Bilsport Mässan i Påsk

Forum för frågor och synpunkter kring klubbens racingaktiviteter.

Moderator: ornet

Användarens profilbild
pgstoy
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 03, 2004 14:24
Ort: Huddinge
Kontakt:

Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av pgstoy »

Hej på er
Corvetteserien 2010 kommer att finnas i monter 2B:21 i påsk
Där vi kommer att visa våran Nya Racejacka
Jackan kommer upp på Klubbprylar efter Mässan
Kom förbi och snacka lite

Välkomna

Peter CCSR 8)
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av 745 »

Ännu ett strålande initiativ från er som står bakom Cupen.
Förhoppningsvis kan det leda till att intresset för Corvette och bankörning med den ökar, något som vi alla tjänar på.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
goa2head
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 330
Blev medlem: fre dec 12, 2003 0:15
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av goa2head »

Vilka bilar kommer att stå i montern?
Det bör ju vara dom vässaste vi har att visa upp.
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av 745 »

Vassa bilar drar ju alltid! Och de flesta utav besökarna på Elmia är väll där för att se ombyggda vassa gatbilar.
Men jag tror att man kan locka fler till serien om man visar på att det nu finns en möjlighet att tävla med en "billig" (jmfr. med likvärdig) "std." bil.
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av Lars Jakobsson »

goa2head skrev:Vilka bilar kommer att stå i montern?
Det bör ju vara dom vässaste vi har att visa upp.
Måste varit ett april skämt, har väldigt svårt att tänka mig nån av dom där på banan.
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av Mange_C5 »

Lars Jakobsson skrev:
goa2head skrev:Vilka bilar kommer att stå i montern?
Det bör ju vara dom vässaste vi har att visa upp.
Måste varit ett april skämt, har väldigt svårt att tänka mig nån av dom där på banan.
Hur menar du? :?:
Det var Peter och Christer A som stod där när jag var på mässan idag och åtminstone den sistnämnda brukar köra på bana.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av Lars Jakobsson »

Tyckte det såg lite väl bling bling ut med neon, blixt lampor och lambo dörrar för att vara ban bilar..

Men världen förändras ju ständigt :)
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av Mange_C5 »

Lars Jakobsson skrev:Tyckte det såg lite väl bling bling ut med neon, blixt lampor och lambo dörrar för att vara ban bilar..

Men världen förändras ju ständigt
Då pratar vi nog inte om samma monter :roll: ,
den montern jag träffade dem i hade endast Christers bil, däremot var det en annan plats med Corvetter av mer bling karaktär och i det fallet kan jag hålla med om att de såg inte så representativa ut om man tänker bankörning. 8)
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av Lars Jakobsson »

Det har du rätt i, missade nog den riktiga montern.
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Användarens profilbild
Miraculix
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 119
Blev medlem: mån maj 17, 2004 11:04
Ort: Örebro

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av Miraculix »

Thomas
C5 Z06 -02
goa2head
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 330
Blev medlem: fre dec 12, 2003 0:15
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av goa2head »

Lars Jakobsson skrev:
goa2head skrev:Vilka bilar kommer att stå i montern?
Det bör ju vara dom vässaste vi har att visa upp.
Måste varit ett april skämt, har väldigt svårt att tänka mig nån av dom där på banan.

Håller med till fullo!!!
Blev grymt besviken på hur CCS framställdes. Visst grymt fina bilar och bra puts!, men detta har man sett 1000gånger och inget nytt, och inget flaggande för Corvette Serien vad jag kunde se.
Kollar man på andras klubb montrar så läggs det ner tid och jobb på fina montrar som är 50% av ett bra framställande av bilarna. Detta va rent ut sagt skit tråkigt att kolla på, tyvärr.

Och när folk får höra om den nya Corvette Serien så förväntas det att man ska få se några bilar som åtminstånde ser ut att ha körts eller kan köras hårt på banan. Dessa bilar va styling bilar fullproppade med bling bling och prydlar. Gör om gör rätt till nästa år....Det är meningen att visa upp nyheter mm på dessa mässor..
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
goa2head
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 330
Blev medlem: fre dec 12, 2003 0:15
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av goa2head »

Mange_C5 skrev:
Lars Jakobsson skrev:Tyckte det såg lite väl bling bling ut med neon, blixt lampor och lambo dörrar för att vara ban bilar..

