Vibrationer vid högre hastighet efter verkstadsbesök

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Isak
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 28
Blev medlem: mån maj 11, 2009 17:15
Ort: Varberg

Vibrationer vid högre hastighet efter verkstadsbesök

Inlägg av Isak »

Hej

Tänkte bara ventilera för att få lite synpunkter innan det bär av till verkstaden igen.

Lämnade in bilen i höstas för att byta en synkring, blev dock betydligt mer (två drev och en allmän genomgång).
Fick tillbaka bilen och han inte direkt köra den mer än hem innan det va dags att ställa av den.

Men när jag va uppe i lite högre hastigheter typ över 110-120km/h kom en vibration som inte fanns innan växellådsrenoveringen :? ...

Ringde och pratade med verkstaden, dom sa ju självklart att jag skulle komma in med bilen så fort det blev säsong för att ta ut den igen så vi kunde provköra ihop.

Själv funderar jag på om dom kan ha skitit i 4 hjulinställningen?? Dom plockar ju ändå ner hela bakvagnen när man ska ta ut lådan, sen är man ju orolig för om dom kommer försöka slingra sig ur detta?? :?

Bilen hade absolut inga vibrationer innan detta verkstadsbesök, inte ens en bra bit över 270km/h!!

Man ska väl inte få nya fel av en väl omtalad verkstad, särkilt inte om man lagt över 40k på att dom ska förbättra ens bil!

Kommentarer nån?
Isak
Corvette C5 Z06
goa2head
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 330
Blev medlem: fre dec 12, 2003 0:15
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vibrationer vid högre hastighet efter verkstadsbesök

Inlägg av goa2head »

Svårt att avgöra vad det skulle kunna vara utan att åkt i bilen själv.
Men problemet lär inte ligga i lådan eler drivlinan.
Hjulinställningen brukar inte heller ändras så pass med nedmontering av bakvagn. Om dom nu har dragit åt bakvagn tillräckligt.
Kan kanske vara en balanseringsvikt som lossnat från ett hjul vid hantering på verkstan.?

I vilket som tror jag verkstan kollar detta och fixar det. Men börja med att kolla hjulen.
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Isak
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 28
Blev medlem: mån maj 11, 2009 17:15
Ort: Varberg

Re: Vibrationer vid högre hastighet efter verkstadsbesök

Inlägg av Isak »

Som sagt vet jag inte, vet bara att den vibrationen inte fanns innan.

Men man får väl hoppas ätt det är så lätt som en vikt på ena fälgen :shock:
Isak
Corvette C5 Z06
Skriv svar