Vart stansa chassienummer?
-
- Nykomling
Vart stansa chassienummer?
Jag skall regbesiktiga min c4 -92. Är köpt i England och jag har bytt alla lampor till eu-märkta. En fråga gäller dock instansning av chassienumret. Jag har stansat in detta på tröskellådan på förarsidan under mattan. För att kunna visa detta för besiktningspersonalen måste jag skruva bort mattan, men kommer det att bli godkänt eller måste det sitta i motorrummet. Har använt 10mm storlek på stansverktygen. Har även tre koniska luftfilter istället för original. Kommer dom att säga något om detta? Vore mycket tacksam om någon visste svaret på mina frågor.
Re: Vart stansa chassienummer?
Hej
Min vette kommer via Tyskland och den har motornumret instansat i motorrummet
i balken ovan batteriet. Men ring till någon stor bilprovningsanläggning så kan de säkert säga var de vill se instansningen. Men inbillar mej att de vill att det skall vara lätt att se och åtkomligt.
Min vette kommer via Tyskland och den har motornumret instansat i motorrummet
i balken ovan batteriet. Men ring till någon stor bilprovningsanläggning så kan de säkert säga var de vill se instansningen. Men inbillar mej att de vill att det skall vara lätt att se och åtkomligt.
-
- Corvettefanatiker
Hejsan !
Jag har en C4-93 som också kommer från Tyskland ( 2000 ), den har chassinr
instansat på höger huvlås. Lättåtkomligt och syns bra !
Hälsningar / Peter A
Jag har en C4-93 som också kommer från Tyskland ( 2000 ), den har chassinr
instansat på höger huvlås. Lättåtkomligt och syns bra !

Hälsningar / Peter A
Min 88 kommer oxo från Tyskland, jag fick köpa siffer/bokstavsstansar höjd 8 mm på Clas Ohlson och stansade in chassinummer på vänster huvlås inför regbesiktning. Om du gör det så mät och planera väldigt noga för det är mm-passning om alla siffror/bokstäver ska få plats. Sen vid årlig besiktning är det ju ingen som tittar där utan på chassinumret man ser genom vindrutan men alla byråkrater ska ju bli nöjda.
Roland
Våld löser inte allt - ibland behövs det en större hammare
Våld löser inte allt - ibland behövs det en större hammare
-
- Nykomling
Tack ni som svarat. Ringde bilprovningens tekniska support och frågade samt upplyste om att jag stansat in chassienumret på tröskellådan under mattan. Enligt honom skulle det funka, bara man gör det på en del av karossen man inte kan skruva bort. Återstår dock att se om det är godkänt, då jag skall besiktiga den 25:e.