bromskylningen
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ser riktigt gött ut!!
Den är riktigt låg fram, hur funkar det på allmän väg o köra med??
Den är riktigt låg fram, hur funkar det på allmän väg o köra med??
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Jo den är rätt låg Funkar faktiskt bättre än man tror Men man får ju ränka med att den skrapar i här å var, har nött bort ca 8-10mm av den, och reg plåten^^c5wheelie skrev:Ser riktigt gött ut!!
Den är riktigt låg fram, hur funkar det på allmän väg o köra med??
Oftast är de inte läppen som stoppar mej, utan att ja fassnar på avgasystemet
Men i helhet så funkar de, kommer över de mesta här där ja bor å har bara lyckats köra av den en gång på 3år
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se