Montera cab + cabval

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
voscreature
Nykomling
Nykomling

Montera cab + cabval

Inlägg av voscreature »

Hej,

Jag har nyligen dragit upp en 68 427 cab ur mossen med matching numbers som är ganska sorglig, men original. Vagnen är egentligen en hard top only car, men jag har skaffat mig en cabställning från en donatorvagn för att slippa strula med hardtopen. Håller på att fixa till ställningen, blästra den helt ren och lacka med DP40 och halvblank svart var planen. När jag tog hem vagnen i vintras hade tyvärr en vit softtop levererats, och jag skulle ha en svart, typiskt. Fabrikatet är E Z On Autotops. Dock är jag tveksam till att montera själv även om jag får fatt i en svart top. Någon som vet ngn noggrann kunnig i Borås/Gbg regionen som man kan ta hjälp av? Har ngn erfarenhet av E Z On Autotop? Något att ha? Eller bör jag sikta på något annat nu när jag ändå måste skaffa en ny svart top?

Tackar.

/Martin
voscreature
Nykomling
Nykomling

Re: Montera cab + cabval

Inlägg av voscreature »

Tack för ditt svar. Jag pratade faktiskt med Georg och han skulle ha ca. 7500 monterat och klart för en vinyl som de syr upp själva. Han var mkt anti till att åta sig monteringsjobb av andra fabrikat. Men han gör det säkert om man lovar att inte klaga om ngt skulle bli fel.

Jag skall fixa en svart vinyl inom kort. Har komplett kit med nya gummilister och nya vajrar samt "lump"-bitarna som man häftar i. Cabställningen i sig är ganska OK, lite unken dock, men icke rostig. Skall blästra och måla upp den och rikta lite och se att den passar fint innan montering påbörjas. Funderar på en sak: Hur ser det ut i framkant invändigt på cabben? Sitter det ngn panel i plast? Denna saknar jag isåfall.

Vet att det finns instruktions-DVD:er för monteringen - något du har kollat på? :)

Tack.
Turbojet
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Turbojet »

Låter som ett ok pris!
Jag snackade med en firma och dom brukar debitera 6 timmar a:? för montering på en C3a. Sen skall man ha materialet och jag vet inte vad som är bäst(jag köpte en svart canvas, bra eller dåligt? den kostade 400 us och var ett delux set komplett) :?
voscreature
Nykomling
Nykomling

Inlägg av voscreature »

Hmm, blir nog till att göra ett försök. Skall snygga upp ställningen först och limma dit de nya "lump"-bitarna.

Men går det verkligen att göra om? Är det inte lite övning med häftpistol och kontaktlim involverat? :)
Turbojet
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Turbojet »

Har du en monteringsanvisning? annars har jag en till min cab som jag kan skicka över.
voscreature
Nykomling
Nykomling

Inlägg av voscreature »

Turbojet skrev:Har du en monteringsanvisning? annars har jag en till min cab som jag kan skicka över.
Tyvärr har jag ingen, E Z On hänvisar bara till "professional installers"....hehe...

Om du har den i elektronisk form får du gärna maila till martin.voss[at]brv.se. I pappersform om det inte är för mycket besvär: Martin Voss, Segloravägen 12, 511 72 Fritsla. Jag returnerar den isåfall så fort jag värmt kopieringsmaskinen.

Tack.
Skriv svar