Beställa delar från USA
Beställa delar från USA
Hejsan Gott folk.
Har i tanke att beställa delar från usa. Tänkte bara se om någon mera har beställt delar där ifrån. Kostnad med mera.
Har en kontakt där nere, så inga mellan händer.
MVH
Har i tanke att beställa delar från usa. Tänkte bara se om någon mera har beställt delar där ifrån. Kostnad med mera.
Har en kontakt där nere, så inga mellan händer.
MVH
-
- Corvetteexpert
Re: Beställa delar från USA
Funkar bra ( i alla fall med de stora firmorna..).
Tänk bara på att moms och tull även tillkommer på frakten, dvs ca 30% påslag på delar och frakt.
//Lasse
Tänk bara på att moms och tull även tillkommer på frakten, dvs ca 30% påslag på delar och frakt.
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Ok, hade tänkt att beställa delar från ecklers i så fall.
Så det är så mycket som 30%...
Tack för info...
Tack för info...
-
- Corvetteexpert
Ecklers har vi (CCS) rätt bra rabatt hos så det jämnar nästan ut sig med tullen/momsen, tror jag.Corrve skrev:Ok, hade tänkt att beställa delar från ecklers i så fall.
Tack för info...
//Lasse
Lasse E
Om du har en kontakt i US så beställer/betalar du själv till Ecklers.
Du behöver nog ringa personligen, funkar vanligtvis dåligt med mail.
Du och anger ditt medlemsnr och får Ecklers rabatt på 25%.
Till Eckler's anger du din polares adress och delarna skeppas till honom.
Polaren packar om delarna så att de ser ut att vara "beg skrot", inga orginal kartonger utan omärkta kartonger som är svåra att identifiera.
Polaren skeppar sedan till dig och anger typ "used replacement parts" e.dyl och deklarerar värdet till $10-100 eller nåt i den häraden eller vad samvetet tillåter.
Då slipper eller får du en minimal moms/tull på delarna.
Lite pyssel, men köper du mycket så "tjänar" du tusenlappar rätt så kvickt.
Du behöver nog ringa personligen, funkar vanligtvis dåligt med mail.
Du och anger ditt medlemsnr och får Ecklers rabatt på 25%.
Till Eckler's anger du din polares adress och delarna skeppas till honom.
Polaren packar om delarna så att de ser ut att vara "beg skrot", inga orginal kartonger utan omärkta kartonger som är svåra att identifiera.
Polaren skeppar sedan till dig och anger typ "used replacement parts" e.dyl och deklarerar värdet till $10-100 eller nåt i den häraden eller vad samvetet tillåter.
Då slipper eller får du en minimal moms/tull på delarna.
Lite pyssel, men köper du mycket så "tjänar" du tusenlappar rätt så kvickt.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
-
- Corvetteexpert
Hej,
Beställer mitt via webben. Första gången när jag beställde, glömde jag att uppge CSS medl.nr. Mailade då bara Ecklers, så drog de av rabatten i efterhand när delarna redan var på väg. Funkat klockrent, men det är kanske skillnad om du vill ha delen levererad i U.S.
//Lasse
Beställer mitt via webben. Första gången när jag beställde, glömde jag att uppge CSS medl.nr. Mailade då bara Ecklers, så drog de av rabatten i efterhand när delarna redan var på väg. Funkat klockrent, men det är kanske skillnad om du vill ha delen levererad i U.S.
//Lasse
Lasse E
Har mailat Tracy på Ecklers ett antal ggr utan att få svar.
Senast för ett par veckor sedan, slutade med att jag i rena ilskan handlade från Mid American istället och struntade i rabatten.
Tycker generellt att Eckler's är ett halvkasst företag iallafall om man ser till kundrelationer.
Men det finns säkert de som har bra erfarenheter av Eckler's också, typ inlägget ovan!
Senast för ett par veckor sedan, slutade med att jag i rena ilskan handlade från Mid American istället och struntade i rabatten.
Tycker generellt att Eckler's är ett halvkasst företag iallafall om man ser till kundrelationer.
Men det finns säkert de som har bra erfarenheter av Eckler's också, typ inlägget ovan!
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
Jag har handlat en del av Ecklers men tyvärr också börjat tröttna på dom.gbak skrev:Har mailat Tracy på Ecklers ett antal ggr utan att få svar.
De har mycket grejer på webshoppen men många delar skeppas från tillverkare/leverantörer på andra platser i US och väntetiderna kan bli långa då grejer är restade hos dessa.
Deras uppföljning av order är rent av skit.
Då man lagt ordern får man inget besked om att vissa grejer är restade, ej heller VILKA grejer som är restade.
På ordern står endast "processing" och thats it..
-Min senaste order ändrade inte status förrän 2 veckor efter att jag fått grejerna i sverige..
Ofta får man inte ens något trackingnumber..
Svaret på min fråga om de inte skickade ut trackingnumber samt ändrade orderstatus osv per automatik var "vi har ingen sådan tjänst för tillfället".
Dock har jag som regel fått rett ut sakerna då jag ringt eller mailat dom.
