Krockkuddar vid stolsbyte

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Ellghe
Nykomling
Nykomling

Krockkuddar vid stolsbyte

Inlägg av Ellghe »

Fick veta i dag att om man tar ur originalstolarna utan övriga åtgärder slutar krockkuddarna att fungerar. Detta beror uppenbarligen på att originalstolarna har sidokrockkuddar inbyggda och när den elektronik som styr dessa pluggas ur slutar samtliga krockkuddar att fungera. Det finns uppenbarligen bot för detta i form av en liten "elektronikbox" som man pluggar i där sätet varit anslutet. Däremot vet jag inte vem som tillverkar den eller vad den heter, men det vet säkert någon annan som kan fortsätta denna tråden. //Ellghe
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Re: Krockkuddar vid stolsbyte

Inlägg av Corinthian »

det är en liten kabelhärva som Pfadt tillverkar och går att köpas via R-tune | vette.se, om man inte tar hem den själv.
http://www.pfadtracing.com/catalog/prod ... cts_id/154
60z
Nykomling
Nykomling

Inlägg av 60z »

Det enda Pfadts "kabelh" hjälper mot,, är väl att man kan behålla teleskop ratt eller vad det nu heter..
Möjligen släcker det även varningslampan!
Det finns även andra "kabelh",, men ingen vet om krockkudde systemet fungerar då, dyrt att testa!
Så,,, utgå ifrån att krockkuddarna, bältessträckare inte fungerar när du plockar ut stolarna.
Kör med 4 punkts bälte även på gata, det gör jag.
Tomas.
Ellghe
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Ellghe »

Så är det -- om man läser Pfadts hemsida!!
Användarens profilbild
Corinthian
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Corinthian »

"This harness is not designed to interact in any way with the factory air bag system. When you remove the factory seat you're also removing a part of the factory air bag system."

Jag tolkar det som att man kopplar bort airbagen i stolen (Z06) och inte i ratten, eftersom den inte påverkar fabrikssystemet enl. texten från deras beskrivning.
Skriv svar