VARNING för Vallentuna bilprovning!!!

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare

VARNING för Vallentuna bilprovning!!!

Inlägg av velasoraptor »

Om du har en lite speciell bil åk inte till denna bilprovning.Dom är fruktansvärt nitiska mot allt inte bara sportbilar.Åker du helt orginal med en bil i nyskick kan du kanske åka dit.Men var berädd på en LÅNG inspektion.EX.I min privatbil stod ena lyset lite för lågt.I stället för att ställa in det sa en 18årig spoling som besiktade bilen detta blir det 2a på.Vad fan är det???jag åkte och ställde in lyset och var tillbaka efter 20min.Lång väntan samt betala ny avgift.Spolingen hålls sig dock borta. Jag besiktade Vetten där för något år sedan då helt orginal.Bilen hade gått 2000mil.Dom höll på och slet i bilen så länge att 3st andra bilar han besiktigas på bandet brevid.Jag har luftslangar till bromsarna fram.Det blev det snack om att dom skulle jag ta bort.Va fan!!!!Bromsarna kyls ju bättre.Det vet ju ni som har det.Bilen gick dock igenom med blankt papper.Vid bromsprovet så trampade karl så hårt att man trodde pedalen skulle gå igenom golvet.Ville han att något skulle paja??? Inte vet jag.Så har ni lite ombyggnationer så åk absolut inte dit.Jag vet en del ganska otroliga saker som hänt där så att ägarna av bilarna har fått mycket dyra problem helt i onödan.Vallentuna bilprovning är ökänd sedan tidigare så några av er vet nog om det.Det är ju för jävligt att många som bor i komunen måste åka till andra komuner för att besiktiga.När jag körde DeTomaso Pantera fick jag åka söder om stan för att besiktiga.Där gick den igenom 15 år i rad.I Vallentuna hade det blivit körförbud vilket också jag fick bekräftad av en lite högre snubbe som jobbade i Vallentuna bilprovning denna tid.Konstigt att just den bilprovningen är så jäkla nitiskt.Andra bilprovningar är ju trevliga och sakliga.Bilprovningen skall ju sätta stopp för trafik farliga fordon.Inte jävlas med folk.Tack o lov att det inte är besiktnings dax framför allt inte där.Kenta C5 Z06 2004
Senast redigerad av velasoraptor den fre jul 03, 2009 11:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: VARNING för Vallentuna bilprovning!!!

Inlägg av Jake »

trist att det skall vara sådär :(

Jag kan dock faktiskt rakomendera både södertälje och nynäsham, vi besigtigar även jobbets bilar på dessa två stationer och de har alltid varit mycket trevliga och hjälpsamma.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Jodå till och med jag som bor nere i Helsingborg har hört talas om Vallentuna Bilprovning - ruggigt :evil:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av velasoraptor »

Jake skrev:trist att det skall vara sådär :(

Jag kan dock faktiskt rakomendera både södertälje och nynäsham, vi besigtigar även jobbets bilar på dessa två stationer och de har alltid varit mycket trevliga och hjälpsamma.
Du har så rätt det var i Södertälje jag besiktigade min Pantera i 15 år.Dom är jätte trevlig där.Kenta C5 Z06 2004
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

velasoraptor skrev:Om du har en lite speciell bil åk inte till denna bilprovning.Dom är fruktansvärt nitiska mot allt inte bara sportbilar.Åker du helt orginal med en bil i nyskick kan du kanske åka dit.Men var berädd på en LÅNG inspektion.EX.I min privatbil stod ena lyset lite för lågt.I stället för att ställa in det sa en 18årig spoling som besiktade bilen detta blir det 2a på.Vad fan är det???jag åkte och ställde in lyset och var tillbaka efter 20min.Lång väntan samt betala ny avgift.Spolingen hålls sig dock borta. Jag besiktade Vetten där för något år sedan då helt orginal.Bilen hade gått 2000mil.Dom höll på och slet i bilen så länge att 3st andra bilar han besiktigas på bandet brevid.Jag har luftslangar till bromsarna fram.Det blev det snack om att dom skulle jag ta bort.Va fan!!!!Bromsarna kyls ju bättre.Det vet ju ni som har det.Bilen gick dock igenom med blankt papper.Vid bromsprovet så trampade karl så hårt att man trodde pedalen skulle gå igenom golvet.Ville han att något skulle paja??? Inte vet jag.Så har ni lite ombyggnationer så åk absolut inte dit.Jag vet en del ganska otroliga saker som hänt där så att ägarna av bilarna har fått mycket dyra problem helt i onödan.Vallentuna bilprovning är ökänd sedan tidigare så några av er vet nog om det.Det är ju för jävligt att många som bor i komunen måste åka till andra komuner för att besiktiga.När jag körde DeTomaso Pantera fick jag åka söder om stan för att besiktiga.Där gick den igenom 15 år i rad.I Vallentuna hade det blivit körförbud vilket också jag fick bekräftad av en lite högre snubbe som jobbade i Vallentuna bilprovning denna tid.Konstigt att just den bilprovningen är så jäkla nitiskt.Andra bilprovningar är ju trevliga och sakliga.Bilprovningen skall ju sätta stopp för trafik farliga fordon.Inte jävlas med folk.Tack o lov att det inte är besiktnings dax framför allt inte där.Kenta C5 Z06 2004
verkar konstigt.
visst är det typbesiktning eller rookies så nog kan det bli problem,men här i stan så har vi tre besiktningsmän,och en är lite feg och vill inte ta ansvar,så då är det lätt att underkänna,en annan är väldigt nitisk men korrekt så tjafsar han är det oftast befogat,även om bullerintyg på sjuttittalsbilar är lite tveksamt...och den tredje är bäst och han är chef över de andra :mrgreen:
bland bilprovarna är det flera som har specialbilar ,typ trimmade japs o chevor ,samt en kille håller på att bygga en cobra...
så jag har aldrig haft problem med vetten,snarare tvärtom när chefen trodde att mitt blackoutkit skulle gå att besikta med(vilket jag aldrig skulle ämna till för risken att det blir tjafs är överhängande)
men annat var det på sjuttio och åttiotalet..
men idioterna gick i pension här i stan,och borde väl göra det i vallentuna också..
Användarens profilbild
Hot Rod
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Hot Rod »

