Hej, jag fick just varning för låg nivå på kylarvätskan. jag kollade då i manualen (US modell) vad de rekommenderar och där står en 50 - 50 mix vatten och Dex-cool. Jag kollade Dex-cool på nätet och hittade artikel om en massa lawsuits mot GM för brister i skydded med DEX-cool. Kort och gott vad skall man ha i sin C5:a? Och bör man tömma ur Dex-cool blandningen om man nu har en sådan?
mvh
/Ove
Kylarvätska till C5
Re: Kylarvätska till C5
Kör inte med något annat än DexCool !! Snål som man är körde jag med vanliga glykol (samma som är original i Saab/Volvo etc etc) och fick frätskador i blocket.Revoked skrev:Hej, jag fick just varning för låg nivå på kylarvätskan. jag kollade då i manualen (US modell) vad de rekommenderar och där står en 50 - 50 mix vatten och Dex-cool. Jag kollade Dex-cool på nätet och hittade artikel om en massa lawsuits mot GM för brister i skydded med DEX-cool. Kort och gott vad skall man ha i sin C5:a? Och bör man tömma ur Dex-cool blandningen om man nu har en sådan?
mvh
/Ove
Motorn gick tillbaks till motorbyggaren i USA av andra orsaker och när de plockade isär motorn var det frätskador överallt där glykolen varit i kontakt med aluminiumen - de hade aldrig sett något liknande förut och jag fick erkänna vad jag gjort ....
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se