Svensk bilprovning kan dra åt he........!!!!!!!!!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Richard408
Nykomling
Nykomling

Svensk bilprovning kan dra åt he........!!!!!!!!!

Inlägg av Richard408 »

Arg som bara den är jag!!! Måste skriva av mig lite...
Jag köpte en C6a på semestern i Florida i Januari. Och igår va det dags för besiktning hos idioterna på svensk bilprovning som jag har lust att göra både det ena och det andra med.

Har bytt lysen, monterat spolning på lysena fram fixat buller intyg, vägt bilen, fixat bögiga positionljus fram mm..
Alltså precis exakt samma saker som jag gjorde på C6 Z06an jag tog hem för ett år sen lite drygt.

Och för att vara extra noga så ringde vi bilprovningen i Falun och frågade om man behövde intyg på att man inte behöver intyg på att xenon lysena inte behöver vara ljusterbara. Svaret blev då nej, du behöver inget intyg på Corvette och Viper eftersom dom inte har något baksäte.

Perfekt tänkte jag, samma regler som förra året! Trodde jag,,, fick underkänt av IDIOTEN fast jag förklarade som det va. Och spolningen på lysena gick inte heller igenom som jag byggt. Fast jag hade EXAKT samma spolning på Z06an för ett år sen. Va tvungen att ha ett hel bils godkänt kit!

Ska montera halogen lampor i bilen i helgen sen besikta den igen i Falun i stället.

Ingen mer som haft problem med reg bes på sist tiden?
C5 Cab 2001 408cui F2 ProCharger E85 942rwhp
Film från bromsningen!
http://www.youtube.com/watch?v=5Ai7XRCRZgU

C6 Cab 2006 Svart :-)
C6 Z06 2007 Svart-såld :-(
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Svensk bilprovning kan dra åt he........!!!!!!!!!

Inlägg av Ingo »

Tja vad jag hörde av en besiktningsman är att spolningen ska vara av permanent karaktär.fast visst är det underligt att xenon är godkänt i USA utan spolning?
vad jag mer hört är att på äldre bilar kollar man avgassystemet och ser om det är "orginaltyp",är det inte orginal så blir det buller prov..
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Re: Svensk bilprovning kan dra åt he........!!!!!!!!!

Inlägg av forsberg »

fjollor å paragrafryttare e va dem är :shock: :mrgreen:
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Skriv svar