går fett felkod 45

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
jade
Nykomling
Nykomling

går fett felkod 45

Inlägg av jade »

har köpt mej en c4 cab -89 för ett par månader sen och hann köra cirka 100 mil innan ses lampan tändes hade då bara 40 mil kvar hem och bilen gick bra ibland och dåligt ibland. då hade jag fått fel på luftmassemätaren som jag böt ut då gick bilen bra igen i cirka 2 km sen fick jag felkod 45 rich exhaust och bilen drar 3,5 liter milen
jag har nu bytt allt mellan himmel och jord men jag har forfarande felkod 45....
HJÄLP jag blir tokig snart och sommarn börjar ju ta slu
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: går fett felkod 45

Inlägg av Vettemannen »

jade skrev:har köpt mej en c4 cab -89 för ett par månader sen och hann köra cirka 100 mil innan ses lampan tändes hade då bara 40 mil kvar hem och bilen gick bra ibland och dåligt ibland. då hade jag fått fel på luftmassemätaren som jag böt ut då gick bilen bra igen i cirka 2 km sen fick jag felkod 45 rich exhaust och bilen drar 3,5 liter milen
jag har nu bytt allt mellan himmel och jord men jag har forfarande felkod 45....
HJÄLP jag blir tokig snart och sommarn börjar ju ta slu
Har du bytt Lambdan? Eller är det kallstartsinjektorn som släpper igenom en massa bensin? Har du kollat tändstiften så att det inte är nån injektor som läcker rejält?

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
jade
Nykomling
Nykomling

Inlägg av jade »

jag har bytt luftmassemätare tomgångsmotor bränsletrycksregulator lambdan insugspackningar tempgivaren stift rotor kablar fördelarlock... nu ska jag byta ecm:en för den vill inte ge mej några blinkkoder mer när jag kör gem tricket
Vettemannen
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Vettemannen »

jade skrev:jag har bytt luftmassemätare tomgångsmotor bränsletrycksregulator lambdan insugspackningar tempgivaren stift rotor kablar fördelarlock... nu ska jag byta ecm:en för den vill inte ge mej några blinkkoder mer när jag kör gem tricket
Hur såg de gamla stiften ut? Det kan ju vara nån injektor som läcker.

/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
jade
Nykomling
Nykomling

Inlägg av jade »

nä inge läckage i spridarna alla stiften är svarta.... jag har bytt ecm nu och nu har jag fått nya problem och kan fortfarande inte kolla felkoder
nu går elfläkten så fort ja vrider på nyckeln och ses-lampan lyser konstant
men ibland ca var 50de gång så startar inte fläkten å lampan är släckt å då går den bra.
nu har jag inte en susning vad jag ska hitta på nå mer
Skriv svar