Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hej Marcus heter ja, kommer från Sandviken trakterna, har en Millenium Yellow, manuell, targa, C5a tänkte ja skulle ta å slänga upp en projekt tråd här, å se om de är nån som tkr de är intressant å se va som händer med vetten under vintern. kommer även lägga upp lite på saker som ja gjort tidigare med bilen.
Kika gärna in på http://www.TeamDuja.se lr på vårt forum TeamDuja.Forum24.se
Lite info om bilen, kommer updateras vartefter de händer nått
INFO
Motor, växellåda och avgassystem:
Green Cotton öppet luftfilter
GM Preformance HotCam + Springs
BBK 80mm spjäll
Z06 Insug
XS-Power longtube headers
Corsa Power Pulse catback
B&M Ripper Shortshifter
MDS tändkablar
6-Väx Manuell
Chassi:
Z06 Metal end links
Bilstein dämpare
C6 Z51 krängare
Fälgar, däck och bromsar:
Hickock FullHouse 17x9'' 18x10'' - Michelin N1 slicks 24/61-17" - 27/68-18"
BBS LeMans 17x9" 18x10" - GoodYear Eagle F1 245/45-17" - 275/40-18"
Slitsade och hålborrade skivor Fram
Hålborrade skivor Bak
Interiör:
2x Sparco Evo stolar
MGW växelspaks knopp
Sparco 3" 4-Punktsbälten
Exteriör:
LeMans lysen
Z06 broms kylning bak
Hemma byggd huv
Breathless Preformance takscoop (Fungerande)
ACI frontläpp
Driftworks kolfibervinge
Black out kit på framblinkersen
Diod blinkers på sidorna
Bilen:
Som den såg ut 2010:
Julklapp till mej sj
XS-Power longtube headers 3" X-pipe och cat imitationer:
Exakt samma uppbyggnad som American Racing, fast till ett rimligt pris
bil stackarn "råka" bli kvarglömd ute: (Kan vara ja som va slö oxå)
Jaja, framgrävd iaf
Inne i värmen är den nu iaf:
Börjde med att riva bort power ducten, ska bytas till nått vettigare:
Bort med motor kåporna
Tändspolarna bortplockade:
Generatorn och annat skrot som va ivägen är borta:
Orginal grenrör borta:
Viss skillnad borde de bli
Allt för nu mer kommer snart
Senast redigerad av Larzzon den ons okt 12, 2016 22:07, redigerad totalt 6 gång.
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hejsan Larzzon !
Sånt här tycker jag är bra, det kan aldrig bli för mycket bilder !
Sen är det ju extra roligt när det är en gul Corvette ! !!
Sånt här tycker jag är bra, det kan aldrig bli för mycket bilder !
Sen är det ju extra roligt när det är en gul Corvette ! !!
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 199
- Blev medlem: mån okt 06, 2008 18:45
- Ort: Mjölby
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hej.
De va häftigt med en sådan julklapp på den fina mattan. Ovanligt. Men kul.
Leif.
De va häftigt med en sådan julklapp på den fina mattan. Ovanligt. Men kul.
Leif.
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
hehe, ne har inte så mke vettigt å skriva så de blir nog mest bilder
Klart en corvette ska vara gul
Ja en väldigt tervlig julklapp tkr ja de va
Klart en corvette ska vara gul
Ja en väldigt tervlig julklapp tkr ja de va
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Händer lite i garaget iaf, Börjat linda grenrören med avgasbandage:
Ett klart:
Ja här ska man tydligen kunna vålda dit de de vänstra nerifrån å de högra öppefrån:
Börjat riva bort lite grejer som ska slipas och lackas om:
Kåpan över kylan, har slipat bort "caution fan" texten:
Lika så säkrings locket, slipat bort "Fuse":
Slipat ner en motorkåpa:
Instegs "listerna" ska bytas:
Inredningen som den serut för tillfället:
Inföskaffat lite fälgar så man har nå å leka med i sommar
Funderar på att lacka C5 magnesium fälgarna såhär (Photoshoppat) vad tycker ni?
oxå en extra bild som får en att längta till sommaren=)
Ett klart:
Ja här ska man tydligen kunna vålda dit de de vänstra nerifrån å de högra öppefrån:
Börjat riva bort lite grejer som ska slipas och lackas om:
Kåpan över kylan, har slipat bort "caution fan" texten:
Lika så säkrings locket, slipat bort "Fuse":
Slipat ner en motorkåpa:
Instegs "listerna" ska bytas:
Inredningen som den serut för tillfället:
Inföskaffat lite fälgar så man har nå å leka med i sommar
Funderar på att lacka C5 magnesium fälgarna såhär (Photoshoppat) vad tycker ni?
