Ingen hjälp behövs.. men kanske lite ändå :P

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
BlackPearl-73
Nykomling
Nykomling

Ingen hjälp behövs.. men kanske lite ändå :P

Inlägg av BlackPearl-73 »

Hejsan, en liten presentation av bilen..

Jag köpte en svart Corvette-73 från USA två år sen.. Inte matching numbers utan med en nyare 350 från 98-99, lack och klädsel ska det vara vara från samma tid...

Samma år som bilen fick svart lack och klädsel (har sett sett signaturen på höger passagersidan när det gäller klädseln)..

Som jag har fått höra är att lack jobb från USA är skit i en del och jag håller med (Lacken flagnar på undarsidan av motorhuven t.ex) .... samt karossen visar små sprickor också numera... och den verkar inte tåla det minsta stenskott heller, det blir stort helt enkelt..
Samt orginalfärgen dyker upp under nosen (När man hissar upp den så ser man det)

Så jag undrar helt enkelt, vem i hallands län (eller längre bort) kan fixa glasfibersprickorna, samt göra en bra lack på bilen och göra det bra?

Inte detta år men kanske nästa år, måste fixa spindellederna m.m innan jag för körförbud i Falkenberg :)

Eftersom jag bor där, så är jag anmäld till träffen 20-22 Augusti :)

P.S bilen ser ändå bra ut säger folk men jag är kritisk, och jag älskar min lilla Svarta Pärla :) D.s

/Lill Vetten
Stolt ägare av en svart Corvette Stingray -73.
Mardigan
Rookie
Rookie

Re: Ingen hjälp behövs.. men kanske lite ändå :P

Inlägg av Mardigan »

Brorssons Billack i sällstorp kan nog fixa glasfiberkarosser också. Ring dom och hör.
Skriv svar