Hejsan,
Jag är precis en nybliven corvetteägare. En 76:a har jag införskaffat mig, och eftersom jag är helt ny på det så kommer det att komma en rad frågor kring bilen. Det jag undrar över för tillfället är under rattstången så sitter där två "spakar" "vred" den högra har jag räknat ut att den är för att låsa strålkastarna, men den vänstra vet jag inte vad den är till, den fungerar nog inte heller för den delen för den sitter i princip helt fast. Kanske är den tillför att nollställa mätaren?
Sedan är det en svart brytare (ON/OFF) där man har högerbenet, ungefär en 20cm från golvet, den vet jag inte heller vad den är till, händer inget när jag trycker på den, varken med motor igång eller på tändningen.
Hoppas det är någon som vet vad jag pratar om
MvH / Henke
knappar, spakar, vred
-
- Nykomling
- Kontakt:
knappar, spakar, vred
Stingray 76
Falkenberg
Falkenberg
Re: knappar, spakar, vred
Brytaren vid benet har tre lägen hög och låg med av i mitten
det är brytaren till ditt option C49 rear window defogger
en fläkt som sitter alldeles till vänster bakom ditt huvud och blåser på bakrutan
Grattis till bilen och förhoppningsvis många timmar i garaget
en fläkt som sitter alldeles till vänster bakom ditt huvud och blåser på bakrutan

548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
-
- Nykomling
- Kontakt:
Tack tack, men dessvärre så har brytaren bara två lägen, kom på det att jag har ju eluppvärmd bakruta, det kanske är på/av till den,ornet skrev:Brytaren vid benet har tre lägen hög och låg med av i mitten
-- Edit --
Har dubbelkollat, har inte ens någon fläkt vid huvudhöjd

Stingray 76
Falkenberg
Falkenberg
ok. då har du säkert rear window defroster. defroster var tillbehör 75 men 76 las Astro ventilation ned så defroster kansk bkev standard?
Fläkten på defoggern syns ej då den sitter bakom panelen
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
-
- Nykomling
- Kontakt:
ornet skrev:ok. då har du säkert rear window defroster. defroster var tillbehör 75 men 76 las Astro ventilation ned så defroster kansk bkev standard?
ok, jo det kom som standard 76, kanske har fläkt me då

roligt är det med vette i alla fall
Stingray 76
Falkenberg
Falkenberg
Knappen på golvet är för Heljuset. Du ser på mätartavlan att det lyser svagt blått "Bright" när den e på. I dagsljus ser man knappt att den e på. // Tegman
*****1970 CORVETTE STINGRAY 454*****
"den vänstra" skulle jag tro är till för att nollställa tripmätaren, tryck in den och vrid så nollställs mätaren.