oxå en extra bild som får en att längta till sommaren=)
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Har inte hunnit vara i garaget nå mer än så slänger väll upp lite gammla bilder nu
Nya krängehämmar fästen GM metal endlinks, borde väll vara bättre än orginal som är i plast^^
Tycker de är härligt att de står Genuin GM Parts USA på förpackningen sen lite längre ner står de Made in Japan:P haha
Ja, som sagt dom gammla va i plast å en aningen trötta
Nya dämpare har de blivit oxå, Bilstein
Tycker de vart en märkbar skillnad iaf Betydligt trevligare att svänga med
Sparco Evo stolar sitter de i. Sparco Alu underede
Bästa investeringen ja gjort tror ja, så sjukt mycke härligare att sitta i när de svänger
Liten preview på hur de kommer bli med bältena. Sparco 3". Bara i slängda på bilden
Om du kikar skriv gärna nått
Nya krängehämmar fästen GM metal endlinks, borde väll vara bättre än orginal som är i plast^^
Tycker de är härligt att de står Genuin GM Parts USA på förpackningen sen lite längre ner står de Made in Japan:P haha
Ja, som sagt dom gammla va i plast å en aningen trötta
Nya dämpare har de blivit oxå, Bilstein
Tycker de vart en märkbar skillnad iaf Betydligt trevligare att svänga med
Sparco Evo stolar sitter de i. Sparco Alu underede
Bästa investeringen ja gjort tror ja, så sjukt mycke härligare att sitta i när de svänger
Liten preview på hur de kommer bli med bältena. Sparco 3". Bara i slängda på bilden
Om du kikar skriv gärna nått
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
-
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1209
- Blev medlem: sön jan 25, 2009 0:49
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Hejsan Larzzon !
Sånt här är väldigt kul tycker jag, mycket bilder och text !
Nåt som är extra roligt är närbilder på detalj lösningar, man kan
ofta få lite " aha " känsla ! Det ser i alla fall bra ut .
Sånt här är väldigt kul tycker jag, mycket bilder och text !
Nåt som är extra roligt är närbilder på detalj lösningar, man kan
ofta få lite " aha " känsla ! Det ser i alla fall bra ut .
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Gammal team polare med Erik;)
Fin bil!! Bara hojta till om du behöver hjälp med nått.
Du behöver ingen mätarhållare till A-stolpen? Har en liggandes
Fin bil!! Bara hojta till om du behöver hjälp med nått.
Du behöver ingen mätarhållare till A-stolpen? Har en liggandes
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Kul tråd med mycket bilder. Bra val utav fälgar (magnesium fälgarna är underskattade & reas bort). Om du tänker köra hårt är mattsvart en bra färg medans det gula utstrålar mer bling, blir skitigt och kan missfärgas utav värme. Om du söker på forumet kan du hitta tråden om lackning av magnesiumfälgar .Larzzon skrev:Funderar på att lacka C5 magnesium fälgarna såhär (Photoshoppat) vad tycker ni?
Lycka till
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ja, man försöker dokumentera de mesta man gör Ja alltid kulatt sitta å kika på andras byggen och lösningar alltid får man nå bra ideer
Hehe japp, fast på duja tiden va de BMW lr Volvo kraft som drev driftmaskinen framåt. Han har ju helt klart kommit i bättre tankar nu ;D
Tackar Alltid bra att kunna fråga, har fått många bra tips av både dej å anders när ja ringt R-tune så
nja, inte än iaf, skulle gjort mej råd att överladda den först
Är på jakt efter en riktigt billig huv, som ja kan prova å kapa i
Ja, tror de kan bli snyggt, ska ha dessa som gat fälgar tills ja bestämt va ja ska göra med mina vanliga för dom börjar bli så fula, mke kromsläpp :S
Hehe japp, fast på duja tiden va de BMW lr Volvo kraft som drev driftmaskinen framåt. Han har ju helt klart kommit i bättre tankar nu ;D
Tackar Alltid bra att kunna fråga, har fått många bra tips av både dej å anders när ja ringt R-tune så
nja, inte än iaf, skulle gjort mej råd att överladda den först
Är på jakt efter en riktigt billig huv, som ja kan prova å kapa i
Ja, tror de kan bli snyggt, ska ha dessa som gat fälgar tills ja bestämt va ja ska göra med mina vanliga för dom börjar bli så fula, mke kromsläpp :S
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Då blir de lite mer gammla bilder, 2009 vart de Z06 bromskylning i bak iaf Både snyggt och funktionellt.
