C5Z06 skrev:Är den skitig innuti har din bil nog inte servats som den skall tyvärr. Det tar LÅNG tid innan det blir smuts i bromssystemet... och byter man vätskan med jämna mellanrum så finns ingen smuts alls.
Hur som helst, det är ju mer eller mindre omöjligt att komma åt och torka ur behållaren med papper eller dyligt. Enklast är väl att köpa en ny, eller mecka bort dena gamla och tvätta rent den. Tror inte du får den ren på plats.
Plocka precis bort den och har nu diskat ur den. Nu får den torka över natten
va ute precis å skulle byta bromsoljan, Satte dit slangen på nippeln och öppnade nippeln lite försiktigt.
Tjejen tryckte på pedalen, det började rinna lite vätska i slangen, men det rann även längre in på oket
brainstorm skrev:Varför ska aldrig nått gå bra för
va ute precis å skulle byta bromsoljan, Satte dit slangen på nippeln och öppnade nippeln lite försiktigt.
Tjejen tryckte på pedalen, det började rinna lite vätska i slangen, men det rann även längre in på oket
Vad ska jag göra?
Längre in på oket ? Du har knappast en spricka i oket så mest sannolikt att tätningarna vid kolvarna är dåliga och läcker, det finns renoveringskit för fram och bak ok.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
brainstorm skrev:Varför ska aldrig nått gå bra för
Vad ska jag göra?
Längre in på oket ? Du har knappast en spricka i oket så mest sannolikt att tätningarna vid kolvarna är dåliga och läcker, det finns renoveringskit för fram och bak ok.
Kanske formulera mig lite fel. Längre in på nippeln. Alltså där nippelns gängor går in i oket.
Det är helt naturligt att det kommer lite där också, bromsvätska är väldigt bra på att hitta hål
Konan som tätar sitter längst ner på luftningsskruven, så lite vätska brukar ta vägen runt gängorna.
Det är helt naturligt att det kommer lite där också, bromsvätska är väldigt bra på att hitta hål
Konan som tätar sitter längst ner på luftningsskruven, så lite vätska brukar ta vägen runt gängorna.
i mitt fall så tyckte jag inte att det kom så lite runt gängorna, det kom ganska mycket kändes inte rätt allafall, trots att det var första gången jag bytte.
Ah, du kanske var lite för försiktig och öppnade så lite att vätskan tyckte det blev trångt i det rätta hålet? Tätar luftningsskruven ordentligt när du stänger den? Om den gör det så har du helt säkert inget problem heller!