Men världen förändras ju ständigt
Då pratar vi nog inte om samma monter :roll: ,
den montern jag träffade dem i hade endast Christers bil, däremot var det en annan plats med Corvetter av mer bling karaktär och i det fallet kan jag hålla med om att de såg inte så representativa ut om man tänker bankörning. 8)
Konstigt missade denna monter med.... Men vems monter va det? ser ut som yokohamas monter..
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Mange_C5
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 934
Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
Ort: Karlstad å lite Falkenberg

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av Mange_C5 »

goa2head skrev: Konstigt missade denna monter med.... Men vems monter va det? ser ut som yokohamas monter..
Montern var den som beskrivs i första inlägget men själva Corvette serien mm var som jag uppfattade det, inbakad i Racefactory's (Peter och Christers) monter

Jag håller med om CCS monter (om den nu var det och inte privat initiativ?!); fin puts på bilarna men i mitt tycke en ointressant monter i övrigt. Jag tycker att det är lite märkligt att klubben verka spreta så mycket som den gör mellan puts/utställning- och racing sektionerna, istället för att gemensamt presentera alla de olika aktiviteterna inom CCS. :roll:
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero

Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
goa2head
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 330
Blev medlem: fre dec 12, 2003 0:15
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av goa2head »

Ja jag håller med. CCS måste ge ett bättre intryck!
Bilar och vilja finns ju.

En större samlad monter med race,uställnings,orginal bilar från CCS skulle va imponerande.
Jag fick ju intrycket av att Corvette Serien skulle presenteras i en helt egen monter och bara den.
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Rare1
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: tor mar 10, 2005 10:36
Ort: Simrishamn

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av Rare1 »

CCS var, så vitt jag vet, inte representerade på mässan, utan det var nog bara några privata individer som ställt sina Corvetter tillsammans.

Mikael
:) :)
goa2head
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 330
Blev medlem: fre dec 12, 2003 0:15
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av goa2head »

Rare1 skrev:CCS var, så vitt jag vet, inte representerade på mässan, utan det var nog bara några privata individer som ställt sina Corvetter tillsammans.

Mikael
:) :)
Ok så kan det va men det kvittar. För när det står tex 3 corvetter i en monter och möjligen en klubbflagga/märke på marken el på någon av ägarnas jacka,tröja eller bil så blir detta CCS för allmänheten. Speciellt när Elmia är fullt med "clubmontrar".

Arrangörerna brukar inte samla 3 bilar som blivit enskilt anmälda i samma monter för att dom är tex Corvetter.

Röstar för en ordentlig monter nästa år där CCS kan visa upp sig på bästa sätt och sidor för hur Corvetterna kan användas till!
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Lars Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 512
Blev medlem: ons nov 14, 2007 21:52
Ort: Örebro

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av Lars Jakobsson »

goa2head skrev:
Rare1 skrev:CCS var, så vitt jag vet, inte representerade på mässan, utan det var nog bara några privata individer som ställt sina Corvetter tillsammans.

Mikael
:) :)
Ok så kan det va men det kvittar. För när det står tex 3 corvetter i en monter och möjligen en klubbflagga/märke på marken el på någon av ägarnas jacka,tröja eller bil så blir detta CCS för allmänheten. Speciellt när Elmia är fullt med "clubmontrar".

Arrangörerna brukar inte samla 3 bilar som blivit enskilt anmälda i samma monter för att dom är tex Corvetter.