Ny inköpta, GM orginal så klart
Uppskissat
Man fundera både en och två gånger innan man satt kapen i bilen
Men vart ju bra iaf
Kyl kanal på plats
Innerskärmen tillkapad
Andra sidan på G, Lite mer koll på va man håller på med här iaf
Tok nöjd
Som orginal^^
Har även lagt upp lite info om bilen i början av tråden
Ny inköpta, GM orginal så klart
Uppskissat
Man fundera både en och två gånger innan man satt kapen i bilen
Men vart ju bra iaf
Kyl kanal på plats
Innerskärmen tillkapad
Andra sidan på G, Lite mer koll på va man håller på med här iaf
Tok nöjd
Som orginal^^
Har även lagt upp lite info om bilen i början av tråden
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Kanon med mycket bilder, man blir sugen på att modda sin egen Corvette. Ser fram mot förtsättningen av din tråd.
Corvette C5 Coupe -00 Arctic White
CCS - 3355
CCS - 3355
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Larzzon skrev:Ja, man försöker dokumentera de mesta man gör Ja alltid kulatt sitta å kika på andras byggen och lösningar alltid får man nå bra ideer
Hehe japp, fast på duja tiden va de BMW lr Volvo kraft som drev driftmaskinen framåt. Han har ju helt klart kommit i bättre tankar nu ;D
Tackar Alltid bra att kunna fråga, har fått många bra tips av både dej å anders när ja ringt R-tune så
nja, inte än iaf, skulle gjort mej råd att överladda den först
Är på jakt efter en riktigt billig huv, som ja kan prova å kapa i
Ja, tror de kan bli snyggt, ska ha dessa som gat fälgar tills ja bestämt va ja ska göra med mina vanliga för dom börjar bli så fula, mke kromsläpp :S
Jag har en fin huv som jag sparat för huvbygge, men min stora kompressor är ivägen för det jag ville göra så ska sälja den.
Men svårt att hitta en "billig" huv att köpa. Ge bud på min
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Kul att du gillar tråden
Mackan, ska se va ekonomin tillåter, hur mke utrymme är de kvar under luftintagen du gjort på din huv? funderar på att göra nått liknande, fast fler "gälar" finns de plats för de, lr tar de i insug lr röret från luft filtret?
Har en fråga till, läste på forumet att de va nån som hade ls7 kam i sin C5a. (passar den?) Är de nån effekt vinnst i de? är sugen på att byta till nån vassare kam, vad mer behöver ja byta för att de ska hålla? stötstänger, ventilfjädrar, kamkedja?? Tacksam för tips på vettig kam, å hur mke de kostar totalt, lr om du rent av vet nån som har grejer liggandes. Annledningen att ja undrar om ls7 kamen. va att ja såg att r-tune hade en beggad, och stötstänger till bra pris
Mackan, ska se va ekonomin tillåter, hur mke utrymme är de kvar under luftintagen du gjort på din huv? funderar på att göra nått liknande, fast fler "gälar" finns de plats för de, lr tar de i insug lr röret från luft filtret?
Har en fråga till, läste på forumet att de va nån som hade ls7 kam i sin C5a. (passar den?) Är de nån effekt vinnst i de? är sugen på att byta till nån vassare kam, vad mer behöver ja byta för att de ska hålla? stötstänger, ventilfjädrar, kamkedja?? Tacksam för tips på vettig kam, å hur mke de kostar totalt, lr om du rent av vet nån som har grejer liggandes. Annledningen att ja undrar om ls7 kamen. va att ja såg att r-tune hade en beggad, och stötstänger till bra pris
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Tjena!
Under huven precis där lyftuttagen går ner är det 2-3mm till kompressorn. Men utan den stora så finns massor plats! Gälar kommer inte ta i något.
Ja LS7 kammen passar och är lite vassare. Det du behöver byta är ventilfjädrarna, stötstänger mm fungerar bra med den kammen. Vi har en LS7 kam på hyllan till vettigt pris om du blir sugen. Vi har inte effektmätt en LS1 med LS7 kam så kan inte nämna några siffror direkt.
