Corvetteserien 2010 Mantorp
Moderator: ornet
Corvetteserien 2010 Mantorp
För er som vill komma och titta på Corvetteserien & alla andra bilar den 9 maj på Mantorp
Så har vi kommit överens med Experience drivning om att ni får kaffe & Dryck hela dan inklusive Lunch ( Måste maila till mej och anmäla om ni vill ha lunch så att kocken vet hur mycket mat han ska köpa för 250:-)
Vi hoppas på att ni kommer och supportrar fram oss som kör !
det kommer att vara som ett smörgåsbord av olika bilar som kör
Vi startar 09.00 & Slutar ca 16.00
Välkomna
Peter Gustafsson
CCSR
Så har vi kommit överens med Experience drivning om att ni får kaffe & Dryck hela dan inklusive Lunch ( Måste maila till mej och anmäla om ni vill ha lunch så att kocken vet hur mycket mat han ska köpa för 250:-)
Vi hoppas på att ni kommer och supportrar fram oss som kör !
det kommer att vara som ett smörgåsbord av olika bilar som kör
Vi startar 09.00 & Slutar ca 16.00
Välkomna
Peter Gustafsson
CCSR
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
Resultat från premiären ?
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
Det var en trevlig tillställning med gott käk, många fina bilar av olika märken och faktiskt uppehållsväder hela dagen. Det var blöt asfalt den första timmen så det blev lite spontandrifting här och var för ett flertal. Nästan direkt så "preparerade" en bil av tyskt märke de kurviga sektionerna med kylarvatten och där var det snorhalt, som tur var så försvann halkan allteftersom.
För egen del så var jag först ut av samtliga, varvet kändes bra men tyvärr med ett mindre misstag i hårnålen.
Sen blev det till att hänga vid tv skärmen och se hur tiden stog sig, det visade sig att den höll väldigt bra och fick endast spö av tre C6 Z06:or och det kan jag leva med eftersom vi kör i olika grupper.
Time attack visar sig inte vara riktigt lika enkelt som det låter, väldigt lätt att ta i för mycket och sabba varvet men så dj-la kul!
Min tid: 1:30.571 (= 2,417 sek efter snabbaste vetten)
För egen del så var jag först ut av samtliga, varvet kändes bra men tyvärr med ett mindre misstag i hårnålen.
Sen blev det till att hänga vid tv skärmen och se hur tiden stog sig, det visade sig att den höll väldigt bra och fick endast spö av tre C6 Z06:or och det kan jag leva med eftersom vi kör i olika grupper.
Time attack visar sig inte vara riktigt lika enkelt som det låter, väldigt lätt att ta i för mycket och sabba varvet men så dj-la kul!
Min tid: 1:30.571 (= 2,417 sek efter snabbaste vetten)
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
- Corinthian
- Corvettefanatiker
- Inlägg: 1056
- Blev medlem: tis jun 17, 2008 20:10
- Ort: Järfälla
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
Håller med föregående talare totalt!
så här blev det (är det nån som vet hur man får in html/css tabeller här? eller preformatted text eller tab'ar?):
Pos No. Name Car/Class Time Diff Tires/Brand
1 13 Karl-Erik Sundström C6Z06/500+ 1:28.154 R-däck/vet ej
2 14 Thomas Motander C6Z06/500+ 1:29.485 +1.331 R-däck/Michelin Pilot Sport Cup
3 8 Andreas Parsbro C6Z06/500+ 1:30.102 +1.948 Gatdäck/Dunlop Sportmaxx GT
4 1 Magnus Bengtsson C5Z06/500- 1:30.571 +2.417 R-däck/Toyo 888
5 5 Christer Arkangas C5Z06/500- 1:33.098* +4.944 R-däck/Yokohama A048
6 6 Niclas Fagerström C6/500- 1:34.023 +5.869 Gatdäck/Firestone Firehawk
7 3 Jan Siljeströmmer vet ej/vet ej 1:34.068 +5.914 vet ej/vet ej
8 2 Johan Andersson C5/500- 1:34.545 +6.391 R-däck/Yokohama A048
9 12 Peter Gustafsson C6Z06/500+ 1:35.153 +6.999 Gatdäck/vet ej
10 4 Johan Söderberg C6/500- 1:35.409 +7.255 R-Däck/Toyo 888
11 7 Benny Persson vet ej/vet ej 1:36.595 +8.441 vet ej/vet ej
12 11 Bertil Fröberg vet ej/vet ej 1:37.252 +9.098 vet ej/vet ej
13 9 Carl Gustav Andersson C5/500- 1:38.629 +10.475 R-däck/Yokohama A048
14 10 Leif Pilefors vet ej/vet ej 1:45.136 +16.982 vet ej/vet ej
* trasig katalysator
(med reservation för ev. felskrivningar)
Personligen är jag supernöjd med 3'e tid och snabbast med gatdäck!
