Hej
Har nu gett mig på att renovera TH350. Köpte ett TCI-328800 Pro super Kit.
Köpte även handboken som rekomenderades. Tyckte jag fick ihop allt som det skulle men nu när jag har provkört visar det sig att 1an växel aldrig går i. Lägger man den i läge 1 så händer ingenting och lägger man den i drive så börjar den i 2an för att sedan fint växla upp i 3an.
I kiten ingår alla lameller , fjädrar, packningar osv.
Vad fasen kan jag ha gjort för fel ?? Finns det något sätt att kontrollera med hjälp av oljetrycket vad det kan vara ? Inget oljud hörs.
Fick en lamell över i kitet men jag monterade dit samma antal lameller som tidigare satt där och hur man skulle fått dit ytterliggare en lamell och metallbricka utan någon form av bearbetning begriper jag inte.
Tacksam om någon kan ha en gissning vad det kan vara.
TH350
- Red Corvette -76
- Rookie
TH350
Red Corvette -76
Re: TH350
tja! en kompis th 350 gick helt plötsligt bara på ettan och då hade den gått 2 mil. det va knas med guvenören, det sitter ett plast drev på den som var trasigt, som en pinne med 2 vingar på som slungas ut när den börjar snurra. man skulle kunna säga att det är hjärtat i en th 350. kolla så drevet är helt och att "vingarna" inte kärvar på något sätt. du hittar den på vänster sida (samma som hastighetsmätaren) under ett runt lock. bara att ta med skruvmejsel och pilla ut locket, sen drar du ut guvenören samtidigt som du vrider den något, man kan säga att du skruvar ut den, handlar om ett kvarts varv eller nått.
du behöver ej tappa ut olja, gjorde inte vi iaf.
hoppas du hittar felet.
mvh nicklas
du behöver ej tappa ut olja, gjorde inte vi iaf.
hoppas du hittar felet.
mvh nicklas
- Red Corvette -76
- Rookie
Re: TH350
Det verkar faktiskt att jag har hittat felet. Fick ett tipps från Corvetteforum.com om att montera en guld färgad fjäder till kolven som går till vacum modulatorn. Jag trodde inte mycket på detta eftersom TCI i sin manual skriver att man bara behöver sätta dit denna fjäder om man vill att den skall växla upp tidigare. Det ville egentligen inte jag så därför satte jag aldrig dit den från början. I min låda fanns det ingen fjäder på denna plats alls från början. I alla fall provade jag i går att sätta dit denna fjäder och det hjälpte faktiskt.
Allt verkar nu funka som det skall även om jag hade hoppats på hårdare/distinktare växlingar. Den växlar mjukt och fint som en orginal låda. Skall bara justera lite med vacum modulatorn , tycker kickdown effekten är sen.
Allt verkar nu funka som det skall även om jag hade hoppats på hårdare/distinktare växlingar. Den växlar mjukt och fint som en orginal låda. Skall bara justera lite med vacum modulatorn , tycker kickdown effekten är sen.
Red Corvette -76