Bilträffar?

Här kan ni ställa frågor som inte är generations- eller årsmodellsbundet.
Candyman
Nykomling
Nykomling

Bilträffar?

Inlägg av Candyman »

Vilka bilträffar brukar ni vara på? Är det någon man absolut inte ska missa om man är corvettediggare?
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Bilträffar?

Inlägg av Corinthian »

Jag försöker åka på de träffar som involverar racing eller konbana/superstage i någon form och undviker allt som har med dragracing, saft & bulle eller cortegeåkning att göra.
Det beror väl lite på vad man kör för modell? Det finns nåt für alles i klubben!
stand
Nykomling
Nykomling

Re: Bilträffar?

Inlägg av stand »

Det är som Corinthian säger, det finns något för alla.
För min egen del så blir det ofta regionala träffar, men det är mycket saft och bulle!
Något som man inte ska missa är klubbträffen på Mantorp Park i Augusti.
Alla som åker Corvette gillar nog V8-ljudet och det får man höra där :D
Första gången var jag där(2008) o kikade lite, gav mersmak och 2009 åkte jag konbana med min egen bil, fick även låna en C6:a och prova den oxå, körde 2 st prova-på race på strippen, kul som f-n.........
Nu i år blir det nog en licens i dragracing iaf, måste prova igen, det var beroendeframkallande, haha.
Modifierar maskin milt nu i vinter för att kapa några tiondelar i år samt ska försöka träna lite på att växla vid rätt tidpunkt, reaktion mm.
Åkte även på Malmby i somras och provade på Superstage och lika roligt var det.
Så kika runt här på forumet o kolla vad som erbjuds, åk på det som lockar dig, lyssna o fråga samt prova det som attraherar.
Man kan aldrig veta om man inte testar.
Lycka till!
Röd C4 / -91 Coupe 6-vxl manuell
Skriv svar