Vi tar 29900kr för ett kambyte inkl mapp, om du inte vill göra jobbet själv.
Mvh Mackan
Under huven precis där lyftuttagen går ner är det 2-3mm till kompressorn. Men utan den stora så finns massor plats! Gälar kommer inte ta i något.
Ja LS7 kammen passar och är lite vassare. Det du behöver byta är ventilfjädrarna, stötstänger mm fungerar bra med den kammen. Vi har en LS7 kam på hyllan till vettigt pris om du blir sugen. Vi har inte effektmätt en LS1 med LS7 kam så kan inte nämna några siffror direkt.
Vi tar 29900kr för ett kambyte inkl mapp, om du inte vill göra jobbet själv.
Mvh Mackan
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Okej får se om de blir nå huvbygge då kanske
Ok, ja ska fundera lite på va ja ska byta å när de blir iska kika runt lite, skulle vara intressant å veta ungefärligen va de ger lr om de är bättre att sattsa på en eftermarknadskam
Blir de byte blir de skruva sj, kul att ha gjort de sj, å alltid lär man sej nått
Men de lär väll bli en mappning på den så småningom
Ok, ja ska fundera lite på va ja ska byta å när de blir iska kika runt lite, skulle vara intressant å veta ungefärligen va de ger lr om de är bättre att sattsa på en eftermarknadskam
Blir de byte blir de skruva sj, kul att ha gjort de sj, å alltid lär man sej nått
Men de lär väll bli en mappning på den så småningom
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Garage datorn på plats så man kan poppa lite musik när man skruvar, och bra att ha internet så man kan kika lite om man undrar nått lite ordning har man i garaget iaf
Värmeskydden för tändkablarna va lite skitiga så gjorde ren dom
Nytt VS gammalt^^
Orginal H-pipan
Nya 3" X-pipan
Slitit ur förastolen, lite små skitigt =O
$ en tjuga rikare
Ja lite renare iaf
Ja, då ska dom här på plats oxå då
Funderar lite på hur ja ska montera dom, är ju lite små trångt brevid stolarna :O
Min första tanke va att ja skulle fästa dom i stols underredet. Men dom får inte sitta så va??
Måste sitta i karossen?????
Ja, river vidare medans ja funderar
Lite inredning borta
Power Up =P
Världens bästa hemmbyggda verktyg för att ta bort små platsklipps
Lite mer bortrivet, Tanken är att ja ska svetsa dit en "hardbar" sen, så ja har nått att fästa bältena i
Kom gärna med tips på den bästa höjden att sätta de i så de bli bra vinkel på bältena
Instegslisten som ja revbort fick bli ett fint klistermärke till verktygstavlan, (JA, ja hade lite att göra )
Liter mer övriga bilder bara
Överblick över de hela
Lite mer onödig putsande
Skitig grej
Lite renare iaf
Försöker vika handen dubbel å komma åt på baksidan av motorn så ja får loss röret som går till grenröret, så ja kan förlänga de så de passar headersena
Å så för saken skulle, En sommarbild
Värmeskydden för tändkablarna va lite skitiga så gjorde ren dom
Nytt VS gammalt^^
Orginal H-pipan
Nya 3" X-pipan
Slitit ur förastolen, lite små skitigt =O
$ en tjuga rikare
Ja lite renare iaf
Ja, då ska dom här på plats oxå då
Funderar lite på hur ja ska montera dom, är ju lite små trångt brevid stolarna :O
Min första tanke va att ja skulle fästa dom i stols underredet. Men dom får inte sitta så va??
Måste sitta i karossen?????
Ja, river vidare medans ja funderar
Lite inredning borta
Power Up =P
Världens bästa hemmbyggda verktyg för att ta bort små platsklipps
Lite mer bortrivet, Tanken är att ja ska svetsa dit en "hardbar" sen, så ja har nått att fästa bältena i
Kom gärna med tips på den bästa höjden att sätta de i så de bli bra vinkel på bältena
Instegslisten som ja revbort fick bli ett fint klistermärke till verktygstavlan, (JA, ja hade lite att göra )
Liter mer övriga bilder bara
Överblick över de hela
Lite mer onödig putsande
Skitig grej
Lite renare iaf
Försöker vika handen dubbel å komma åt på baksidan av motorn så ja får loss röret som går till grenröret, så ja kan förlänga de så de passar headersena
Å så för saken skulle, En sommarbild
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Kul tråd med intressanta bilder!