Detta är första gången som jag kör hårt på Mantorp med denna bil och andra gången som jag kör hårt på Mantorp totalt (därav besöket i sandfållan efter start/mål-rakan)
Mitt mål för dagen var att köra en 1:32.xx tid, vilket jag lyckades klå med råger.... det blir svårare nästa gång.
Återkom gärna med vilken klass ni körde i samt vad ni hade för däck
så här blev det (är det nån som vet hur man får in html/css tabeller här? eller preformatted text eller tab'ar?):
Pos No. Name Car/Class Time Diff Tires/Brand
1 13 Karl-Erik Sundström C6Z06/500+ 1:28.154 R-däck/vet ej
2 14 Thomas Motander C6Z06/500+ 1:29.485 +1.331 R-däck/Michelin Pilot Sport Cup
3 8 Andreas Parsbro C6Z06/500+ 1:30.102 +1.948 Gatdäck/Dunlop Sportmaxx GT
4 1 Magnus Bengtsson C5Z06/500- 1:30.571 +2.417 R-däck/Toyo 888
5 5 Christer Arkangas C5Z06/500- 1:33.098* +4.944 R-däck/Yokohama A048
6 6 Niclas Fagerström C6/500- 1:34.023 +5.869 Gatdäck/Firestone Firehawk
7 3 Jan Siljeströmmer vet ej/vet ej 1:34.068 +5.914 vet ej/vet ej
8 2 Johan Andersson C5/500- 1:34.545 +6.391 R-däck/Yokohama A048
9 12 Peter Gustafsson C6Z06/500+ 1:35.153 +6.999 Gatdäck/vet ej
10 4 Johan Söderberg C6/500- 1:35.409 +7.255 R-Däck/Toyo 888
11 7 Benny Persson vet ej/vet ej 1:36.595 +8.441 vet ej/vet ej
12 11 Bertil Fröberg vet ej/vet ej 1:37.252 +9.098 vet ej/vet ej
13 9 Carl Gustav Andersson C5/500- 1:38.629 +10.475 R-däck/Yokohama A048
14 10 Leif Pilefors vet ej/vet ej 1:45.136 +16.982 vet ej/vet ej
* trasig katalysator
(med reservation för ev. felskrivningar)
Personligen är jag supernöjd med 3'e tid och snabbast med gatdäck!
Detta är första gången som jag kör hårt på Mantorp med denna bil och andra gången som jag kör hårt på Mantorp totalt (därav besöket i sandfållan efter start/mål-rakan)
Mitt mål för dagen var att köra en 1:32.xx tid, vilket jag lyckades klå med råger.... det blir svårare nästa gång.
Återkom gärna med vilken klass ni körde i samt vad ni hade för däck
Senast redigerad av Corinthian den mån maj 17, 2010 20:52, redigerad totalt 7 gång.
Andréas - C6 Z06 - #2 Pro Street TimeAttackNu.se
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Sponsored by Parsbro Racing Components
Återförsäljare av Red Line Oils, OZ Racing, TIKT, Specialfälgar m. fl
wheels.corinthian.se - Beräkna Rullomkrets, Fälgbredder, Offset (ET) mm
Corvetteserien 2010 Mantorp
Så var den Igång
Corvetteserien 2010 Tack till alla er som gjorde den till en vad jag hade hoppas på !
En fantasik Racedag Allt funkade inget Gick sönder ( Spoiler räknas inte )
Nu ser vi fram imot 2 Racedagar den 11-12/6 på Anderstorp
Där i mellan blir det ringen 23-25 maj för en del
Reslutaten ligger redan ute Men det kommer en resultat lista så fort jag hinner !
