Paket frän USA ???

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Paket frän USA ???

Inlägg av Torsten »

Hur lång tid kan man förvänta sig det tar att få grejer från USA ??? bestälde spridare från Fuel injector conection.....skickades 28/10....inte här ännu .....nån som vet ....kryssade i mellanalternativet på frakten ..
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Paket frän USA ???

Inlägg av Ricky »

Det brukar inte ta mer än ett par veckor att skeppa hem grejerna.

Sen varierar det ju med infon man får från företaget som säljer grejerna också..

Ecklers tex informerar inte om något skulle vara på restorder utan väntar då med att skicka hela ordern tills den sista pinalen anlänt.

Har du fått bekräftat att din order skickats från företaget?
Har du fått ett trackingnummer på din sändning?

//Ricky
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Torsten »

Jodå ....fått bekräftelse om att det gick iväg den 28.......med trackingnummer .....lyckas inte spåra på det
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Ricky »

Spårandet brukar inte uppdateras då grejerna är mellan US och Sverige.

En beställning jag tog hem dröjde nästan en månad pga seg frakt.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Torsten »

Ja det kan ju va så ......får väl lugna mig en vecka till .....
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Vettemannen »

Torsten skrev:Hur lång tid kan man förvänta sig det tar att få grejer från USA ??? bestälde spridare från Fuel injector conection.....skickades 28/10....inte här ännu .....nån som vet ....kryssade i mellanalternativet på frakten ..
Jag beställde ju därifrån i somras och det tog 4,5 dygn tills jag hade paketet i handen. Jag fick en tracking-kod så jag kunde se var paketet var precis hela tiden. Beställde du med flyg, eller? Den 12:e oktober beställde jag en servicemanual från Kanada via Ebay och den gick med båtfrakt och det tog 5 veckor.

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Användarens profilbild
redtroll
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av redtroll »

Jag har haft problem med Ecklers på sistone. Två månader tog det innan jag fick ett paket. En andra gång blev deras försändelse "rejected by sender" när den kommit till eu. Jag fick pengarna tillbaka, men inte för frakten.
Willcox och Zip har fungerat utmärkt! Ofta har jag prylarna inom en vecka.

/Paul
C4 -96'a Coupé - CCS #2981
Användarens profilbild
conpers
Rookie
Rookie

Inlägg av conpers »

Ni som importerar delar från USA..ring !!!! dit det löser sej alltid..framförallt ECKLERS..fråga om är det något i backorders.är det det..så säg att skicka det senare..enkelt..fråga efter tracking nummer åxo..det är ju ofta Fedex söm kör delarna till Sverige åt Ecklers

Conny
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Torsten »

Ett sånt strul det här blir .........fick besked om att spridarna bara försvunnit på vägen hit .....de lovade skicka nya för tre veckor sedan å i går meilade jag företaget som säljer dom ....nu hade de andra gänget han skicka kommit tilbaka till usa efter att ha vänt i sverige....?????????????....han lovade skicka på nytt .........får en känsla av att jag är blåst .....fuel injector conection....heter företaget............nån som handlat där ????
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Vettemannen »

Torsten skrev:Ett sånt strul det här blir .........fick besked om att spridarna bara försvunnit på vägen hit .....de lovade skicka nya för tre veckor sedan å i går meilade jag företaget som säljer dom ....nu hade de andra gänget han skicka kommit tilbaka till usa efter att ha vänt i sverige....?????????????....han lovade skicka på nytt .........får en känsla av att jag är blåst .....fuel injector conection....heter företaget............nån som handlat där ????
Ja, det var ju där jag handlade spridarna i somras och som var hos mig på 4,5 dygn och till priset av 2200 kr färdigt i handen.

/Benny
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Torsten »

berättade för företaget att vänner på forumet har handlat där utan problem.....fick ett meil nyss att han skickar nya med express å står för merkostnaden.....det låter ju bra än så länge....spännande värre
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Vettemannen »

Torsten skrev:berättade för företaget att vänner på forumet har handlat där utan problem.....fick ett meil nyss att han skickar nya med express å står för merkostnaden.....det låter ju bra än så länge....spännande värre
Lycka till denna gång!!!

/Benny
Torsten
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Torsten »

Äntligen kom dom..........allt löste sig tillslut........318 dollar plus 293 kr på posten........LT1 94 skam den som ger sig.....företaget var helt tillmötesgående å skickade nya med flyg å bjöd på det .....
Skriv svar