Jacka

Här kan ni ställa frågor som inte är generations- eller årsmodellsbundet.
Hampa87
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 33
Blev medlem: ons apr 08, 2009 14:21
Ort: Varberg

Utvald till att få köpa en Corvettejacka ,Någon mer?

Inlägg av Hampa87 »

Blev uppringd av World Classic Car i Stockholm tidigare idag. De sa att de hade en försäljning av totalt 1000 limited editon jackor. Antar att de är 1000 i hela världen. Du får en skinnjacka med en "ingraverad" siffra från 0-1000. Detta skulle tydligen vara någon "speciellt utvald grej". Hade vart kul att höra om någon annan har blivit uppringd av dem och fått samma erbjudande? Det är tydligen en skinnjacka med Corvettemärket samt C6 om jag inte förstod de hela fel. De skulle iallafall skicka en till mig och var man inte nöjd så kunde man skicka tillbaka jackan utan att betala något. Jackan för övrigt kostade 3750kr. Om inte jag vill ha den kanske någon annan är intresserad? Jag uppgav min längd samt vikt och därefter skulle dem göra en jacka som passade. Jackan blir nog runt Medium:)
chevette
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 263
Blev medlem: lör mar 07, 2009 21:51
Kontakt:

Re: Utvald till att få köpa en Corvettejacka ,Någon mer?

Inlägg av chevette »

Vi har nog alla fått vykort från dem. Eller kommer att få.

https://forum.clubcorvette.se/viewto ... lassic+Car
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: Utvald till att få köpa en Corvettejacka ,Någon mer?

Inlägg av Lars J »

Suck, ja vykort där man ombeds kontakta dem och telefonsamtal under en del år. Av princip hoppar jag ALDRIG på något sådant! Speciellt utvald, mja...........de är naturligtvis bara ute för att tjäna pengar, dock behöver ju inte deras produkt vara dålig för det!

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Frederick Scholander
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 34
Blev medlem: mån aug 03, 2009 22:01
Ort: Upplands Väsby

Re: Utvald till att få köpa en Corvettejacka ,Någon mer?

Inlägg av Frederick Scholander »

Det ringde en ganska "trött" kille en kväll för ngn vecka sedan. Då var det bara 500 jackor som var "reserverade" för Sverige. Jag var en av de utvalda...Och för dom pengarna kan man få läckra jackor med både tryck och brodyr, eller varför inte med en bild på den egna bilen? Nä, känns tveksamt....
MikkeI
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 32
Blev medlem: sön feb 15, 2009 22:38
Ort: Rosersberg

Re: Utvald till att få köpa en Corvettejacka ,Någon mer?

Inlägg av MikkeI »

Har också blivit uppringd... av dom eller någon liknande firma... blev även erbjuden svindyra "exklusiva" huvtröjjor med tryck när jag hade en suzuki...
Corvette C5 -98, Manuell, Z51
Macka
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: sön aug 10, 2008 20:53
Ort: Eksjö

Re: Utvald till att få köpa en Corvettejacka ,Någon mer?

Inlägg av Macka »

Blev uppringd förra året och köpte jacka nr 103 av 1000, jag valde att beställa jackan med endast corvette loggan broderad framtill för jag tyckte trycket på ryggen var aldeles för stort. Jackan har tuff modern design i mycket fint skinn och foder och jag är supernöjd med den.
Mackan
Candyman
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 38
Blev medlem: tis aug 04, 2009 17:27
Ort: Halmstad

Re: Utvald till att få köpa en Corvettejacka ,Någon mer?

Inlägg av Candyman »

Har blivit uppringd av en snubbe som sålde suzuki jackor! Hade en sucka på den tiden. Han sa: 15oo för en jacka! Nej det är för mycket tyckte jag. Men en tröja då? 200 kr? Ok sa jag. När jag fick hem tröjan var det en sketen grå t-shirt med ett suzuki tryck. Kände mig blåst. Köper jackor o tröjor i butik nu för tiden. :D
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 319
Blev medlem: tor jul 22, 2004 6:50
Ort: Kolsva (Köping)
Kontakt:

Re: Utvald till att få köpa en Corvettejacka ,Någon mer?

Inlägg av Bobrob »

Hampa87 skrev:Blev uppringd av World Classic Car i Stockholm tidigare idag. De sa att de hade en försäljning av totalt 1000 limited editon jackor. Antar att de är 1000 i hela världen. Du får en skinnjacka med en "ingraverad" siffra från 0-1000. Detta skulle tydligen vara någon "speciellt utvald grej". Hade vart kul att höra om någon annan har blivit uppringd av dem och fått samma erbjudande? Det är tydligen en skinnjacka med Corvettemärket samt C6 om jag inte förstod de hela fel. De skulle iallafall skicka en till mig och var man inte nöjd så kunde man skicka tillbaka jackan utan att betala något. Jackan för övrigt kostade 3750kr. Om inte jag vill ha den kanske någon annan är intresserad? Jag uppgav min längd samt vikt och därefter skulle dem göra en jacka som passade. Jackan blir nog runt Medium:)
Luriga försäljningsmetoder och högt pris!

Min leverantör i U.S.A. http://www.corvettecentral.com har en antal olika varianter på Corvettejackor. Klicka på "Accessories" uppe till höger, sedan söker du på "Leather jacket" i sökrutan till vänster så får du en lista på vad de erbjuder - flera i tunnt och mjukt lammskinn.

Om du vill kan nog bröderna Blomqvist i Rockneby brodera både ett nummer och ditt namn på jackan för att den skall bli extra personlig! :D

Jag tar hem på beställning, med returrätt. Har några hemma för att prova storlek.