Racehälsningar
Peter
CCSR
Corvetteserien 2010 Tack till alla er som gjorde den till en vad jag hade hoppas på !
En fantasik Racedag Allt funkade inget Gick sönder ( Spoiler räknas inte )
Nu ser vi fram imot 2 Racedagar den 11-12/6 på Anderstorp
Där i mellan blir det ringen 23-25 maj för en del
Reslutaten ligger redan ute Men det kommer en resultat lista så fort jag hinner !
Racehälsningar
Peter
CCSR
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
Tack för en trevlig dag!
Nöjd med mitt resultat med tanke på mina förutsättningar, även nöjd med att åka hem med hel bil
Bil info:
Niclas Fagerström
C6/500-
Gatdäck/Firestone Firehawk
Mvh
Niclas
Nöjd med mitt resultat med tanke på mina förutsättningar, även nöjd med att åka hem med hel bil
Bil info:
Niclas Fagerström
C6/500-
Gatdäck/Firestone Firehawk
Mvh
Niclas
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
Hoppas att ni hadde en trevlig dag och, Tack för en bra resultatlista alltid kul att läsa (tycker jag)
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
-
- Nykomling
- Inlägg: 2
- Blev medlem: tor maj 06, 2010 16:50
- Ort: Vilda Väsby
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
Tack för en mycket trevlig dag.
Jag är Tok nöjd trots tid över 1.35 för jag la den inte på tak och jag kom hem
Bil info du saknade:
C6 / 500--
R-Däck / Toyo R888
Att det finns så många fina människor gör att man får en tår i ögat, hej och tack alla som var där.
Tjing Johan Söderberg / CorvetteLife
Jag är Tok nöjd trots tid över 1.35 för jag la den inte på tak och jag kom hem
Bil info du saknade:
C6 / 500--
R-Däck / Toyo R888
Att det finns så många fina människor gör att man får en tår i ögat, hej och tack alla som var där.
Tjing Johan Söderberg / CorvetteLife
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
Johan Andersson C5/500- R-däck/Yokohama A048
Carl Gustaf Andersson C5/500- R-däck/Yokohama A048
Carl Gustaf Andersson C5/500- R-däck/Yokohama A048
Re:Bilder från Corvetteserien 2010 Mantorp
Hej på er
Om det är några som har lite foto från Premiären av Corvetteserien på Mantorp
Skulle ni kunna skicka dom till mej så jag kan göra ett litet reportage
Tack på Förhand
Racehälsningar
Peter
CCSR
Om det är några som har lite foto från Premiären av Corvetteserien på Mantorp
Skulle ni kunna skicka dom till mej så jag kan göra ett litet reportage
Tack på Förhand
Racehälsningar
Peter
CCSR
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
Först info: R-däck Yokohama A048 (Framdäcken tillverkade 2002. 1000 kr/st i inköp!)
Sen har jag kommit på varför bilen gick så illa. Har rivit ur motorn (förmodligen i onödan) och råkade titta in i en av kattarna. Den var inte så fin. Helt blockerad faktiskt. Mottrycket i ena motorhalvan var alltså inte av denna värld. Bilen toppade 210 km/h!
Se bild.
Nu är en begagnad LS6-motor och nya kattar på väg in i bilen. Då ska det väl gå lite bättre.
/Christer
Sen har jag kommit på varför bilen gick så illa. Har rivit ur motorn (förmodligen i onödan) och råkade titta in i en av kattarna. Den var inte så fin. Helt blockerad faktiskt. Mottrycket i ena motorhalvan var alltså inte av denna värld. Bilen toppade 210 km/h!
Se bild.
Nu är en begagnad LS6-motor och nya kattar på väg in i bilen. Då ska det väl gå lite bättre.
/Christer
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
Varför ny/annan motor om kattarna var problemet?62an skrev:Först info: R-däck Yokohama A048 (Framdäcken tillverkade 2002. 1000 kr/st i inköp!)
