När man kollar carfax måste man först veta att inte alla skador raporteras till carfax.Så även bilar med rent carfax kan ha krockskador.Om inte försäkrings bolaget varit inblandat.För då raporteras det normalt till carfax.Det finns ju 3 olika tittlat savalge,junk och rebuilt titles.I vissa stater så används junk title(skrot) även om det motsvarar savalg title i en annan stat.Försäkrings bolagen ser också väldig olika på krockskador i USA.En bil med savalge title behöver inte ha alvarliga skador.Men endå kostbara för försäkrings bolaget.Då löser vissa bolag in bilen och säljer den som skrot (junk ).Andra bolag väljer att reparera bilen(rebuilt tiltle).Rebuilt title är en bil som i regel haft savalg eller junk title och som reparerats.Dessa bilar måste genomgå en nogrann besiktning innan dom får tas i bruk i USA igen.Många av dessa bilar hammnar dock utomlands.Bland annat till Sverige.Det har kommit in rena skräck exemplaren till Sverige med fruktansvärda lagningar.Dessa bilar har troligen inte godkännts för bruk i USA.Jag vet att en del gått på en riktig nit lott.Så det gäller att se upp.Man kan inte upptäcka alla fel på en Corvette så det lönar sig att ta reda på så mycket som möjligt.Att jag tar upp detta är för er som inte vet något om carfax. Jag försöker hjälp en person med problem just nu och som varit god trogen och inte förstått innebörden i Carfax fören efter köpet.
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451rwhp 579 rwnm)
Lite info om Carfax
-
- Corvetteälskare
Re: Lite info om Carfax
Jag har köpt bil och har ett utdrag kvar att göra på carfax.
PM:a vin så skickar jag tillbaka länk till rapport.
PM:a vin så skickar jag tillbaka länk till rapport.
-
- Corvetteälskare
Re: Lite info om Carfax
Tackar så mycket.Men det är redan fixat.
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451 rwhp 579 rwnm)
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 533hp (451 rwhp 579 rwnm)