Röstar för en ordentlig monter nästa år där CCS kan visa upp sig på bästa sätt och sidor för hur Corvetterna kan användas till!
Instämmer!
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
Användarens profilbild
pgstoy
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 03, 2004 14:24
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av pgstoy »

Hej på er :lol:
Tack ni alla som kom till Våran monter och snackade lite racing
Vad jag vet så var inte CCS representerade på mässan
Vi Christer & jag stod där med vårt eget Företag Racefactory.se
Sen vet jag att det fanns en 6 eller 7 st andra corvetter
Annars så lös nog klubben med sin frånvaro Tråkigt kan man tycka när det kom över 75000 per till mässan
Som jag skrev tidigare så visade vi den nya Racejackan till Corvetteserien 2010
Annars så var det upplevelse att vara där vi hade bla Chip Foose i montern Häftigt Bilder finns på våran hemsida

Nu laddar vi för den 9 maj på Mantorp det finns några enstaka platser kvar på alla deltävlingar om ni blev sugna nu

Racehälsnigar

Peter
CCSR
Användarens profilbild
pgstoy
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 03, 2004 14:24
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av pgstoy »

Det tycker jag med !
ta upp det på nästa styrelsemöte

Mvh

PG
CCSR
Användarens profilbild
pgstoy
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 233
Blev medlem: tis feb 03, 2004 14:24
Ort: Huddinge
Kontakt:

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av pgstoy »

Det är lätt att kasta skit om man inte har alla fakta !

Men Marcus du sitter ju med all fakta från styrelsen så du kan väl ta upp det på nästa Styrelsemöte


Mvh
Peter
CCSR
Snakehill
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 5
Blev medlem: lör dec 15, 2007 13:37
Ort: Skövde

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av Snakehill »

Med detta inlägg vill vi bringa klarhet och fakta angående spekulationerna kring CCS medverkan och banracingbilar på Elmiamässan i påsk

När det blev klart med deltagande för våran del på mässan,vilket var ett helt privat initiativ,kontaktades styrelse ledamot i CCS.Frågan var om de var intresserade av att vara med och synas och att presentera CCS.
Detta mottogs mycket possitivt och vidare kontakt skulle tas senare för hur detta skulle läggas upp.Det blev dock inga fler kontakter för CCS behagade ej höra av sej.
Synd tycker vi då detta är ett gyllene tillfälle att visa upp sej och att presentera klubbens planer och framtid

Att vi blev tilldelade en monter med 4 st. Corvetter är helt och hållet en sak som mässarrangörerna bestämde och vi inte har påverkat.

Som ni säkert förstår så var det inte någon form av banracingbilar vi representerade,utan helt vanliga Corvetter som det har lagts ned ett antal timmar på för att få dom som ägarna vill ha dem.
Och som det visade sig så fanns det även andra som gillade det dom såg, ett andra pris i klassen Sport Car

Hoppas det har klarnat nu,om hur det egentligen låg till


Christer Doverfors
Fredrik Bergman
Tore Johansson
goa2head
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 330
Blev medlem: fre dec 12, 2003 0:15
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av goa2head »

pgstoy skrev:Det är lätt att kasta skit om man inte har alla fakta !

Men Marcus du sitter ju med all fakta från styrelsen så du kan väl ta upp det på nästa Styrelsemöte


Mvh
Peter
CCSR
Ja jag tror vi kan ordna en bra utställning på Elmia nästa år för oss alla medlemmar med alla olika corvetter:). Just detta blev nu missuppfattat i onödan hit och dit tyvärr. Corvetterna som va utställda på egna initiativ va ju grymma corvetter!!. Och hoppas ni inte tog illa upp på nått sätt.
Ju fler Corvetter desto bättre på Sveriges events:).
Återigen Grymt bra initiativ av er som som ställde ut och grattis till ett andra pris i klassen Sport Car!.

Obs! Bling bling är inget negativt;)

Mvh Marcus
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
62an
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 262
Blev medlem: ons feb 11, 2004 2:53
Ort: Södertälje

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av 62an »

Peter och jag, som båda arbetar för att få till en fungerande racingsektion i klubben, har även ett företag ihop som heter Racefactory. Vårt företag ställde ut sina produkter på mässan och vi hade vår demobil i montern. Många har sett bilen i sin tidigare skepnad med två silverfärgade "Le Mans" stripes på en Electron Blue botten. Den har vunnit klubbmästerskapet för banracing 3 gånger. Nuförtiden jobbar bilen också i företaget och har därmed ett helt annat utseende, då den även fungerar som reklampelare. Ungefär som R-Tunes gamla bil (har de fått en ny ännu?). Denna bil ställdes ut i vår monter på mässan efter önskemål från mässarrangören och fick ganska mycket uppmärksamhet.

