Sedan en tid tiillbaka har inte stolen rört på sig ibland (intermittent fel) då jag satt tändningsnyckeln i låset.
Ett tryck på 2:an i panelen har medfört att stolen och ratten hittat läget. I fredags dog alltihopa. Förarstolen, ratten och speglarna är stendöda. Min teori är att det är något med miinnesenheten som är tjall. All matning borde väl gå via denna ut till komponenterna?
Jag har försökt att söka efter trådar men inte hittat något.
Några tips?
Edit
En ny felkod dök upp
A6SCM: B0856HC (som inte finns, men jag antar att det var 46)
=Battery 2 out of range
Det är enda felkoden på stolar.
Säkring 4:a är OK och jag har switchat stolssäkringarna utan skillnad.
Vad gäller batterier så har jag haft felkod "Battery 1 och 2 out of range både i A0LDCM och A1RDCM i 2 år utan problem.
Betyder det att jag har avbrott på matningen till "minnesburken för stol, speglar och ratt?
Förarstol, och ratt döda Nu uppdat med felkoder updat igen
-
- Nykomling
Förarstol, och ratt döda Nu uppdat med felkoder updat igen
Senast redigerad av Per Saltin den ons okt 13, 2010 21:02, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Nykomling
Re: Förarstol, och ratt döda Nu uppdat med felkoder upddat i
Igår testade jag att koppla ur komfortläget, dvs att stolen går bakåt och ratten framåt när nyckeln tas ur och glider fram när nyckeln sätts i tändningslåset.
Ingen reaktion.
I morse öppnade jag med fjärren som vanligt och helt plötsligt stod stol och ratt i rätt läge. Det verkar alltså som om det minnet funkar. Knapparna på stol och ratt fortfarande döda.
I helgen testar jag med fjärr nr 1 för att se om det rör på sig. Nu sitter jag i alla fall ok.
Ingen reaktion.
I morse öppnade jag med fjärren som vanligt och helt plötsligt stod stol och ratt i rätt läge. Det verkar alltså som om det minnet funkar. Knapparna på stol och ratt fortfarande döda.
I helgen testar jag med fjärr nr 1 för att se om det rör på sig. Nu sitter jag i alla fall ok.