Sen har jag kommit på varför bilen gick så illa. Har rivit ur motorn (förmodligen i onödan) och råkade titta in i en av kattarna. Den var inte så fin. Helt blockerad faktiskt. Mottrycket i ena motorhalvan var alltså inte av denna värld. Bilen toppade 210 km/h!
Se bild.
Nu är en begagnad LS6-motor och nya kattar på väg in i bilen. Då ska det väl gå lite bättre.
/Christer
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
För att jag inte visste att det var katt-problem förrän jag demonterat motorn. Vi testade kompression, tändning och insprutning, utan att hitta några fel. Därför tog jag beslutet byta motor för att sedan renovera originalmotorn, eftersom jag gärna vill kunna köra medans det är säsong. Ersättningsmotorn hade jag redan hunnit köpa innan jag fick problem. Kattarna var inte det jag tittade på först. Av en händelse råkade jag kika in i en av dem när motorn redan var urplockad, och då såg jag vad som hänt.Mange_C5 skrev: Varför ny/annan motor om kattarna var problemet?
Nu har jag en nyare motor med renoverade toppar, så det är lika bra att gå hela vägen och byta. Den gamla ska jag renovera och stroka till en 383 cui.
Bilden nedan visar hur en katalysator ska se ut inuti ska se ut egentligen, för de som inte vet...
- Bilagor
-
- Rejskatt.jpg (64.41 KiB) Visad 5574 gånger
1962 Convertible
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
Tidigare Corvetter: 1968 Corvette Conv, 1966 Corvette Conv, 2000 Corvette Coupé, 2002 Corvette Z06
www.racefactory.se
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
Rimligt resonemang för ett byte om du ändå hade en motor liggande.62an skrev: Ersättningsmotorn hade jag redan hunnit köpa innan jag fick problem. Kattarna var inte det jag tittade på först. Av en händelse råkade jag kika in i en av dem när motorn redan var urplockad, och då såg jag vad som hänt.
Nu har jag en nyare motor med renoverade toppar, så det är lika bra att gå hela vägen och byta. Den gamla ska jag renovera och stroka till en 383 cui.
Du får hemskt gärna berätta vad du har på bakhjulen med denna motorn så vi andra deltagare i serien vet vad vi har att möta på Anderstorp med dess långa rakor.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
Då förstår jag, har undrat över din tid, men till & med min C5a orginal med automat går snabbare på rakan.62an skrev:Först info: R-däck Yokohama A048 (Framdäcken tillverkade 2002. 1000 kr/st i inköp!)
Sen har jag kommit på varför bilen gick så illa. Har rivit ur motorn (förmodligen i onödan) och råkade titta in i en av kattarna. Den var inte så fin. Helt blockerad faktiskt. Mottrycket i ena motorhalvan var alltså inte av denna värld. Bilen toppade 210 km/h!
Se bild.
Nu är en begagnad LS6-motor och nya kattar på väg in i bilen. Då ska det väl gå lite bättre.
/Christer
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
Jag har lite koll men Jag kan ju ordna så du får 499.9hk i maskin, då lär ingen annan ha mer i 500- klassenMange_C5 skrev:
Du får hemskt gärna berätta vad du har på bakhjulen med denna motorn så vi andra deltagare i serien vet vad vi har att möta på Anderstorp med dess långa rakor.
-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 934
- Blev medlem: mån aug 06, 2007 22:18
- Ort: Karlstad å lite Falkenberg
Re: Corvetteserien 2010 Mantorp
Om det är mej du menar; fler pållar är iofs aldrig felvette.se skrev:Jag har lite koll men Jag kan ju ordna så du får 499.9hk i maskin, då lär ingen annan ha mer i 500- klassenMange_C5 skrev:
Du får hemskt gärna berätta vad du har på bakhjulen med denna motorn så vi andra deltagare i serien vet vad vi har att möta på Anderstorp med dess långa rakor.
men jag vill lära mej utnyttja de vilsna fölen jag har fullt ut först,
bilen har en hel del outnyttjad kapacitet som jag känner att jag inte vågat eller nått upp till än.
Magnus, C5 Z06 Roadsport/405hk med väghållning och aero
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong
Roadsport, nytt reglemente och nya möjligheter!
http://www.spvm.se/
Aktuellt: Fixar o trixar inför 2017 säsong