Angående bältena, så är svaret på din fråga nej;de skall inte fästas i stolen om du följer SBF.
http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Teknis ... r_2011.pdf
Vilken lösning har du tänkt för infästning av axelbältena? båge, harnessbar eller annat?
I sammanhanget rekommenderar jag att läsa nedanstående tråd om fastsättning av bälte, tråden innehåller en hel del matnyttig information i ämnet.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=63750
Mvh //Magnus
Angående bältena, så är svaret på din fråga nej;de skall inte fästas i stolen om du följer SBF.
http://web.sbf.se/regler/up/4/TR_Teknis ... r_2011.pdf
Vilken lösning har du tänkt för infästning av axelbältena? båge, harnessbar eller annat?
I sammanhanget rekommenderar jag att läsa nedanstående tråd om fastsättning av bälte, tråden innehåller en hel del matnyttig information i ämnet.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=63750
Mvh //Magnus
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Satsa på en båge istället & bygg enligt http://web.sbf.se/regler/up/4/RA_Sportvagnsregl.pdf, kostar mer men du slipper göra om det när du vill börja köra bana.Lite mer bortrivet, Tanken är att ja ska svetsa dit en "hardbar" sen, så ja har nått att fästa bältena i
Kom gärna med tips på den bästa höjden att sätta de i så de bli bra vinkel på bältena
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Håller på å kikar runt lite överallt va som blir bäst
Blir ingen bur i de här stadiet iaf, ja råkar ha en stor sabla baslåda iväg för de, för tillfället
Extra bild bara
B&M Ripper Shortshift med MGW växelspaksknopp
Blir ut å skruva nån dag nu snart, de kliar i fingrarna
Blir ingen bur i de här stadiet iaf, ja råkar ha en stor sabla baslåda iväg för de, för tillfället
Extra bild bara
B&M Ripper Shortshift med MGW växelspaksknopp
Blir ut å skruva nån dag nu snart, de kliar i fingrarna
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
den där baslådan tycker jag du borde slänga ut
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
hehe får se hur de blir
Har varit lite dåligt me updatering här nu :O
HAr fått dit ena grenröret, men såklart glömde jag kameran hemma, så blir väll lite bilder så fort ja varit ut till garaget igen
Har varit lite dåligt me updatering här nu :O
HAr fått dit ena grenröret, men såklart glömde jag kameran hemma, så blir väll lite bilder så fort ja varit ut till garaget igen
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Riktigt kul att följa din tråd!
Jag har några frågor.
XS-power headersen, hur ser svetsarna ut på insidan?
Kan du tänka dig att med en pennmagnet försöka känna om en svets är magnetisk på insidan.
Jag har sett flera av XS grenrör för turbo och där har dom först svetsat ihop dom rostfria rördelarna med MIG och vanlig tråd sen har dom varit på med TIG och gjort svetsarna rostfria och snygga.
Detta medför att dom spricker i svetsarna.
Jag är mycket tacksam om du orkar kika på det!
Jag har några frågor.
XS-power headersen, hur ser svetsarna ut på insidan?
Kan du tänka dig att med en pennmagnet försöka känna om en svets är magnetisk på insidan.
Jag har sett flera av XS grenrör för turbo och där har dom först svetsat ihop dom rostfria rördelarna med MIG och vanlig tråd sen har dom varit på med TIG och gjort svetsarna rostfria och snygga.
Detta medför att dom spricker i svetsarna.
Jag är mycket tacksam om du orkar kika på det!
Mvh Anders
Horse power tells you how hard you hit the wall.
Torque is how long you take the wall whith you!
Overcharged or not, NOTHING beats dispacement!
Svart C6 Z06 08
Horse power tells you how hard you hit the wall.
Torque is how long you take the wall whith you!
Overcharged or not, NOTHING beats dispacement!
Svart C6 Z06 08
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Kan kolla de
Vet att XS-Power's turbogrenrör har en tendens att spricka, har kompisar som provat till BMW E36.
Har läst runt ganska mke på amerikanska forum å hitils inte hittat nån som varit missnöjd lr haft problem med deras headers till Corvette
Vet att XS-Power's turbogrenrör har en tendens att spricka, har kompisar som provat till BMW E36.