Kanon att du skriver om detta!

Jag har själv besiktat både bilar o hojar i Vinsta (Stockholm) flera gånger, både på deras Entusiast-dag varje vår och andra tider på året. De är bra, har naturligtvis "vissa synpunkter" ibland men jag har aldrig upplevt att de jävlats eller haft nån konstig attityd på något sätt. Rekommenderas!
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av velasoraptor »

Hot Rod skrev:Kanon att du skriver om detta!

Jag har själv besiktat både bilar o hojar i Vinsta (Stockholm) flera gånger, både på deras Entusiast-dag varje vår och andra tider på året. De är bra, har naturligtvis "vissa synpunkter" ibland men jag har aldrig upplevt att de jävlats eller haft nån konstig attityd på något sätt. Rekommenderas!
LÄS Jag talar BARA om Vallentuna bilprovning.Inte om andra stationer.Dom kan säkert vara jätte bra. Jag har mycket bra erfareheter från andra stationer.Så det låter inte alls konstigt. Kenta C5 Z06 2004
sebban78
Nykomling
Nykomling

Inlägg av sebban78 »

Kan ju nämnas att vi har sånna stjärnor på besiktningen i göteborg med! En kille på mölndals besiktningen!
Han klättrade som en apa hängde o slängde på bilen min... (antagligen för att vara mallig för en tjej som jobbar där)! Ut från passagerar sidan for jag o gav han en sån utskällning så han han blev illröd i nyllet o fick sig en förklaring att om han inget vett har på att åtminstånde vara rädd om andras grejjer så borde han ta o byta yrke..... mm mm slutade med att jag själv körde bilen... bromsar kontroll avgas kontroll samt kontroll av varningstriangel över på 5 min!
Såg han nu senaste bes med men han vågade knappt titta....

Annars e dom bra där brukar besiktiga där! Skulle jag få han någon gång igen e det barta be han dra dit pepparn växer o begära en annan gubbe!
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Det måste ha varit samma idiot som besiktade min bil i Rissne.

Till att börja med skulle han ge mig 2:a på att det satt skivbromsar bak, sen fick jag 2:a på att jag hade en kompositfjäder bak, att jag hade nya a-armar, ljudnivån på sidepipsen mm mm mm.....

Jävla K-K sugare var precis det han blev kallad av mig så jag åker aldrig dit mer..... MIna polare jobbar där också men dom får ju inte besikta min bil tyvärr....
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE

Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com

http://www.classiccarsandcustoms.se

http://www.youtube.com/ledberg

Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Stingray skrev:Det måste ha varit samma idiot som besiktade min bil i Rissne.

Till att börja med skulle han ge mig 2:a på att det satt skivbromsar bak, sen fick jag 2:a på att jag hade en kompositfjäder bak, att jag hade nya a-armar, ljudnivån på sidepipsen mm mm mm.....

Jävla K-K sugare var precis det han blev kallad av mig så jag åker aldrig dit mer..... MIna polare jobbar där också men dom får ju inte besikta min bil tyvärr....
Nu får vi väll lugna ner oss en smula, person och företags angrepp vill vi inte se på detta
forum har jag hört? Dom utför bara sitt jobb! :wink:
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Finns det ingen Admin här på forumet längre som plockar bort inlägg med fula ord etc, eller försvann han samtidigt som Frisken :roll:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Masterworks
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Masterworks »

Lars J skrev:Finns det ingen Admin här på forumet längre som plockar bort inlägg med fula ord etc, eller försvann han samtidigt som Frisken :roll:

/Lars/
Hehehe... Det e ju admin som lägger dom fula orden här!!!

Men han får väll det vi andra inte får! :lol:
Varför göra något idag som man kan göra imorgon?
Länk:
Garaget!
Film!
Burnis!
Drar iväg!
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Jodå jag vet vem som är admin här, tycker bara det är kul att "jävlas" lite med Tommy ibland, och Frisken sitter säkert hemma på kammaren och skrattar nu :mrgreen:

/Lars/
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Stingray skrev:Det måste ha varit samma idiot som besiktade min bil i Rissne.

2 för skivor bak? :D
Och på vad sätt var en kompositfjäder så farlig?
Men det var väl bullret som provocerade...?
Nexxus
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Nexxus »

Kan rekommendera Akalla, fick bara nedslag på handbromsen, men det var väntat i övrigt inga problem trots att jag hade lossat drivremmen för styrservon så den inte skulle droppa.
(fick nedslag på detta förra gången)
I övrigt så påpekade han bara att jag borde kolla en bakre drivknut samtidigt som han torkade bort olja som droppat i pannan på honom :)
Skriv svar