Senaste beställningen gick dock från VBP och de levererade snabbt och proffsigt med god info, precis som Summit och andra BRA nätshoppar.
Hadde det inte varit för rabatterna (som kan variera) skulle jag nog i många fall provat andra butiker än Ecklers.
//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Men med andra ord så är det inga vidare positiva vibbar från Ecklers.
Finns ju som sagt en uppsjö av försäljare i usa. Så det är väl bara att söka vidare. Priserna se ut att ligga skapligt nära varandra.
Men ni som har handlat i usa. Hur lång tid är leveranserna på ungefär?
Och en sak jag inte fattar heller med de svenska försäljarna hur de kan ha ett stående pris/dollar även fast att dollarn är så billig. Måste vara bättre att beställa själv lr?
Finns ju som sagt en uppsjö av försäljare i usa. Så det är väl bara att söka vidare. Priserna se ut att ligga skapligt nära varandra.
Och en sak jag inte fattar heller med de svenska försäljarna hur de kan ha ett stående pris/dollar även fast att dollarn är så billig. Måste vara bättre att beställa själv lr?
Vi har som sagt var hyggliga rabatter hos Ecklers men då konkurrenterna kör driver försvinner ibland Ecklers fördelar, ofta pga att de ofta har en aningen högre prisbild i utgångsläget.Corrve skrev:Men med andra ord så är det inga vidare positiva vibbar från Ecklers.
Det är nog ekonomiskt fördelaktigt att handla själv från US men problemen blir också större om något skulle vara skadat eller felaktigt vid ankomst.
Det är lättare att klaga och få en svensk firma att ta bekymret av en retur än att göra det själv direkt mot US.
Alla ska tjäna pengar här i världen och samtidigt ska man säkra sig mot en uppgång i dollarpriset från det att du beställt till det att ordern gått iväg från US.
//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Glöm inte att den fasta kursen oftast inkl. frakt, tull och moms plus att dom ska tjäna någon krona på sitt arbete också.Corrve skrev:Och en sak jag inte fattar heller med de svenska försäljarna hur de kan ha ett stående pris/dollar även fast att dollarn är så billig. Måste vara bättre att beställa själv lr?
Jag har beställt en hel del saker själv från olika firmor i USA under ett antal år men har på senaste tiden använt Dahlhems då det varit större saker som Headers. Blev för mig billigare och kom hem på några dagar. Finns ju flera firmor som har den servicen som du säkert sätt här på forumet.
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
Ja men nu har jag nog bestämt mig att det blir corvettecentral.com som jag kommer att beställa mina saker ifrån. Bäst att passa på när dollarn är så låg.
Men det kan vara bra om man tar upp diskussionen om vilka handlare i usa som är bra för oss kunder.
Både för och nackdelar. För alla har vi olika erfarenheter.
Men det kan vara bra om man tar upp diskussionen om vilka handlare i usa som är bra för oss kunder.
Både för och nackdelar. För alla har vi olika erfarenheter.
Jag har beställt via Robert (Vetteparts) några ggr och speciellt vid ett tillfälle då jag beställde tunga delar blev det betydligt billigare att gå via honom, än att beställa själv.
Fördelen är många delar på frakten vilken kan bli väl så kostsam vid lite större paket om man ensam skall bära hela kostnaden.
Fördelen är många delar på frakten vilken kan bli väl så kostsam vid lite större paket om man ensam skall bära hela kostnaden.
388ci 460HP 480ft/lbs
ET 12.57/188km/h
ET 12.57/188km/h
-
- Corvettefanatiker
Hejsan !
Jag beställde lite smågrejor från Corvette Central förra året !
Jag fick vänta ca 6 - 7 veckor innan grejorna kom, sen när jag
räknade ut dollar priset inkl, tull,skatt så hamnade det på drygt 17:- !!
!!
Sen att en del av grejerna var till fel årsmodell, vart ju inte bättre !!
Jag beställde lite smågrejor från Corvette Central förra året !
Jag fick vänta ca 6 - 7 veckor innan grejorna kom, sen när jag
räknade ut dollar priset inkl, tull,skatt så hamnade det på drygt 17:- !!

Sen att en del av grejerna var till fel årsmodell, vart ju inte bättre !!
Har precis fått en leverans från Ecklers och så som många skriver så var det inte helt smärt fritt,lång lev tid dåligt med svar på frågor om Bla frakt kostnad,en del grejor restade,så nu har vi lagt in en ny fast liten order hos Corvette centralen där jag handlar förut och funkat klock rent.Som några skrev tidigare så blev det Ecklers på den stora beställningen för rabattens skull och den månad då vi beställde så lämnade de ytterliggare några procent extra.Men tjo vad det tog lång tid från beställning till leveransTyvärr är det ju så att Ecklers har lite större ut bud än vad Corvette centralen har.Har även beställt från Spartec motor sport i San Fransisco,funka bra att förhandla om frakten efter lite mailande,de har mycke avgas detaljer Bla headers med side pipes till C3an till förmånligt pris och även kpl headers för C5an och man kan få race kattar på svetsade om man best mailar till dem.
Mats
Mats