Har läst runt ganska mke på amerikanska forum å hitils inte hittat nån som varit missnöjd lr haft problem med deras headers till Corvette
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ja då har man hunnit vara ut i garaget å fått lite gjort igen då
Här är ett par bilder på insidan av mina headers
Headern på passagerarsidan som ja monterade sist ja va i garaget
Headern på förarsidan som ja fick dit idag, efter många om å men, å svordommar
Va sjukt trångt
Nya system äntligen på plats Bara provmonterat på bilderna
Bara provisoriska bultar, Ska köpa nya då dom som följde med inte va så mkt ett ha
Fråga är ju nu om man kommer fassna i ringaran som låer ihop headersena med systemet då dom nu är lägsta punkten på bilen :s
Inga klamor på plats än
Fler skitiga rör
Lite bättre iaf
Tog bort sidomarkeringen på baksärmen, är så oerhört imponerad av GMs bygg konst, plast skruvar å pressade plåtmuttrar dom höll ju inte precis för att skruva bort hehe
Å till slut, Ja va ju sådär ruskigt smart när ja rev bort tändkablarna, så ja vet inte vilka som satt vart, som ja fått de så har ja 5 olika längder.. Nån som kan hjälpa mej med vart dom ska sitta?? Väldigt tacksam (Å ja vet att de är för många, då ja hade sönder nåra å fick en bunt av en kompis som hade över
Här är ett par bilder på insidan av mina headers
Headern på passagerarsidan som ja monterade sist ja va i garaget
Headern på förarsidan som ja fick dit idag, efter många om å men, å svordommar
Va sjukt trångt
Nya system äntligen på plats Bara provmonterat på bilderna
Bara provisoriska bultar, Ska köpa nya då dom som följde med inte va så mkt ett ha
Fråga är ju nu om man kommer fassna i ringaran som låer ihop headersena med systemet då dom nu är lägsta punkten på bilen :s
Inga klamor på plats än
Fler skitiga rör
Lite bättre iaf
Tog bort sidomarkeringen på baksärmen, är så oerhört imponerad av GMs bygg konst, plast skruvar å pressade plåtmuttrar dom höll ju inte precis för att skruva bort hehe
Å till slut, Ja va ju sådär ruskigt smart när ja rev bort tändkablarna, så ja vet inte vilka som satt vart, som ja fått de så har ja 5 olika längder.. Nån som kan hjälpa mej med vart dom ska sitta?? Väldigt tacksam (Å ja vet att de är för många, då ja hade sönder nåra å fick en bunt av en kompis som hade över
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Liten snabb updatering
Tråkigt att de inte verkar vara nån som kikar nåmer ?
Har iaf fått hem ett par bakdäck till sommaren nu
Michelin N1 27/68-18
Så ska de förhoppningsvis bli prova på bankörning i sommar
Bälte till passagerar sidan
Tråkigt att de inte verkar vara nån som kikar nåmer ?
Har iaf fått hem ett par bakdäck till sommaren nu
Michelin N1 27/68-18
Så ska de förhoppningsvis bli prova på bankörning i sommar
Bälte till passagerar sidan
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Fasen va kul med slicks!!
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Tror inte jag är ensam om att tycka att det är intressant att läsa om dina framsteg och framtida resultat av dina banåkaplaner senare i sommar, så lessna inte för att det är få kommentarer.
Skall du bara ha slicks bak, för du har väl tänkt skaffa till fram också, eller?
Skall du bara ha slicks bak, för du har väl tänkt skaffa till fram också, eller?
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Ne, ja skriver på ja Alltid är de nån som tycker de e kul, Men alltid kul med nån kommentar ibland
Nejdå, ska hämta slicksen fram nån dag å 240/610-17 blir de däcken hamnar på orgial magnesiumfälgar
Nejdå, ska hämta slicksen fram nån dag å 240/610-17 blir de däcken hamnar på orgial magnesiumfälgar
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Re: Larsson's: Corvette C5 Targa -00 "TeamDuja.se"
Sååååå snyggt det blev!
Håller tummarna för att rören håller nu!
Ha't bäst!
Håller tummarna för att rören håller nu!
Ha't bäst!
Mvh Anders
Horse power tells you how hard you hit the wall.
Torque is how long you take the wall whith you!
Overcharged or not, NOTHING beats dispacement!
Svart C6 Z06 08
Horse power tells you how hard you hit the wall.
Torque is how long you take the wall whith you!
Overcharged or not, NOTHING beats dispacement!
Svart C6 Z06 08