I och med att både Peter och jag är engagerade i racingsektionen, passade vi på att slå ett slag för Corvetteserien för de besökande Corvetteägare som var intresserade. Vi passade också på att göra reklam för klubben i allmänhet, då många av besökarna som ägde en Corvette inte var med i klubben. Jag hade under hela tiden som mässan varade på mig Corvetteseriens officiella racingjacka. Det var den jackan som vi visade upp för de som anmält sig till Corvetteserien och ändå var nere för att besöka mässan. Eftersom det är framförallt är Peter och jag som jobbar med Corvetteserien, så kan man nog utan att ljuga anse att Corvetteserien var representerad på mässan.

Vår monter fanns i B-hallen bland de flesta andra racingmontrar, som t ex Pean Sweden (bromsar), Micker Kågered Racing, Camaro Cup och så vidare. Vi visade inte upp stylingprodukter, utan racingprodukter. Vår bil får man väl beteckna som racingbil, då den saknar inredning, bara har en kolfiberstol, bur, R-däck o s v.

Vi hade tusentals besökare i montern, och till och med Chip Foose var på besök. Jag tror att vi, förutom att få upp intresset för våra produkter, som naturligtvis var vår huvudmålsättning, även fick en hel del besökare att bli intresserade av fenomenet Corvette och även Corvette Racing.

Tänk på att CCS fortfarande är en klubb där allt arbete är ideellt. Det betyder att om man vurmar för något, så måste man ta egna initiativ. Trots att jag inte är med i någon styrelse i klubben, så har jag aktivt jobbat med Mantorpsmötet och racingen i tre år nu. Det finns ett antal andra som jobbat med detta ännu längre. Med det behövs ännu fler, eftersom man inte kan förvänta sig att alla ska kunna/orka jobba med arrangemangen år efter år. Om det ska bli så bra som så många önskar och pratar om, så måste ni också aktivt delta i arbetet. Inte bara hitta fel, utan aktivt jobba för att det ska bli bra.

Varken Peter, jag eller någon annan är anställd av klubben för att fixa allt detta, utan vi gör det frivilligt för att vi älskar Corvetter och Corvetteracing. Gör ni det också? Hjälp till!

Ska CCS ha en häftig monter på Elmia nästa år? Börja med att föreslå det till styrelsen och ta upp det på årsmötet. Det är nog många som nappar på idén, men det kommer inte till stånd per automatik. Det är fortfarande någon som (frivilligt) tar på sig arbetet att arrangera, planera, kontakta och samla ihop alla bilar och bilägare som ska vara med. Det räcker inte att föreslå, utan man måste aktivt engagera sig. CCS har inga anställda som löser detta.

Hälsningar

Christer
Bara vanlig medlem
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
62an
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 262
Blev medlem: ons feb 11, 2004 2:53
Ort: Södertälje

Re: Bilsport Mässan i Påsk

Inlägg av 62an »

Jag har nu varit i kontakt med projektledaren för Bilsportmässan och Custom Motor Show, Lasse Theander. Han säger så här:

Klubbarna betalar bara anmälningsavgiften som är 2.500:- Brukligt är då att de få en monter på ca: 45-50 kvm där de kan visa upp två bilar.

Vi betalar ut 500:- per bil samt klubben får 20 st endagsbiljetter till personalen som ska jobba i montern.

Om ni vill ha en större monter kan det bli ett annart upplägg där vi också håller med matta, ström och staket.

Ni får gärna komma med ett förslag på hur ni vill göra.
Vi börjar jobba med 2011 år mässa i höst.

Med vänliga hälsningar

Lasse Theander


Det betyder alltså att vi kan ordna med en stor Corvettemonter om vi vill, och det verkar vara förhandlingsbart vilket pris vi ska betala, då de gillar märkesklubbar. Nu är det bara för oss inom CCS som vill vara med på nästa mässa att klura på hur många, bilar och vilken inriktning montern ska ha. Kanske bäst att starta en ny tråd...

M v h

Christer
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Skriv svar