Robert
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Användarens profilbild
Strumpan
Rookie
Rookie
Inlägg: 54
Blev medlem: ons jul 09, 2008 13:20
Ort: Stockholm Vallentuna

Re: Utvald till att få köpa en Corvettejacka ,Någon mer?

Inlägg av Strumpan »

Jag blev också uppringd av en försäljare för denna jacka men tyckte att priset var på tok för högt, även för att vara någon slags limited edition pryl. Dessutom är jag inte intresserad av att en kaffeoverall, jag menar vanliga jackor är ju till för att böra upprätt ståendes och en biljacka av normalt snitt kommer att göra sig bäst när man står och fikar med kompisarna. Jag skulle vilja ha en formsydd jacka som är anpassad för att bära när man sitter och kör. Jag är så trött på att det är för lite tyg på vissa ställen och för mycket på andra. En jacka av racingtyp för MC skulle vara perfekt. Inget onödigt material på magen som korvar sig, kort midja, rundad krage, stretch vid skuldrorna och förlängd baksida överarm. En jacka sydd för sittställning med passform som en läderkondom. Perfekt! Finns det några försäljare av sådana? :)
Lusen
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 31
Blev medlem: sön jun 05, 2011 21:33
Ort: Sala

Jacka

Inlägg av Lusen »

Hej.
Fick ett telefon samtal nu ikväll,ifrån World Sport International Scandinavia AB. Vart erbjuden skinn jacka med corvette emlem fram & bak. 1000 ex till Sverige sa han. jackans pris 3750:- Någon mer här som blivit erbjuden?

Mvh Lusen.

Svart 91:a cab
chevette
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 263
Blev medlem: lör mar 07, 2009 21:51
Kontakt:

Re: Jacka

Inlägg av chevette »

Ja, flera år i rad........... Om det nu är exakt samma firma ska jag låta vara osagt, men erbjudandet är detsamma. Undrar om det är tusen jackor till Sverige per år :roll:

Har inte och kommer inte att nappa på det. Kan i och för sig vara en schysst jacka men jag handlar aldrig av någon som säljer på det viset.
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1019
Blev medlem: mån okt 27, 2003 9:04
Ort: Helsingborg

Re: Jacka

Inlägg av Lars J »

Det är många som fått detta "erbjudande" genom åren. Jag har alltid tackat nej. Vill jag ha något så köper jag det, utan att ha med en smörig säljare att göra som vill kränga en "specialprodukt" per telefon som är unik. :roll:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Jacka

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Jag har inte blivit erbjuden...än.
Det låter som det kan vara lite skumrask... sätt in pengarna så skickar vi jackan...
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
745
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2108
Blev medlem: ons jan 14, 2009 13:56
Ort: Ekerö

Re: Jacka

Inlägg av 745 »

Inte första gången man försöker säljer Corvette jackor via telefon.
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... ilit=jacka
Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD
* DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Lusen
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 31
Blev medlem: sön jun 05, 2011 21:33
Ort: Sala

Re: Jacka

Inlägg av Lusen »

Tackade Nej...
mrcaspian
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 24
Blev medlem: sön okt 09, 2011 20:31
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Re: Utvald till att få köpa en Corvettejacka ,Någon mer?

Inlägg av mrcaspian »

Hej.
Jag har en kompis som köpt jacka, t-shirt, ölglas och snapsglas
av World Classic Car i Bromma . Det är högsta kvalite på grejorna. Kanske inte det billigaste man kan köpa, men värt det. Han är helnöjd.
Nu står det dock inte Corvette på hans grejor utan Thunderbird. Det kanske kvittar.
Corvette -72 Cab med 454:a BB
CCS 3622
mrcaspian
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 24
Blev medlem: sön okt 09, 2011 20:31
Ort: Hyltebruk
Kontakt:

Re: Jacka

Inlägg av mrcaspian »

Hej.
Jag har en kompis som köpt skinnjacka, t-shirt, ölglas och snapsglas
av World Classic Car i Bromma . Det är högsta kvalite på grejorna. Kanske inte det billigaste man kan köpa, men värt det. Han är helnöjd.
Nu står det dock inte Corvette på hans grejor utan Thunderbird. Det kanske kvittar.
Corvette -72 Cab med 454:a BB
CCS 3622
Ricky
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 2805
Blev medlem: lör jun 06, 2009 1:11
Ort: Stockholm

Re: Jacka

Inlägg av Ricky »

mrcaspian skrev:Hej.
Jag har en kompis som köpt skinnjacka, t-shirt, ölglas och snapsglas
av World Classic Car i Bromma . Det är högsta kvalite på grejorna. Kanske inte det billigaste man kan köpa, men värt det. Han är helnöjd.
Nu står det dock inte Corvette på hans grejor utan Thunderbird. Det kanske kvittar.
Dom säljer även med Corvette-logga på deras grejer, jag har köpt whiskeyglas av dom och de är verkligen fina. :)
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies Bild
2012 - KM Oldies Bild
2013 - KM Oldies Bild
2014 - KM Oldies Bild
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Jacka

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Finns det Corvettewhiskey eller något annan gott & starkt? Jag vet att det finns Cadillac vin!
Sorry, lite utanför tråden.
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Användarens profilbild
Jake
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1670
Blev medlem: lör sep 25, 2004 16:46
Ort: Södra 08

Re: Jacka

Inlägg av Jake »

EDIT, slog ihop två trådar som handlade om samma sak.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa ;)
Dålig lack och stolt :D
Överladdad, E85

(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Skriv svar